BMV: Sedma generacija petice
21. 10. 2016. u 10:35
Sedma generacija čuvene bavarske “petice” uz novi ali ne radikalno drugačiji dizajn, stiže sa još inovativnijim tehnološkim rešenjima i još efikasnijom paletom motora
.jpg)
Model “530e” je plag-in hibrid koji kombinuje 2.0 turbo benzinski motor sa električnim agregatom
Sedma generacija čuvene bavarske “petice” uz novi ali ne radikalno drugačiji dizajn, stiže sa još inovativnijim tehnološkim rešenjima i još efikasnijom paletom motora.
Nova “bembara” je nešto veća po dimenzijama, a najznačajnija novina je CLAR mehanička platforma koja je za 70 kg lakša od prethodne, dok je čitav automobil lakši i do 100 kg, u zavisnosti od verzije.
Nova “petica” ima i neka napredna aerodinamička rešenja, kao što su krilca u okviru maske hladnjaka, koja se po potrebi rotiraju oko vertikalne ose čime se utiče na strujanje vazduha oko prednjeg dela automobila.
Tu je i neka vrsta poluautopilota jer je automobil sposoban da automatski održava pravac kretanja, u okvirima saobraćajne trake kojom se kreće i, po potrebi, prilagođava brzinu vozilima koja se nalaze ispred njega, u stani-kreni uslovima vožnje.
Multimedijalnim sistemom se može upravljati i pomoću “gestovnih” komandi.
U početku, kupci će moći da izaberu jedan od četiri turbo motora - dva benzinska i dva dizelaša. Osnovni BMV 530i ispod haube krije četvorocilindarski 2.0 turbo benzinski agregat sa 252 KS (185 kW) i 350 Nm.
.jpg)
Snažniji BMV 540i pogonjen je šestocilindarskim 3.0 motorom koji isporučuje 340 KS (250 kW) i 450 Nm. Zvanična prosečna potrošnja je 6,5 l/100 km, a automobil do stotke stiže za 4,8 s, pre nego što se kazaljka brzinomera zaustavi na broju 250.
Dizelaši su 2-litarski turbo sa 190 KS (140 kW) i 400 Nm.
.jpg)
Fabrika navodi potrošnju od 4.0-4,1 l/100 km, u zavisnosti od menjača koji se koristi. Za ubrzanje od 0 do 100 km/č potrebno je 7,6 s, dok je najveća brzina koji automobil može da razvije 237 km/č.
.jpg)
Osmostepeni automatski menjač standardno se isporučuje u svim verzijama nove “petice”, osim kod baznog dizelaša, koji je opremljen šestobrzinskim manuelnim menjačem, a automatski je dostupan kao opcija.
Model “530e” je plag-in hibrid koji kombinuje 2.0 turbo benzinski motor sa električnim agregatom, ukupna snaga pogonskog sistema je 252 KS (185 kW) i 420 Nm, a automobil će prema fabričkim podacima trošiti svega 2 l/100 km.
.jpg)
Osim hibrida, u ponudu će biti uvršten i “M550i” xDrive sa 4.4 V8 motorom snage 462 KS (340 kW) i 650 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Od 0 do 100 km/č ubrzavaće za 4.0 s, što je bolji rezultat od aktuelnog BMV M5.
Očekuje se da će novi BMV serije 5 u prodaji biti početkom 2017. godine, do kada će biti poznata i cena ovog modela.