Pik-ap za uživanje

V.N.

28. 04. 2017. u 23:20

Iako kod nas nisu preterano popularna pik-ap vozila su upravo ono što prosečni srpski vozač priželjkuje

Пик-ап за уживање

IAKO kod nas nisu preterano popularna pik-ap vozila su upravo ono što prosečni srpski vozač priželjkuje. Jedan auto koji može da bude i terenac i brz na auto-putu, atraktivan tako da magnetski privlači poglede, ali i da bude "tovarna mazga" da s njim prevezete sve kao sa omanjim "tamićem"...

Pri tome mora i da malo troši, da je udoban, bezbedan, lep.

Na testu "Novosti" imali smo najnoviji pik-ap "Nisana", model "NP300 navara" koji zadovoljava sve napred pobrojane uslove...

Japanski gigant je proizvodnju pik-apova počeo još davne 1935. i do danas je prodao oko 14 miliona vozila ovog tipa u 180 zemalja. "Nisan" je prvi 1977. napravio pik-ap srednje veličine takozvani king kab, pa je 1995. uveo inovativni sistem za pričvršćivanje tereta takozvanim C kanalom, a sada je, opet prvi na svetu, uveo multi-link zadnje vešanje sa spiralnom oprugom za pik-apove nosivosti do jedne tone.

Dakle, ako želite da se upoznate sa ovom vrstom vozila - za komandama "navare" ste na pravom mestu.

Nova "nisan navara" sa oznakom NP300 ima šasiju izrađenu od potpuno zatvorenih šinskih elemenata, pogon na sve točkove, a pod haubom se nalazi izuzetni tvinin - turbo-dizel motor od 190 KS, ili turbo-dizel od 160 KS. Slabija verzija je opremljena šestostepenim manuelnim a snažnija sedmostepenim automatskim menjačem. Na našem testu imali smo slabiju verziju koja po fabričkim navodima troši 6,3 litra dizela na 100 pređenih kilometara u kombinovanom režimu vožnje.

Kako je naša namera bila da dokažemo sebi i drugima da je "nisan navara" podobna i za grad, nismo uspeli da dostignemo ovu ekonomičnost u vožnji, ali sa prosečnom potrošnjom od 7,2 litra smo bili i više nego prijatno iznenađeni.

"Navara" je krcata i najsavremenijim sistemima za pomoć vozaču. Od asistencije za kretanje na uzbrdici, do održavanja željene brzine pri kretanju nizbrdo - i sa teretom. Inače, "navara" je kadra da jezdi kroz vodu duboku do 60 cm, ima prilazni ugao od 30,4 a odlazni od 25,6, što je nešto čime se malo koji "pravi" terenac može pohvaliti. "Klirens" ili odstojanje od tla je 23,2 centimetra (zadnja osovina)!

Pri svemu ovome postoje tri opcije za vožnju.

4WD High pogon na sva četiri točka za ne preterano zahtevne vandrumske situacije, "4WD Low" opcija za vandrumsku vožnju visokih zahteva na podlogama kao što su pesak, sneg ili duboko blato, ili 2WD pogon na dva točka za vožnju po asfaltu. Tu je i elektronsko zaključavanje zadnjeg diferencijala i aktivni kočioni sistem za sva četiri točka za sprečavanje proklizavanja. Prelazak na 4x4 pogon u toku vožnje...

Nasuprot žestokom spoljašnjem izgledu "nisan navara", kada uđete u kabinu, izgleda poput premijum vozila. Obilje prostora, kvalitetni materijali, a sedišta su, kažu u "Nisanu" inspirisana svemirskim letovima. Tu je i dvozonski klima-uređaj sa automatskom kontrolom...

Dok smo vozili "navaru" uživali smo kao retko kada. Bojazan da ćemo se teško parkirati u gradu je iščezla posle prvog zaustavljanja. Visoki položaj vozača, preglednost uz pomoć kamere za vožnju unazad, doprineće da shvatite da je veličina ovog vozila u ovom slučaju prednost!

Sad, kako je ovo ipak pik-ap, treba se posvetiti i tovarnom prostoru. Maksimalna nosivost je 1.136 kilograma, kapacitet vuče neverovatnih 3,5 tona!

Tu je i revolucionarni sistem "vezivanja tereta" sa patentiranim "C kanalom", poklopac od rolo-aluminijuma...Ukratko, "nisan navara" je pik-ap koji omogućava lak utovar i istovar poput omanjeg kamiončeta. Jasno je da Japanci nisu štedeli ni na sistemima za "konekciju". Tu je i tač-skrin ekran i blutut povezivanje, sjajan audio-uređaj, i naravno ključ koji je dovoljno da imate u džepu. Sve ostalo se radi jednostavno, dolazite i odlazite od automobila, on se sam otključava, zaključava, a vaše je samo da pritisnete start-stop dugme...

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

kome ovo treba

01.05.2017. 22:32

To cudoviste niti moze malo da trosi, niti mozes da ga parkiras u gradu. To je samo za seska gazdinstva a pitanje je da li je i za njih. Ta nismo ti mi kauboji pa da nam gurate ovake budalastine pod nos.

Bungi

11.05.2017. 14:27

Ovakvo čudo iz Nisana i Isuzu-a ima naša elektrodistribucija.Jedan Isuzu ima na tovarnom prostoru okačenu hidrauličku korpu za podizanje radnika.Jako mali broj civila ima stvarnu potrebu za ovakvim vozila.

Aleksa

13.05.2017. 05:09

...i veoma losa sasija...puca kod sastava kabine i sanduka...nestabilna...los...los...los...