RENO MEGAN 4 1,5 DCI 110: Elegantniji nego ikad
08. 02. 2017. u 23:33
Automobilski gigant je jedan od svojih aduta izvajao u najboljem stilu francuske škole elegancije. Novi "megan" je skladniji nego ikad, lep, atraktivan sa sportskim crtama

NOVI "reno megan" je četvrta generacija jednog od najbolje prodavanih automobila srednje klase.
Automobilski gigant je jedan od svojih aduta izvajao u najboljem stilu francuske škole elegancije. Novi "megan" je skladniji nego ikad, lep, atraktivan sa sportskim crtama. Zavodljiv. Francuzi posebno ističu svetlosne grupe koje daju prepoznatljiv, osoben "potpis" LED diodama napred i nazad.
Unutrašnjost automobila je takođe znatno izmenjena. Na materijalima se nije štedelo, a dizajneri su se "razigrali". Putnici mogu da uživaju u sasvim izdašnom prostoru za ovu klasu automobila, a na raspolaganju su im najsavremeniji audio-uređaji ("bose"), vrhunski klima-uređaj, kao i "Renoov" multilink konekt sistem "R link 2" sa tač-skrin ekranom od 8,7 inča. Osećaj da se nalazite u visoko tehnološkom okruženju je neponovljiv. Sedišta na našem test modelu, "intens" oprema, sjajna su kombinacija tekstila i mekog velura. Široka, udobna. Imate osećaj da je auto skrojen baš po vašoj meri. Volan se pomera i po visini i po dubini, sedište može da se pomera napred-nazad, gore-dole, moguće je da i naslon sedišta (lumbalna potpora) prilagodite sebi i kada startujete (pritiskom na dugme) novi "megan", uz zadovoljstvo izazvano činjenicom da su sve komadne nadohvat ruke, možete da uživate u vožnji.
Pri tome, moguće je da jednostavnim izborom na tač-skrin ekranu odaberete ambijentalnu boju vozila... tačnije rečeno vozaču je na raspolaganju "multi sens sitem" sa opcijama "komfort", "perso", "eko", "sport" i "neutral" i ne samo da odabirom neke od ovih opcija dobijate drugačije unutrašnje osvetljenje već se i auto kompletno prilagodi vašim željama. Od žustrine motora, lakoće okretanja volana, do vešanja...

Motor pod haubom na našem test modelu je dobro znani 1,5 DCI dizelaš sa 110 KS. Efikasan i ekonomičan. Fabrički podaci kazuju da on u gradu (uz start-stop sistem) troši 4,0 litara dizela na 100 pređenih kilometara. Na otvorenom će vam putni računar pokazivati potrošnju od 3,5 litara, a fabrika tvrdi da je prosečna potrošnja oko 3,7 litara dizela, što nam nije bilo uopšte teško da ostvarimo!
U novi "megan" ugrađuje se mnogo vrhunske tehnologije koja pomaže vozaču. Jasno, mnogo pažnje je posvećeno i bezbednosti.
Tako, na primer, novi "megan" ima adaptivni tempomat koji će na auto-putu svojim radarom uočiti sasvim sigurno pre vas, da vozilo ispred smanjuje brzinu pa će i on usporiti. Vozilo vam u svakom trenutku pokazuje koliko je, u sekundama, udaljeno vozilo ispred vas! Automobil će vas upozoriti i ako neželjeno napustite kolovoznu traku, automatski će "baratati svetlima", tako da će po potrebi "paliti" i "gasiti" duga svetla. Novi "megan" vidi i vozila koja dolaze iz mrtvog ugla, a može i da se skoro sam parkira...
Od sedam vazdušnih jastuka do elektronske parkirne kočnice, uz naravno sve sisteme kontrole stabilnosti vozila, kočenja, sve to ima novi "megan".
Najbolje opremljene verzije imaju i sistem "4 kontrols", koji je već viđen na modelu "talisman", koji omogućava i zadnjim točkovima da skreću i to tako što se pri malim brzinama okreću u suprotnom smeru od prednjih točkova, a pri većim u istom pa imate utisak da vozite automobil po šinama.
I cenovno, adut "Renoa" u ovoj klasi je veoma konkurentan. Početna cena je 12.990 evra, a za taj novac dobijate verziju sa benzinskim motorom od 1,6 litara SCE sa 115 KS i paketom opreme "lajf" koji između ostalog ima i klimu i sjajan audio-uređaj, sistem za kretanje pri uzbrdici, volan od pene, indikator pritiska u pneumaticima.
Najjeftiniji dizelaš sa motorom 1,5 dci sa "zen" paketom opreme (stepen višim od "lajfa") i 90 KS košta 15.490 evra.

BROJKE
* 4.359 mm je dužina
* 1.814 mm je širina
* 1.447 mm je visina
* 385 litara je zapremina prtljažnika
* 1.461 ccm je zapremina motora
* 110 KS je snaga agregata
* 260 nm je maksimalni obrtni moment
* 47 l je zapremina rezervoara
* 11,3 sek. je ubrzanje od 0-100 km/č
* 187 km/č je maksimalna brzina
* 12.990 evra je početna cena
* 3,7 l je prosečna potrošnja
Marko M.
09.02.2017. 00:40
Moj "novi" auto za jedno deset godina.
@Marko M. - A, za 10, ima se može se a?
Ma fini su francuzi, samo da srede trapove, elektroniku i spuste cene održavanja, ovako automobil kupite 2017 godine za 12-15 hiljada Evra, a već sledeće cana pada na bezmalo 50% i šta nam to govori ?
@VASKE - Da, jedino što je zanimljivo što nema u oglasima po 50% nižoj ceni godinu dana stari.
Od 60 do sada automobila koje sam imao ( ne probao tudje) Renault mi se pokazao kao jako kvalitetan i pristupacan kao i jako prijatan i siguran. Naravno racunajuci ih od posle 2000. kada su postali definitivno svetska klasa. Ne vole ih samo zatucani kao po obicaju " Balkanci". Poslednjih 8 automobila su mi Renault i nemam nameru da menjam.
Komentari (5)