Rusi još čekaju projekte Železnice

T. SPALEVIĆ

14. 03. 2011. u 20:58

Pregovori o pozajmici, vrednoj 800 miliona dolara, namenjenih Železnici, još na početku. Srbija bez dokumentacije. Rusi ne pominju cenu kredita

- Početkom aprila mogli bi da budu nastavljeni pregovori o realizaciji davno dogovorenog ruskog kredita od 800 miliona dolara za realizaciju projekata obnove i izgradnje železničke infrastrukture - kaže za „Novosti“ Zoran Ćirović, pomoćnik ministra finansija i šef Radne grupe za pregovore sa ruskom stranom. - Do sada se, na pregovaračkom stolu, nisu našli konkretni projekti, a kako stvari sada stoje, prvi će biti ugovoreni poslovi izgradnje pruge Valjevo - Loznica, kao i izgradnja drugog koloseka pruge Pančevački most - Pančevo i izgradnja tehničko-putničke stanice Zemun.

U prvoj fazi, dakle, neće biti mesta za nastavak izgradnje glavne železničke stanice „Beograd - Centar“ u Prokopu, a i obnova barske pruge iz „ruskog kredita“ je pod znakom pitanja. Ćirović otkriva i da ruska strana, do sada, nije bila spremna da razgovara o uslovima kredita.

ZELENO SVETLO POMOĆNIK ministra finansija Srbije Zoran Ćirović ističe i da se očekuje da „ruska milijarda“ bude jedna od tema predstojeće posete premijera ove zemlje Vladimira Putina, naredne nedelje.
- Nadamo se da će se i tokom te posete pričati o ovom poslu - zaključuje Ćirović.

- Kako nismo dostavili dokumentaciju, ruski partneri su odbijali da govore o uslovima kredita, čak i da pomenu indikativnu cenu ove pozajmice - ističe Ćirović i dodaje da se, za sada, ne zna koja će biti visina avansa, ali ni stepen uključenosti srpskih firmi u ove poslove. - Nesporno je da će Rusi biti glavni izvođači, ali je za nas važno da se, kao podizvođači, pojave srpska preduzeća.

Kako kaže Ćirović, o deonici Resnik - Vrbnica, odnosno rekonstrukciji srpskog dela pruge Beograd - Bar, za sada, neće biti pregovora. Srbija će, tako, najverovatnije novac za obnovu barske pruge morati da potraži i na nekom drugom mestu. Kako nezvanično saznajemo, za naš deo barske pruge još nije ugovorena ni izrada idejnog i glavnog projekta obnove.

Inače, remont je obavezan na svakih 25 godina, a to znači zamenu šina, pragova, pričvrsnog pribora... Postoje i takozvana slaba mesta, koja zahtevaju sanaciju i to na delovima gde ima sleganja, klizišta, odrona... Pruga Beograd - Bar stara je više od 35 godina, a generalni remont do sada nije urađen. Zato i ne čude uvedene lagane vožnje na barskoj pruzi zbog kojih se samo na srpskom delu red vožnje „probija“ za najmanje dva sata.

STUDIJA

ZA barsku prugu nedavno je završena i promovisana tehnička i finansijska studija obnove. Izrada studije koštala je 1,4 miliona evra od kojih je milion evra obezbedila Vlada Italije, a ostatak Srbija i Crna Gora kroz logističku podršku. Studija je osnova za pregovore o zajmovima sa međunarodnim finansijskim institucijama. Ukupna vrednost radova procenjena je na 340 miliona evra od kojih je za srpski deo potrebno obezbediti 200, a za crnogorski 140 miliona evra.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

zlobri

15.03.2011. 10:41

Bruka i sramota! Važno je samo da Mrkonjić i dalje jaše. Veljo, vrati se! Sve ti je oprošteno. ;-)