Predstavljamo: Stinger pomera granice
24. 01. 2017. u 23:46
Gigant "Kija" predstavio je sportsku limuzinu s pet sedišta koja će redefinisati klasu u kojoj trenutno dominiraju evropski brendovi. "Stinger" ima najbolje performanse u istoriji "Kije"
.jpg)
JUŽNOKOREJSKI gigant "Kija" predstavio je sportsku limuzinu s pet sedišta koja će, po svemu sudeći, redefinisati klasu u kojoj trenutno dominiraju evropski brendovi. "Stinger" ima najbolje performanse u istoriji "Kije" i pri tome i za njega, bez obzira na to što se radi o ovakvom tipu vozila, važi najduža evropska fabrička garancija od sedam godina.
"Stinger" je dizajniran u Frankfurtu, a razvijen na Nirburgringu, i odmah se uviđa da je ovo vozilo direktna evolucija prethodnih koncepata koji su nastali pod "dirigentskom palicom" Petera Šrajera.
Za vozne mogućnosti i upravljivost modela pobrinuo se Albert Birman, vođa "Kijinog" odeljenja za testiranje i razvoj snažnijih vozila.
"Stinger" je tipičan predstavnik "grand turizmo" limuzine, gde nije najvažnije prvi stići na cilj nego putovati sa stilom. Tu je vešto ukomponovana velika snaga koja se prenosi na zadnje točkove, ali postoji i verzija s pogonom na sva četiri točka. Tu su i besprekorna upravljivost, nenadmašno vešanje i naleganje na put i prostrana kabina, koja putnicima pruža vanserijski komfor.
Dug 4.830 mm i širok 1.870 mm, "stinger" ima međuosovinsko rastojanje od 2.905 mm, što je više nego kod "glavnih konkurenata", tvrde u ovom gigantu.
.jpg)
"Kija" u ovom modelu premijerno predstavlja elektronski prilagodljivo delovanje podvozja (Dynamic Stability Damping Control), koje, na primer, ukoliko malo živahnije uđete u krivinu, malo olabavi prednje amortizere i ukruti zadnje. Sistem deluje suprotno od toga pri vožnji velikom brzinom - tada je vozilo stabilnije zahvaljujući krućim prednjim amortizerima i mekšim zadnjim. Kupci će moći da biraju između dva turbo motora, oba ispod izdužene haube postavljena uzdužno.
To su dvolitarski turbo četvorocilindraš Theta II sa 255 KS i najvećim obrtnim momentom od 353 Nm i moćni 3,3-litarski tvin-turbo V6 Lambda II, motor sa 365 KS i obrtnim momentom od 510 Nm. Očekivano ubrzanje šestocilindraša od 0 do 100 km/č je 5,1 sekunda, a maksimalna brzina 269 km/č.
.jpg)
"Stinger" ima drugu generaciju osmostepenog automatskog menjača za zadnji pogon, a prvi put "Kija" raspolaže i s konverterom okretnog momenta CPA (Centrifugal Pendulum Absorber) koji je u primeni kod avionskih i trkačkih motora jer smanjuje torzione vibracije na pogonskom sistemu.
Točkovi su od 18 ili 19 inča, uz, kako bi i moglo drugačije, "brembo" kočnice.
Naravno, ostala oprema je takođe vrhunska, počev od audio-sistema pa do sistema koji prepoznaju umor vozača.
Serijska proizvodnja "stingera" počinje sredinom godine, a u Evropi i kod nas možemo da ga očekujemo krajem 2017. godine.
.jpg)
баунти
25.01.2017. 03:29
Супер, само једна исправка - молим вас да правилно пишете "мотор са турбо убризгавањем", а не турбо мотор. Турбо мотор је нешто сасвим друго, нема цилиндре, а због дизајна и начина рада није му потребан ни мјењач. По свим мјерилима далеко превазилази класичне цилиндарске моторе, осим што гута гориво к'о мајка земља... :)
@баунти - kopija Audi Kupe .
Komentari (2)