Stigla i tojota RAV4 hibrid
26. 01. 2016. u 14:57
Do "stotke" za samo 8,3 sekunde. Cena osnovnog benzinskog modela u Srbiji 25.700 evra

ZA premijeru svog prvog SUV hibrida, japanski automobilski gigant “Tojota” odabrao je letovalište Benidrom, pored Alikantea u Španiji.
Mediteransko, januarsko sunce samo je naglasilo novu energiju koju je “Tojota” prvim SUV hibridom želela da demonstrira.
Ulepšan, dizajnerski doteran i spolja i iznutra, “RAV 4” sa hibridnim pogonom opet je pokazao “mišiće” japanske automobilske perjanice koja je iznedrila vozilo koje, po svojim karakteristikama, predstavlja sam vrh svetske ponude u SUV klasi, jednoj od najbrže rastućih poslednjih godina.
“Tojota” je, od predstavljanja prve generacije modela “RAV 4” davne 1994. pa do danas (četvrta generacija), prodala ukupno šest miliona vozila. U Evropi ih je prodato više od milion i po. Zanimljiv je podatak da se više od 90 odsto ovih vozila još nalazi na drumovima.
Zato je bilo sasvim logično da “Tojota”, u tehnologiji u kojoj nema premca, hibridnim vozilima načini još jedan korak napred. “Tojota” je do sada u Evropi prodala više od milion hibridnih vozila, a čak osam širom sveta. Kako kažu s ponosom Japanci, “uštedeli” su više od 58 miliona tona CO2 koji bi završio u atmosferi.
“Tojota RAV 4” sa hibridnim pogonom ima benzinski 2,5-litarski motor i, u zavisnosti od toga da li se radi o pogonu na dva ili sva četiri točka, još jedan ili dva dodatna elektromotora koji pune “nikl-metal hibrid” bateriju.
Maksimalna snaga ovog pogonskog sistema je 197 KS, uz obrtni moment od 206 Nm (samo benzinski motor), što ovom terencu daje sjajne performanse i ubrzanje do “stotke” za samo 8,3 sekunde i maksimalnu brzinu od 180 km/čas.

Jasno, prva namena hibrida je da smanji emisiju štetnih gasova, pa se tako u atmosferu, po pređenom kilometru, ispušta svega 115 grama CO2.
I potrošnja je, s obzirom na snagu i gabarite vozila, izuzetno ekonomična, pa tako u gradskim uslovima potrošnja benzina iznosi 4,8 litara na 100 km, a na otvorenom, gde su brzine veće i gde nema čestog “regenerativnog” kočenja, potrošnja je oko pet litara, što u kombinovanom režimu vožnje daje 4,9 litara na 100 km. Ovi podaci su nešto viši za vozilo s pogonom na sva četiri točka, ali je zato ono sposobno da, na primer, povuče teret u prikolici od 1.650 kilograma.
Ekipa “Novosti” je na dvodnevnoj test vožnji mediteranskom obalom, brdovitim krajolicima Španije, na auto-putevima i kratkoj “of-roud” avanturi, imala prilike da se uveri u sve kvalitete ovog “Tojotinog” vozila. Posebno impresioniraju novi sistemi radara i kamera koji dodatno olakšavaju vožnju i parkiranje, ali i povećavaju stepen bezbednosti.
Nova “tojota RAV4” već se nalazi (i benzinske i dizel verzije) u salonima Srbije.
