Koridoru beži rok

T. SPALEVIĆ

16. 01. 2011. u 20:58

Da li će izgradnja najvažnijeg putnog pravca u zemlji biti završena do maja 2012. godine. U saobraćaj lane puštena samo obilaznica oko Novog Sada

U obećanja da će drumski Koridor 10 biti kompletiran do maja naredne godine malo ko veruje, s obzirom na praksu koja već decenijama prati izgradnju najvažnijeg putnog pravca u zemlji. Sigurno je, međutim, da će gradilišta biti otvorena duž cele trase i da će od severa i zapada pa do Leskovca vozila krstariti u šest traka. U mandatu ove vlade do sada je završeno oko 60 kilometara, ali ne punog profila već uglavnom poluatoputa. Učinkom na terenu u prošloj godini država ne može da se pohvali, jer je u saobraćaj puštena samo obilaznica oko Novog Sada u dužini od 12,5 kilometara.

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je u više navrata da radovi teku planiranim tempom i da kašnjenja po ugovorima nema. Mora se priznati da je ipak ova vlada obezbedila novac za izgradnju Koridora, gotovo završila projektnu dokumentaciju, ali i eksproprijaciju na deonicama koje će se graditi ove godine. Isto tako ova vlada rešila je pitanje duga prema putarima za izvedene radove u ranijem periodu. Najkasnije do 1. marta, tvrdi ministar, biće završen severni krak od Horgoša i Kelebije do Novog Sada, a par meseci kasnije konačno i most kod Beške.

- Lokalne samouprave donele su oko 5.000 pravosnažnih rešenja za eksproprijaciju - ističu u preduzeću „Koridor 10“. - Isplaćena je sporazumna naknada za više od 4.000 pojedinačnih predmeta. Eksproprijacija se istovremeno obavlja u 30 opština i gradova u Srbiji i ubrzano se privodi kraju. Izrada projektne dokumentacije i rešavanje imovinsko-pravnih odnosa preneli su se na celu 2010. i nastavljaju u 2011. godini.

U 2009. godini duž trase Koridora građevinski radovi mogli su da se izvode samo na onim deonicama na kojima su ispunjeni osnovni preduslovi izgradnje, a to su prethodno završeni projekati i rešenii imovinsko-pravni odnosi. Tako su urađene dve deonice od po 10 kilometara na delu od Horgoša do Novog Sada. Lane su, tvrde u ovom preduzeću započeti radovi na izgradnji ukupno 150 kilometara Koridora 10, što je polovina od ukupne dužine neizgrađene trase kroz Srbiju. Ove godine, kažu, biće otvorena sva gradilišta.

- U 2010. godini zaključeno je ukupno šest ugovora za izvođenje radova - ističu u „Koridoru“. - Pet ugovora finansira se iz međunarodnih kredita i jedan iz budžeta, raspisano je pet pretkvalifikacionih postupaka, koji omogućavaju izvođenje radova na još 33,6 kilometara. Radi efikasnije izgradnje i prevazilaženja uočenih sporosti, Vlada Srbije donela je odluku da preduzeće „Koridor 10“ u 2011. godini bude izdvojeno iz sastava JP „Putevi Srbije“ i da mu se povere poslovi rešavanja imovine i nabavke preostale projektne dokumentacije, za šta novac obezbeđen.

- Nama infrastruktura nije potrebna za slikanje, već samo ako je ne platimo preskupo, ako je brzo izgradimo i ako ona rezultira boljom i jeftinijom uslugom i mislim da smo kod Koridora 10 sve to propustili - kaže Milan Kovačević, konsultant za strana ulaganja. - Između Rumunije i Bugarske završava se most na Dunavu, deo Koridora 4 na kojem već postoji veliki tranzit. Na Koridoru 10 imali smo čak dve koncesije i obe su propale, prva 2000. godine poverena domaćem konzorcijumu i druga deo projekta Horgoš - Požega. Razlog što sporo radimo je što vlast nema dovoljno napora da se sve dovede u red. Evo i sada imamo „Puteve Srbije“, „Koridor 10“ i tri ministarstva koji pokrivaju ovaj projekat i ne zna se ko pije, ko plaća.

GRADILIŠTA U OVOJ GODINI

Ukoliko se završi i usvoji projektna dokumentacija, u ovoj godini preduzeće „Koridor 10“ planira otvaranje gradilišta Prosek - Crvena Reka, Crvena Reka - Čiflik i Čiflik - Pirot, kao i na tunelima na obilaznici oko Dimitrovgrada. Nakon dobijanja saglasnosti kreditora Svetske banke na nacrt konkursne dokumentacije stiču se uslovi za raspisivanje tendera, a onda i na proleće otvaranje radova na deonicama Grabovnica - Grdelica i Vladičin Han - Donji Neradovac.

Preostali tenderi (Grdelica - Vladičin Han, Srpska kuća - Levosoje) biće raspisani tokom proleća 2011. godine. Na obilaznici oko Beograda na proleće počinju radovi na petlji Batajnica i trasi između Batajnice i Dobanovaca. Očekuje se i nastavak radova na tunelu Straževica, a tokom godine biće započeto i izvođenje radova na izgradnji mostova na sektoru Orlovača - tunel Straževica, kao i nastavak aktivnosti na deonici Straževica - Bubanj Potok.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

Boro Manjaca

16.01.2011. 21:14

Ma nema nista od koridora dok na vlast nedodju oni kojima je vazniji koridor i ostali projekti od ulaska u EU.

dos

16.01.2011. 21:35

Kad imamo nesposobnu Vladu koja stalno tapka u mestu i daje lazna obecanja....tu napredka nema.....

nenad

17.01.2011. 08:14

@dos - Nije u pitanju nesposobnost vlade vec totalna pljacka koja se sprovodi nad srbijom i to na svim nivoima vlasti...samo javno vesanje svih clanova vlade od petog oktobra moze biti nada da ce se nesto promeniti u ovoj drzavi!

Buha Radivoje

16.01.2011. 21:45

Izgradnja tunela Strazevica se godinama povlaci po stampi, zna li neko da mi odgovori, koliko kilometara je dug taj tunel i kroz koji deo Svajcarskih alpi se kopa ???

Trske

16.01.2011. 22:52

@Buha Radivoje - Izgleda da je duzi od NEAT-a tj vise od 60km ali je stroga tajna jer se u beton umesto cementa mesa cokolada!!! Eeeeee mozda Mrka zna.

Milutin

16.01.2011. 21:58

Ja sam iz Novog Sada i nepostoji nikakva obilaznica oko Novog Sada, možda će postojati jednog dana. Možda se misli na drugu traku auto-puta Beograd-Subotica, a koja prolazi pored Novog Sada, a jednoga dana će doći na red i OBILAZNICA na raznim drugim pravcima npr. iz Bačke Palanke(Hrv.), iz Petrovaradina(Srema), iz Zrenjanina(Banata) .

Trske

16.01.2011. 22:50

ako nije laz onda je istina. secam se kada je pocetkom 80-ih godina proso auto put pored mog grada od tada je stigo cak do Leskovca hahahah samo 30-ak godina za 100km. A slikali su se svakih par kilometara.

Ха! Ха! Ха!

17.01.2011. 02:06

Нису толике године у стању да заврше ни једну обилазницу око Београда, а камоли неки тамо њихов тзв. Коридор 10 !

Pavle

17.01.2011. 09:19

Dosta je bilo obmane naroda. Autoput nije prolazio kroz Novi Sad pa je pravljena obilaznica oko Novog Sada. Autoput i dalje prolazi pored Novog Sada bez ikakve obilaznice.