“KIJA”: Gigant iz Žiline

03. 01. 2017. u 07:55

“Kija” se već 10 godina sa velikim uspehom proizvodi u Evropi. U slovačkoj fabrici napravljeno 2,5 miliona vozila i 3,8 miliona motora

“КИЈА”: Гигант из Жилине

”KIJA motors” ovih dana slavi 10. godišnjicu proizvodnje u Evropi. Od zvaničnog početka proizvodnje 7. decembra 2006. su u “Kijinoj” fabrici u Slovačkoj, u gradu Žilina, proizveli su više od 2,5 miliona vozila i 3,8 miliona motora.

Od svog dolaska u Slovačku “Kija” je do danas uložila više od 1,7 milijardi evra i direktno otvorila više od 20.000 radnih mesta u fabrici i kod 40 najvećih dobavljača. Sama fabrika, koja radi svakog dana u sedmici tri smene, zapošljava oko 3.800 ljudi. “Kija” trenutno tamo proizvodi tri modela - “cee”d” (više varijanti karoserije), sportski terenac “sportidž” i monovolumen “venga”, koje izvozi u 95 zemalja širom sveta. Oko 14 odsto proizvedenih vozila je s volanom na desnoj strani, dok ih se preko 6.000 vozi po srpskim drumovima.

Ek-He Li, predsednik i direktor “Kija motors Slovačka”, ne krije zadovoljstvo urađenim.

- U poslednjoj deceniji naša kompanija je postala jedan od najvećih poslodavaca, proizvođača, izvoznika i poreznih obveznika u Slovačkoj. Iskreno se zahvaljujem svim našim zaposlenim za njihov trud i strast. Oni su glavna pokretačka snaga pri dostizanju naših proizvodnih i poslovnih rezultata u zadnjoj deceniji i postigli su to da smo postali jedan od najproduktivnijih pogona u čitavoj poslovnoj grupaciji “Hjundai motor grup” - kaže Li.

Početna ulaganja u postavljanje fabrike su iznosila 700 miliona evra. Korejski proizvođač je neprestano ulagao u proizvodnju novih modela u fabrici i u implementaciju novih tehnologija, tako da dosadašnja ulaganja u region iznose oko 1,7 milijardi evra. U 2016. je “Kija” u Žilini uložila 60 miliona evra, a u 2017. planiraju da ulože još 130 miliona evra u inovacije, koje se tiču postojećeg proizvodnog asortimana.

“Kija motors Slovačka” je do sada u Slovačkoj platila porez u iznosu 320 miliona evra. Uzevši u obzir sve plaćene poreze, carine i namete je “Kija” do sada u slovački državni ili regionalni proračun uplatila četiri puta veću sumu nego što je dobila od države u obliku subvencija ili bila oslobođena od plaćanja poreza.

PREVOZ DUGOGODIŠNjI zaposleni najviše cene direktnu autobusku liniju. “Kijina” 32 autobuska prevoznika prevoze zaposlene na posao i nazad, a unutar žilinskog regiona dnevno pređu čak 10.275 km - skoro 2,5 miliona kilometara godišnje, što je jednako jednom autobusu, koji bi godišnje 62 puta obišao oko Zemlje.

U samoj fabrici u Žilini trenutno je direktno zaposlenih 3.800 ljudi, u proseku starih 35 godina. Član kompanije s najdužim stažom u “Kiji” je skoro 13 godina. Više od 800 ljudi je u “Kija motors Slovačka” duže od 10 godina, a skoro 2.800 ljudi duže od 5 godina, što potvrđuje “Kijin “ položaj među najuglednijim poslodavcima u Slovačkoj. “Kija” se zalaže za razvoj veština i sposobnosti svih svojih zaposlenih. Tako je od 2006. do danas organizovala 8.900 školovanja. Od početka proizvodnje je “Kija motors Slovačka” u svojim menzama poslužila više od 2.160.000 obroka.

U prvih 10 godina najtraženiji model je bio “cee’d”, koji je predstavljao 45 odsto svih do sada proizvedenih vozila, a sledi mu “Kijin” evropski bestseler - Kia Sportage. Kod kupaca su najomiljenije boje crna, bela i srebrna.

Svakog dana dva voza i 90 prevoznika šalju 1.400 vozila u 95 zemalja. Od 2006. je “Kija” najviše vozila poslala u Rusiju (18 odsto), Veliku Britaniju (12 odsto), Nemačku (9 odsto), Španiju (6 odsto) i Italiju (6 odsto). U Žilini su proizveli i prerađena vozila za slovačku i poljsku policiju, češku poštu, slovačku podružnicu međunarodne rent-a-kar kompanije, a i za najvećeg poljskog farmaceutskog proizvođača i poljskog mobilnog operatera.

MOTORI

U fabrici u Žilini su svoje mesto našla i dva pogona za proizvodnju motora. Njihov 1,6-litarski CRDi dizelski motor je najtraženiji motor i predstavlja 20 odsto ukupne proizvodnje, iako većinu od 3,8 miliona motora predstavljaju benzinski motori (53 odsto). Skoro polovina motora bila je namenjena “Hjundaijevoj” fabrici u češkom gradu Nošovice.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

seljak

03.01.2017. 09:03

Kupio pre 2,5, g. do sada ni sraf nije popustio.Garancija 7 godina prenosiva,osim na gume radio i akumulator.Za sada prezadovoljan.

svaka čast

03.01.2017. 09:04

trebalo je kod nas ali kia nije htela da daje milionske sume za podmićivanje i tako ode tamo gde se to nije tražilo

PERA PERIC

03.01.2017. 11:16

Za sva ta vozila el.instalacije se proizvode u Srbiji tj.u fabrici Yura u Nisu,Leskovcu i kragujevackoj Raci...procitajte pazljivo tekst koliko je Slovacka naplatila na ime poreza a koliko je Srbija,o platama bolje da ne komentarisem jer radnik u Yuri radi kao pas za 30 000din...ako je toliko dobra fabrika sa jakim platama zamolio bih politicare da iste otvore u Beogradu,N.Sadu...ko razume shvatice,srecna Vam NG!