Krosover za uzdahe

V. N.

28. 06. 2017. u 22:41

"Kija niro" hibrid koji pomera sve granice

Кросовер за уздахе

JUŽNOKOREJSKI gigant "Kija" je ponovo pokazala da njeni inženjeri i dizajneri imaju jasnu viziju budućnosti. Jer, uspeli su da, na sebi svojstven način, spoje dva najveća trenda u auto-industriji.

Zna se da godinama unazad tržište SUV vozila i krosovera ima dvocifren rast. Naravno, "u modi" su i ekološki automobili, od kojih hibridi, bar zasad, nemaju dostojnog rivala jer su jeftiniji od elektromobila, lako ih je dopuniti, poput običnog automobila, što znači da imaju i ogromnu autonomiju, trenutno nedostižnu za elektrovozila, a cena pređenog kilometra je izuzetno niska.

"Kija" je, jednostavno, uzela najbolje od hibrida i krosovera i svetu ponudila - "nira".

Krenimo prvo od potrošnje, ekonomičnosti, koja je direktno vezana i za emisiju štetnih gasova. "Niro" je zvanični rekorder "Ginisa", organizacije sa kojom nema šale kada su rekordi u pitanju. Da bi postao član elitnog drutva rekordera "Ginisa", krosover "niro" je morao da bude vožen "od obale do obale" SAD i da mu, po strogim pravilima bude izmerena prosečna potrošnja. Rezultat od 3,01 litar je za kapu dole i, naravno, za rekord!

Pri svemu tome "niro" je čistokrvni krosover. Vozilo spremno da vas bez problema prevozi i po gradu, ali i da vam dozvoli da "siđete s druma".

Automobil je prostran, krcat najsavremenijim sistemima, nadasve bezbedan, ali i atraktivan, lep.

"Niro" naravno, ima dva motora. Benzinski 1,6 GDI, koji raspolaže sa 105 KS, i električni sa 44 KS, koji zajedničkim snagama "niru" daju sasvim dovoljno snage za uzbudljivu vožnju kakvu i očekujete od krosovera.

Rekord "Ginisa" na našem testu nismo uspeli da srušimo.Ipak, po gradu smo imali prosečnu potrošnju od neverovatnih 3,3 litra na 100 km (uz start-stop sistem), a na auto-putu je ta potrošnja rasla na i dalje fenomenalna 4 litra. jasno je, držali smo se propisa pa nismo "terali" brže od 120 km na čas.

Fabrički podaci kažu da "niro" na 100 km po gradu potroši 3,8 a van naselja 3,9 kilometara.

Treba istaći da ništa zbog ovih dostignuća nije dobijeno nauštrb bilo čega što krasi moderne automobile. "Niro" ima sve. Od blututa, dvoozonske klime, svih mogućih sistema za asistenciju vozača, do ekrana od 8,0 inča osetljivog na dodira i satelitske navigacije.

Pri svemu ovome, i bez subvencija države za kupovinu eko-vozila (Slovenci na primer, prema rečima Milana Debogorosijana iz "Kije", daju subvenciju za kupovinu i do 7.500 evra) "niro" je, s obzirom na performanse i opremu, veoma konkurentan u segmentu krosovera i u Srbiji. Početna cena je 26.490 evra za automobil s paketom opreme LX fan koji, verujte, ima više opreme nego neki rivali u "top izdanju".

Vozilo na našem testu, s paketom opreme EX urban, košta 27.990 evra i - vredi svaku paru!

BROJKE

* 1.805 milimetara je širina

* 4.355 milimetara je dužina

* 1.545 milimetara je visina

* 3,01 l/100 km je Ginisov rekord potrošnje

* 45 lit. je zapremina rezervoara

* 162 km/č je maksimalna brzina

* 88 g/km je emisija CO2

* 373 lit. je zapremina prtljažnika

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije