RENO MEGAN 4 1,5 DCI 110: Elegantniji nego ikad

V. N.

08. 02. 2017. u 23:33

Automobilski gigant je jedan od svojih aduta izvajao u najboljem stilu francuske škole elegancije. Novi "megan" je skladniji nego ikad, lep, atraktivan sa sportskim crtama

РЕНО МЕГАН 4 1,5 ДЦИ 110: Елегантнији него икад

NOVI "reno megan" je četvrta generacija jednog od najbolje prodavanih automobila srednje klase.

Automobilski gigant je jedan od svojih aduta izvajao u najboljem stilu francuske škole elegancije. Novi "megan" je skladniji nego ikad, lep, atraktivan sa sportskim crtama. Zavodljiv. Francuzi posebno ističu svetlosne grupe koje daju prepoznatljiv, osoben "potpis" LED diodama napred i nazad.

Unutrašnjost automobila je takođe znatno izmenjena. Na materijalima se nije štedelo, a dizajneri su se "razigrali". Putnici mogu da uživaju u sasvim izdašnom prostoru za ovu klasu automobila, a na raspolaganju su im najsavremeniji audio-uređaji ("bose"), vrhunski klima-uređaj, kao i "Renoov" multilink konekt sistem "R link 2" sa tač-skrin ekranom od 8,7 inča. Osećaj da se nalazite u visoko tehnološkom okruženju je neponovljiv. Sedišta na našem test modelu, "intens" oprema, sjajna su kombinacija tekstila i mekog velura. Široka, udobna. Imate osećaj da je auto skrojen baš po vašoj meri. Volan se pomera i po visini i po dubini, sedište može da se pomera napred-nazad, gore-dole, moguće je da i naslon sedišta (lumbalna potpora) prilagodite sebi i kada startujete (pritiskom na dugme) novi "megan", uz zadovoljstvo izazvano činjenicom da su sve komadne nadohvat ruke, možete da uživate u vožnji.

Pri tome, moguće je da jednostavnim izborom na tač-skrin ekranu odaberete ambijentalnu boju vozila... tačnije rečeno vozaču je na raspolaganju "multi sens sitem" sa opcijama "komfort", "perso", "eko", "sport" i "neutral" i ne samo da odabirom neke od ovih opcija dobijate drugačije unutrašnje osvetljenje već se i auto kompletno prilagodi vašim željama. Od žustrine motora, lakoće okretanja volana, do vešanja...

Motor pod haubom na našem test modelu je dobro znani 1,5 DCI dizelaš sa 110 KS. Efikasan i ekonomičan. Fabrički podaci kazuju da on u gradu (uz start-stop sistem) troši 4,0 litara dizela na 100 pređenih kilometara. Na otvorenom će vam putni računar pokazivati potrošnju od 3,5 litara, a fabrika tvrdi da je prosečna potrošnja oko 3,7 litara dizela, što nam nije bilo uopšte teško da ostvarimo!

U novi "megan" ugrađuje se mnogo vrhunske tehnologije koja pomaže vozaču. Jasno, mnogo pažnje je posvećeno i bezbednosti.

Tako, na primer, novi "megan" ima adaptivni tempomat koji će na auto-putu svojim radarom uočiti sasvim sigurno pre vas, da vozilo ispred smanjuje brzinu pa će i on usporiti. Vozilo vam u svakom trenutku pokazuje koliko je, u sekundama, udaljeno vozilo ispred vas! Automobil će vas upozoriti i ako neželjeno napustite kolovoznu traku, automatski će "baratati svetlima", tako da će po potrebi "paliti" i "gasiti" duga svetla. Novi "megan" vidi i vozila koja dolaze iz mrtvog ugla, a može i da se skoro sam parkira...

Od sedam vazdušnih jastuka do elektronske parkirne kočnice, uz naravno sve sisteme kontrole stabilnosti vozila, kočenja, sve to ima novi "megan".

Najbolje opremljene verzije imaju i sistem "4 kontrols", koji je već viđen na modelu "talisman", koji omogućava i zadnjim točkovima da skreću i to tako što se pri malim brzinama okreću u suprotnom smeru od prednjih točkova, a pri većim u istom pa imate utisak da vozite automobil po šinama.

I cenovno, adut "Renoa" u ovoj klasi je veoma konkurentan. Početna cena je 12.990 evra, a za taj novac dobijate verziju sa benzinskim motorom od 1,6 litara SCE sa 115 KS i paketom opreme "lajf" koji između ostalog ima i klimu i sjajan audio-uređaj, sistem za kretanje pri uzbrdici, volan od pene, indikator pritiska u pneumaticima.

Najjeftiniji dizelaš sa motorom 1,5 dci sa "zen" paketom opreme (stepen višim od "lajfa") i 90 KS košta 15.490 evra.

BROJKE

* 4.359 mm je dužina

* 1.814 mm je širina

* 1.447 mm je visina

* 385 litara je zapremina prtljažnika

* 1.461 ccm je zapremina motora

* 110 KS je snaga agregata

* 260 nm je maksimalni obrtni moment

* 47 l je zapremina rezervoara

* 11,3 sek. je ubrzanje od 0-100 km/č

* 187 km/č je maksimalna brzina

* 12.990 evra je početna cena

* 3,7 l je prosečna potrošnja

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

VASKE

15.02.2017. 14:05

Ma fini su francuzi, samo da srede trapove, elektroniku i spuste cene održavanja, ovako automobil kupite 2017 godine za 12-15 hiljada Evra, a već sledeće cana pada na bezmalo 50% i šta nam to govori ?

Bane

14.03.2019. 23:22

@VASKE - Da, jedino što je zanimljivo što nema u oglasima po 50% nižoj ceni godinu dana stari.

Niki Jocic

12.10.2017. 09:19

Od 60 do sada automobila koje sam imao ( ne probao tudje) Renault mi se pokazao kao jako kvalitetan i pristupacan kao i jako prijatan i siguran. Naravno racunajuci ih od posle 2000. kada su postali definitivno svetska klasa. Ne vole ih samo zatucani kao po obicaju " Balkanci". Poslednjih 8 automobila su mi Renault i nemam nameru da menjam.