Eko na četiri točka
12. 07. 2017. u 11:22
Test "Novosti": "Tojota jaris hibrid" vozilo po meri ljubitelja prirode: Vožnja hibrida sada je još impresivnija, tečnija, dinamičnija, a smanjena je i potrošnja benzina na oko 3,2 litra na 100 km
.jpg)
JAPANSKI automobilski gigant "Tojota" dugi niz godina unazad je lider na polju hibridne tehnologije. Stalna usavršavanja, iz godine u godinu, daju "Tojoti" pravo kada kaže da su i dalje neprikosnoveni kada je ovaj segment auto- industrije u pitanju.
Novi "jaris", u koji je uloženo 90 miliona evra u oko 900 poboljšanja, novih delova i pozicija, koji su ugrađeni u restilizovanu treću generaciju ovog japanskog bestselera, naravno ne može se zamisliti bez hibridnog pogona. Jasno je da su inženjeri morali da i u hibridnoj verziji unesu pobošljanja koja će zadržati godišnji rast prodaje na evropskom tržištu od oko 6,5 odsto!
Tako je "jaris" ostao i dalje ne samo jedini hibrid u B kategoriji vozila, već i dokaz da ova tehnologija ima još dosta mogućnosti za unapređenje.
Vožnja hibrida sada je još impresivnija, tečnija, dinamičnija, a smanjena je i potrošnja benzina na oko 3,2 litra na 100 km. Emisija štetnih gasova je takođe redukovana na svega 75 grama CO2 po pređenom kilometru.
Novitet je i benzinski motor koji je uparen sa električnim. "Tojota" je konstruisala sasvim nov benzinski agregat sa četiri cilindra radne zapremine 1.497 kubika (1.5 VVT-i") koji ima smanjenu potrošnju i emisiju štetnih gasova za oko 12 odsto u odnosu na prethodnu verziju.
Električni motor je snage 45 KV i 169 Nm obrtnog momenta. Menjač je automatski, a zajedno, oba pogona na prednju osovinu isporučuju oko 110 KS.
Baterije koje se koriste za skladištenje energije su "nikl-metal" i sposobne su da uskladište toliko električne energije da je, na testu u kome je učestvovalo 900 "jarisa hibrida" koji su prevalili u Evropi oko pola miliona kilometara, voženo u takozvanom električnom (EV) modu čak 54 odsto vremena! Na našem testu, isključivo voženom po beogradskim ulicama u vreme odlaska i dolaska sa posla, prosečna potrošnja iznosila je 4,8 litara!
* 1.695 mm je širina
* 1.510 mm je visina
* 75 gr. je emisija CO2 po km
* 3,8 lit/100 km. je prosečna potrošnja
Vožnja "jarisa hibrida" je jednostavna. Nema nikakve razlike u odnosu na "klasičan pogon". Naravno osim u zadovoljstvu što čuvate životnu sredinu, ali i sopstveni novčanik, jer uštede u gorivu nisu nimalo zanemarljive. "Jaris hibrid" se dopunjava tokom vožnje, kad ubrzavate,usporavate, kočite motorom ili pritiskom na papučicu kočnice, svejedno.
Možete sve to lepo da pratite na velikom "tač skrin" ekranu koji će vam i inače pružiti mnogo informacija i olakšati upotrebu audio-sistema, blutut telefoniranja...
"Jaris hibrid" je sada još lepši i atraktivniji i spolja i iznutra. Materijali su u kabini bar za "klasu viši" od očekivanog u B segmentu. I dalje "jaris" je - "jaris" mali automobil velikih mogućnosti.
Cena je 19.000 evra, ali sleduje vam i popust subvencija "Tojote Srbije" od 1.000 evra.
.jpg)
SUBVENCIJE
SUBVENCIJE za hibridna vozila se u zemljama EU kreću od tri do čak devet hiljada evra. Ne plaća se porez, parkiranje, nema taksi za ulazak u centar grada...
Kod nas nažalost, bar zasada država ne daje nikakve subvencije, ali zato "Tojota Srbija" pokušava da nagradi eko - svesne kupce i za sve hibride daje sopstvene subvencije od 1.000 evra pa naviše u zavisnosti od modela.
.jpg)