Hjundai elantra 1,6 CRDi: Elegantna i ekonomična

V. N.

02. 06. 2016. u 22:41

Vozilo južnokorejskog giganta “Hjundaija” već 30 godina, otkako je predstavljena prva generacija, žestoko grabi ka samom vrhu svetske auto-industrije

Хјундаи елантра 1,6 ЦРДи: Елегантна и економична

KADA neki automobil doživi šest izdanja, jasno je da je svom proizvođaču doneo dosta uspeha na tržištu. To je slučaj sa “elantrom” južnokorejskog giganta “Hjundaija”, koji već 30 godina, otkako je predstavljena prva generacija, žestoko grabi ka samom vrhu svetske auto-industrije.

Kako je “elantra” pete generacije bila lider u klasi na tržištu SAD, za promociju šeste izabran je auto-salon u Los Anđelesu, krajem 2015. U Srbiji je nova “elantra” prikazana, s velikim uspehom, na martovskom “BG kar šouu”.

Elegantnija nego ikada dosad, skladnih linija sa sportskim “šmekom”, čemu naročito doprinosi poklopac prtljažnika koji je dizajnerski vešto skrojen tako da obavlja funkciju spojlera...

Ova limuzina, koja se za tržišta obeju Amerika pravi u fabrici u Alabami, a za “ostatak sveta” u Južnoj Koreji u gradu Ulsanu, ima koeficijent otpora od svega 0,27, što znači da je izuzetno aerodinamična. To idealno strujanje vazduha oko “elantre” dizajneri i inženjeri su iskoristili tako da vazduh s prednjeg dela vozila struji kroz prednji branik na prednje točkove i pri tome pomaže u hlađenju kočnica. A ostatak vazduha koji nije potreban za hlađenje motora pomoću specijalnih difuzora prolazi ispod vozila, čime su postignuti “graund efekat” i bolje držanje ceste pri brzinama većim 150 km/č. Sjajna aerodinamika, sem voznih svojstava, pozitivno utiče i na potrošnju.

Opremljena svim mogućim savremenim sistemima, od ABS, ESC (elektronska kontrola stabilnosti), pa do šest vazdušnih jastuka, zavesica, vrhunskog audio-sistema, kamere za vožnju unazad, mnogobrojnih senzora, “elantra” je skockana tako da mami kupce i zabrinjava konkurenciju. Na našem tržištu se “elantra” prodaje u dva nivoa opreme. Već početni “stajl” bukvalno “nema šta nema”. Viši paket opreme “premijum” nudi dvoozonski klima-uređaj, automatsko odmagljivanje stakala, otvore za klima-uređaj prema zadnjim sedištima, hromiranu prednju rešetku...

Pri izradi “elantre” korišćeni su vrhunski materijali. Čak 53 odsto šasije napravljeno je od specijalnih čelika vrhunske čvrstoće. I unutrašnjost je izuzetno kvalitetna, moderna. Instrumenti su pregledni, pozicije komandi logično raspoređene i pristupačne.

U ponudi su benzinski 1,6 MPI agregat (130 KS) i dizelaš 1,6 CRDi (140 KS), koji su upareni s manuelnim ili automatskim (iDCT) menjačem.

Na našem testu imali smo dizelaš s manuelnim šestostepenim menjačem, koji je u gradskim uslovima trošio nešto više od šest litara dizela na 100 km. Na otvorenom, potrošnja je ispod četiri litra.

Cena modela sa benzinskim motorom i opremom “stajl” je 13.390 evra, a sa “premijum” opremom 14.590 evra.

Dizelaš (“stajl” oprema) košta 16.390, a sa “premijum” paketom 16.990 evra.

PODACI
* 4.570 mm je dužina
* 1.800 mm je širina
* 1.450 mm je visina
* 2.700 mm je međ. Rastojanje
* 10,5 sekunde je ubrzanje 0-100 km/č
* 4,5 litara je prosečna potrošnja
* 140 KS je maks. snaga motora
* 190 km/č je maksimalna brzina

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Jedаn Od Vukovа

16.08.2016. 23:00

Хјундаи је закон. Ко једном купи, тешко мења