Predlog: Zabranite benzin i dizel-motore
16. 10. 2016. u 22:45
Gornji dom nemačkog Parlamenta uputio predlog Evropskoj komisiji da se nakon 2030. zabrani registrovanje vozila sa motorima na unutrašnje sagorevanje

NEMAČKA vlada ali i vlade mnogih evropskih država su se 2014. godine na samitu UN u Parizu obavezale da će 2050. godine zabraniti prodaju vozila sa SUS motorima (motori sa unutrašnjim sagorevanjem) i da će moći da se kupe samo vozila koja nemaju emisiju štetnih gasova u atmosferu.
Ali čini se da će do te zabrane, bar u Evropi, doći mnogo ranije. Naime, poslanici Gornjeg doma nemačkog parlamenta (Bundesrat) predložili su Evropskoj komisiji da se nakon 2030. zabrani registrovanje vozila sa motorima na unutrašnje sagorevanje.
- Potrebno je preispitati dosadašnju poresku politiku da bio se postigao cilj po kojem bi se od 2030. u Evropskoj uniji registrovala samo vozila bez emisija štetnih gasova - kaže se između ostalog u zahtevu Bundesrata upućenom Evropskoj komisiji.
O ovom zahtevu, pišu nemački mediji, već su se saglasile i savezne pokrajine u kojima su na vlasti demohrišćani i pokrajine sa socijaldemokratskim vladama.
Ipak ima i onih, poput saveznog ministra saobraćaja Nemačke Aleksandera Dobrinta, koji smatra da je inicijativa - nerealna.
- SUS motori će se kao prelazna tehnologija razvijati uporedo sa razvojem električnog automobila i tu ima još dosta posla da se uradi - smatra Dobrint, koji veruje da će se tržište elektroautomobila dalje razvijati zahvaljujući podsticajima.
Najveći evropski automobilski klub, nemački ADAK, ima sasvim drugačiju viziju od poslanika Bundesrata.
- Jasno je da će se efikasni i ekološki motori s unutrašnjim sagorevanjem koristiti i posle 2030. jer su oni veoma važan saobraćajni i privredni faktor. Treba znati i da jednostrane zabrane tehnologija ne donose ništa.
RADNICI BEZ POSLA
NEMAČKI automobilski klub ADAK smatra da bi prevremeno ukidanje proizvodnje SUS motora ugrozilo radnike u nemačkoj automobilskoj industriji.
Razlog je, kažu u ADAK, to što je za proizvodnju elektromotora potrebno višestruko manje radne snage nego pri proizvodnji motora s unutrašnjim sagorevanjem.
Стеван
17.10.2016. 00:03
Инам само једно питање. Одакле потиче струја за електричне аутомобиле? Имам и одговор на то питање. Нуклерне електране исте као што су биле Чернобиљ и Фукушима, термоелектране и хидроелектране. Не зна се ко интензивније девастира животну средину... А ту је и питање киселине и метала из акумулатора...
EU iako nema nafte, neće zabraniti, ali će povećeti takse na dizel i benzin, pa će se građanima više isplatiti elektro motori do 200 KS i 200km/h.. Sve preko toga je iživljavanje i ugrožavanje saobraćaja.
@Realnost država bez nafte - Тачно је да ће се порези повећавати на све што није добро. И треба. А што се тиче исплативости, електромотори сами по себи, у било којој категорији по снази, су далеко исплативији од бензинаца/дизелаша а притом их шију уздуж и попреко по перформансама од значаја. Упореди рецимо Тесле (и цену) са Lamborghini и Ferrari аутомобилима... ем брже убрзавају ем су практични(ји) ем коштају неколико пута мање.
@Стеван: Питање #1 је одлично, одговор катастрофалан. За почетак, када би сва возила прешла са бензина и нафте на струју неби било потребно више струје него сада! Тачно тако! Зашто? Зато што се за производњу, доставу и продају горива троши отприлике онолико енергије колико би било потребно електричним возилима да возе (са том истом струјом). Притом се електрична возила пуне ноћу, па је максимално (дневно) оптерећење мреже мање па се капацитети чак могу и смањити.
@Стеван: Питање #2, о киселинама и акумулаторима - заборављаш колико је производња мотора и горива прљава работа. Када мало истражиш видиш да опет смањујемо загађење са електричним аутомобилима. А преко тога, то загађење се централизује, уместо да сваки ауспух свуда по свету загађује. А то олакшава и умањивање и/или решњавање тог проблема.
Komentari (5)