Sportidž ruši rekorde
23. 03. 2016. u 17:30
Kompanija “Kija Srbija” uoči “BG kar šoua” predstavila je novi model svog popularnog terenca “sportidž” od kojeg se očekuje da nastavi putem prethodnika i da obori sve dosadašnje prodajne rekorde.

KOMPANIJA “Kija Srbija” uoči “BG kar šoua” predstavila je novi model svog popularnog terenca “sportidž” od kojeg se očekuje da nastavi putem prethodnik a i da obori sve dosadašnje prodajne rekorde.
Jer, čak 27,4 odsto od svih prodatih mnogobrojnih modela “Kije” se odnosi na “sportidž”. Četvrta generacija je poletela na krilima uspeha prethodnog modela, sada nudeći još inovativnije i sofisticiranije pakete kupcima u sve konkurentnijoj klasi. Novi enterijer ispunjen je materijalima visokog kvaliteta i izuzeznim dizajnom, kao i nizom tehnologija koje omogućuju veću udobnost, praktičnost, internet-povezanost i sigurnost.
Dizajn je delo “Kijinog” evropskog dizajnerskog studija u Frankfurtu, uz doprinose dizajnerskih centara u Namjangu (J. Koreja), i Irvineu (Kalifornija, SAD). Rezultat svega je impozantniji izgled automobila s još stabilnijim stavom, iako je novi model zadržao istu širinu (1.855 mm) kao i njegov prethodnik.
Potpuno novi model zadržao je svoj prepoznatljiv profil, ali ga sada odlikuje 30 mm duže međuosovinsko rastojanje (sada 2.670 mm), 40 mm veća ukupna dužina vozila (4.480 mm) i duži, aerodinamičniji zadnji spojler kojim se postiže zavaljeniji oblik automobila.
Potpuno novi enterijer predstavlja jedan od najznačajnijih poboljšanja u odnosu na treću generaciju automobila. Fokus dizajnerskog tima kod izrade nove unutrašnjosti bio je na stvaranju kabine koja nudi široku i vozački orijentisanu ploču jednostavnog, modernog dizajna.
Putnici na prednjim sedištima, uz dodatan prostor za noge, sada uživaju i u poboljšanim sedištima. “Sportidž” se može naručiti s opcijama grejanja sedišta (tri nivoa), čak deset nivoa podešavanja vozačkog sedišta i osam nivoa podešavanja suvozačevog sedišta. Smanjen nivo vibracija postignut je tvrđim okvirima sedišta i većom primenom visoko rastezivog čelika i redizajniranim oprugama i jastučićima svih sedišta, a pritom se težina sedišta smanjila za 2,5 kg i povećavala se njihova izdržljivost.

Zadnja sedišta sada nude čak sedam nivoa podešavanja (od 23 do 37 stepeni). Ručica za podešavanje sedišta je premeštena s gornje strane naslona na donju stranu, kako bi se postigla zavidna udobnost putnika. Putnici na zadnjim sedištima takođe mogu birati dva stepena grejanja sedišta - grejanje jastuka i naslona - funkcija kao stvorena za hladna zimska jutra.
Uz povećanje rezervoara goriva s 58 litara na 62, vlasnicima novih automobila osigurano je smanjenje poseta pumpama tokom celog životnog veka automobila (ova funkcionalnost naročito je primetna u kombinaciji s poboljšanjima smanjenja potrošnje goriva).
“Kijin” najnoviji sistem audio-vizuelne navigacije (AVN) doprineo je modernijem izgledu komandne table. Kupci mogu birati između 7,0-inčnih ili 8,0-inčnih ekrana osetljivih na dodir, s multimedijalnim sistemom i sistemom satelitske navigacije, koji podržavaju digitalni radio (DAB).
Kao i kod prethodnog modela, potpuno novi nudi širok izbor benzinskih i dizel motora. Model četvrte generacije zadržao je brojne motore svog prethodnika, a novi 1,6-litarski T-GDI (turbo benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem) je po prvi put dostupan u ovom vozilu.
Pored najnovijeg 1,6-litarskog T-GDI motora benzinske boje brane još i 1,6-litarski GDI motor s direktnim ubrizgavanjem goriva. Dizel motori čine veći deo prodaje u Evropi, a novi model i dalje će nuditi 1,7-litarski CRDi motor sa 115 KS, ali i značajno unapređeni 2,0-litarski motor, koji je veliki korak napred u smislu potrošnje goriva, performansi, buke i vibracija.
2,0-litarski turbo dizel motor je dostupan u dve varijante - sa 136 KS i 373 Nm obrtnog momenta i 185 KS i 400 Nm obrtnog momenta.