Ni trag od “juga“

M. Đ.

27. 03. 2011. u 20:54

Kompanija „Fijat automobili Srbija“ rešila da zatvori „Zastavin“ Institut za razvoj

NA montažnim linijama kompanije „Fijat automobili Srbija“ više se ne sklapaju nove školjke za automobil „punto“, a sa trodnevnim procesom montaže, pre ostalih 300 karoserija, počinje i rušenje objekata Instituta za razvoj, kao i zgrade bivšeg heliodroma ove fabrika, saznaju „Novosti“.

Za razliku od proizvodnih hala od kojih su ostali samo zidovi, objekti Instituta nisu građeni u socrealističkom stilu i oko njih je izgrađen svojevrstan park.

Do pre nekoliko godina simbol razvoja „Zastave“, konstrukcije automobila „jugo“ i mesta gde su se italijanski i američki stručnjaci sarađivali na redizajnu automobila - ruši se do temelja. U poslednjih pet godina, mesto gde su zainteresovani srpski kooperanti mogli da preuzmu „pelcer“ za proizvodnju rezervnih delova za „punto“, posao preuzima torinski razvojni dizajn centar.

Inženjeri, konstruktori i modelari su prethodnih dana dobili nove ponude. Jedan broj njih je do januara preuzela nova fabrika, a drugima je ovih dana ponuđena dvogodišnja prekvalfikacija u filijali Nacionalne službe za zapošljavanje. Slična sudbina je zadesila i oko 90 radnika „Zastavine“ fabrike automobila koji se nisu zaposlili u FAS-u.

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (13)

Fijat

28.03.2011. 06:09

@sash - Majstore prevod na srpski! Kako pišeš ovo na srpskom: Rolls-Royce?Kad bi se napisalo Jon (engleski) da li bi pomislio da se tu radi o jonima ili o Džonu.

djura

28.03.2011. 19:16

@sash - Da, tako je i "kamion" kada se prevede na tvoj srpski "kamijon". Bas si obrazovan.

Fijat

29.03.2011. 00:41

@sash - Majstore pobrkao si lončiće, radi se o prevodu stranih reči.Ajde reci kako ti izgovaraš tu reč Fi'at ili Fijat (valjda si čuo za ono pravilo u srpskom jeziku "piši kako govoriš").Sad da li je kamion ili kamijon je nebitno, to je stvar pravopisa i ne vidim kakve to veze ima sa prevođenjem.

marko

27.03.2011. 23:05

@zoran - Mi radna snaga? Toliko smo lenji kao narod da radna snaga nikad ne mozemo da postanemo.Strajkaci bez mozga, da, svadalice bez mozga takodje...

mefisto

27.03.2011. 23:02

institut za razvoj koji je za 40 godina razvio dva apsolutno razlicita modela automobila, prvi je bio sa bocnom lajsnom, drugi bez. Marica bi bolje radila.

ja

28.03.2011. 00:27

Inženjeri, konstruktori i modelari, svi na dvogodišnju prekvalifikaciju . Za štrojače ili opančare ????Ne ide ha, ha, ha - već jaokuku nama jadnima.......A.izvinite, ako sam previše iskren.Poz

CaMIRO

28.03.2011. 10:11

"Fijat" nema blage veze šta da radi sa sopstvenim brendovima, zašto bi ih bila briga za "Zastavu"? Sudeći po načinu na kojoj se "Fijat" odnosi prema dobijenoj imovini, teško da se može očekivati čuda od FAS-a. To sam znao već pre dve godine, kada su "menadžeri" iz "Fijata" (tj. ljudi koji nisu mogli da zadrže posao u Italiji) izbacili sve koncepte iz Instituta napolju, da tužno i bez ikakvog razloga sede u snegu. Ponešto me podseća na "Pežoov" odnos prema "Sitroenu", 1972. god.

Ivana Drljić

28.03.2011. 12:29

Срамота једна за заставу.Власт нас је упропастила скроз.Ни једна фабрика не ради.Само избори, могу да донесе стварне промене.Митинг ће се одржати 16 априла,седећу на стиропору до расписивања избора.

Vladimir Zvezdara

28.03.2011. 15:51

Fijat je maltene bio pred bankrotom pre nekoliko godina i malo je falilo da prodje kao Ford. Nije ni cudo sto nemaju pojma sta je pravo poslovanje...uspesan Fijat u Srbiji je samo mit.