Mašta bez granica u „blejdglajderu” (FOTO)

07. 09. 2016. u 10:35

“Nisan blejdglajder” - elektromobil vrhunskih performansi. Prvi modeli odlikuju se naprednom konfiguracijom vešanja sa uskim tragom prednjih točkova i širim tragom zadnjih točkova

Машта без граница у „блејдглајдеру” (ФОТО)

OD zvezde salona automobila do potpuno funkcionalnog naprednog prototipa. “Nisan” je doveo ekstremni koncept “blejdglajder” iz mašte u stvarnost.

Ovo vozilo je prvo prikazano kao studija statičnog dizajna na tokijskom salonu automobila 2013, gde je nagovestio uzbudljivu budućnost sa nultom stopom emisije električnih vozila.

Nisanova” vizija bila je okretno i efikasno električno vozilo koje bi otkrilo nove dimenzije zabave i uzbuđenja u vožnji, vozilo koje bi “klizilo” zahvaljujući gotovo potpuno tihom radu svog električnog motora i aerodinamičnom obliku vojne letelice sa “strela krilima” visokih performansi.

Sada je, nakon dve godine rada na dizajnu, konstrukciji i razvoju, “nisan blejdglajder” prerastao u uzbudljivu studiju potencijala naprednih performansi električnih vozila.

Prvi modeli odlikuju se naprednom konfiguracijom vešanja sa uskim tragom prednjih točkova i širim tragom zadnjih točkova, čime se omogućavaju optimalna aerodinamična svojstva i stabilnost pri upravljanju.

Vrata visokih bočnih linija koja se otvaraju unazad i prema gore zaslužna su za impresivan ulazak i izlazak iz automobila. Otvoreni krov ojačan je integrisanom strukturom za zaštitu od prevrtanja.

Vozač je smešten u formaciji nalik glavi strele, blago ispred dva putnika i svi imaju panoramski pogled zahvaljujući vetrobranskom staklu kokpita koje se proteže u krov. Komande sistema koje se nalaze na upravljaču spojene su sa naprednim ekranom koji prikazuje brzinu, stanje baterije, način rada za prikupljanje energije i grafički prikaz obrtnog momenta. Uz središnji ekran nalaze se još dva displeja na kojima se prikazuju snimci sa kamera okrenutih unazad, smeštenih tik iza prednjih točkova, sa prikazom prostora sa bočnih i zadnje strane automobila. Taj dizajn sa dva ekrana je alternativa za retrovizore smeštene na vratima, čime se poboljšavaju aerodinamična svojstva. Kad je odabrana vožnja unazad, prikaz na ekranima se menja i prikazuje sliku sa dve kamere smeštene na zadnjem delu strukture za zaštitu od prevrtanja, te se tako olakšava kretanje unazad.

Pogon je u potpunosti električan sa vrhunskim performansama, a čine ga tehnologija baterije i motora koju je razvio partner “Nisana” u projektu Williams Advanced Engineering.

Najveća brzina predstavljenih modela prelazi 190 km/čas, a od 0-100 km/čas ubrzavaju za manje od pet sekundi. Pogon zadnjih točkova omogućavaju dva električna motora od 130 kW, po jedan za svaki točak.

Snagu osigurava litijum-jonska baterija visokih performansi od 220 kW sa pet modula. Za bateriju i za motore razvijeni su posebni sistemi hlađenja.

U unutrašnjosti, vidljiva je inspiracija sportskim vozilima, posebno u sigurnosnim pojasevima za sve putnike. Sedišta savršeno podupiru telo i noge vozača i putnika. Presvučena su naprednim spojem tkanine i premaza od epoksidne smole, što kao rezultat ima čvrst materijal za odlično prianjanje koji putnicima nudi udobnost, a istovremeno ih čuva na njihovim mestima.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije