Više oktana, više snage

V. N.

28. 01. 2014. u 12:00

U Srbiji je odnedavno u ponudi i visokooktansko gorivo za koje proizvođači tvrde da ima superiorne karakteristike

U SRBIJI je odnedavno u ponudi i visokooktansko gorivo za koje proizvođači tvrde da ima superiorne karakteristike. NIS na svojim benzinskim stanicama “NIS Petrol” i “GaZprom” plasira novo, domaće gorivo evropskog standarda - “evro BMB 98”, koje ispunjava najstrože zahteve u skladu sa emisionim standardima EU za putnička vozila.

Ovaj benzin premijum kvaliteta dostupan je potrošačima širom Srbije, a proizvodi se u NIS-ovoj modernizovanoj rafineriji u Pančevu. Da li je ovo visokooktansko gorivo zaista nešto što će automobilu dati dodatnu energiju, pitamo višestrukog šampiona Srbije u automobilizmu, osvajača “Dijamantske kacige”, Dragana Simića.

- Ovo gorivo sa 98 oktana omogućava bolji start i veće iskorišćenje snage motora. Pri tome, smanjena je brzina sagorevanja i, samim tim, postignuta veća ekonomičnost, uz mirniji i stabilniji rad motora. Simić objašnjava da je ovo gorivo suštinski namenjeno vozilima novije generacije, s turbo punjačima i moćnim, snažnijim motorima.

- To ne znači da i automobilima starije generacije, poput mog “micubiši lansera EVO 6”, ova “oktanska bomba” ne prija - objašnjava Simić. U NIS-u kažu da ovo gorivo ispunjava sve evropske visoke norme o očuvanju životne sredine kroz smanjenje emisije štetnih izduvnih gasova (sadrži najviše do 10 ppm sumpora u skladu sa evropskim standardima). Pri tome, nema bojazni da će biti problema ukoliko sipate ovo gorivo u rezervoar u kome se nalazi neki drugi benzin.

“Evro BMB 98” može se mešati s benzinima manje oktanske vrednosti bez posledica po motor automobila. Ipak, benefiti upotrebe “evro BMB 98” najbolje se mogu osetiti ukoliko se koristi samo ovo gorivo ili ako se meša s manjim procentom goriva “evro BMB 95”.


TOČI I ŠAMPION

- DRAGO mi je što se i kod nas pojavilo gorivo ovako sjajnih karakteristika, a posebno zadovoljstvo predstavlja činjenica da je domaće proizvodnje i da dolazi iz modernizovane rafinerije u Pačevu. Automobilisti najbolje znaju koliko je kvalitet goriva važan za konačni uspeh, a “evro BMB 98” omogućava veće iskorišćavanje snage motora, njegovu bolju elastičnost i mirniji i stabilniji rad - kaže Dušan Borković, naš proslavljeni automobilista.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

NIS kanta

28.01.2014. 12:28

Ne znam da li ljudi shvataju koliko djubre od goriva prodaje Nis/gasprom? Pri tome trce ko blesavi za 0.50 din/lit razlike,kao da ce ustedeti milione! Gorivo koje se u Srbiji prodaje na 90% pumpi kao evro dizel i evro premijum je na nabavljeno od nis-a. Ako mozete sipajte brendirana goriva, na mol-u ili lukoil-u jer je gorivo iz uvoza plus aditivi. Nis samo ako bas morate!

Dule

28.01.2014. 16:23

@NIS kanta - Slazem se za MOL tamo sipam dizel, njihov kvalitet dizela su pokazale i labaratorijske analaize goriva koje su objavljene, ali na tim labaratorijskim analizama goriva dizel iz NIS-a je bio najblizi po kvalitetu dizelu sa MOL-a dok je OMV bio najgori. U nalizu je bila ukljucena: Sadrzaj vode, ukupne necistoce, sadrzaj sumpora, cetanski indeks, viskozitet i ubrzanje autobobila sa razlicitim vrstama dizela. Bezite od OMV-a jer je fransiza, vlasnik pumpe je menadzer, ubedljivo najgore gorivo!

na celom svetu samo Crvena Zvezda

28.01.2014. 19:25

@NIS kanta - Dizel iz NIS-a je krs. Cim se temperatura spusti 7-8 stepeni ispod nule jave se veliki problemi. Mol odlican, uvozni lukoilovi derivati odlicni, narocito ecto gorivo koje je u prodaji od novombra (cini mi se). Po istrazivanjima koja su objavljena i na tv-u pokazalo sjajne karakteristike. Za OMV se slazem, osim izvikanog brenda nista posebno. I naravno nikako Knez Petrol, to je tek sprdnja od kvaliteta...

Dule

04.02.2014. 11:37

@NIS kanta - Jedina mana je sto nema vise MOL pumpi po Beogradu i Srbiji. Na Novom Beogradu nema ni jedne MOL pumpe. Ko zivi na opstini Čukarica na MOL mora da ide cak u ul. Brace Jerkovica ili u ul. Visnjicku iza Pancevackog mosta. Evo dizel im je odlican. Motor radi tise i mirnije nego sa bilo kojim drugim Evro dizelom. Ubrzanje je odlično. Jedino ne znam koliko je dobro za motore ako na duze staze koristiti gorivo sa aditivima jer ih proizvodjaci automobila ne preporucuju u tehnickim knjizicama.

Nika Tesla

28.01.2014. 12:47

Emm jos malo ne treba nafta i benzina ovaj pravimo auto da idu sa 20godina ovaj struja sa svi isto cabe idemo napred Tesla Company

Gaga

30.01.2014. 03:59

Nabavite spravice za merenje oktanske vrednosti velicine toplomera su i sve ce vam biti jasno

Ata

30.01.2014. 22:33

Meni se zamrzlo NIS-ovo gorivo u ponedeljak 27.01. Na minus 8 stepeni. Toliko o NIS-ovom kvalitetu.

sasa

08.02.2014. 07:59

a sto nam evro dizel smrzava,ko ce tu stetu da nam nadoknadi,-11 kamion ostao nepokretan,alal vera na modernizaciji