Eko-taksa za nova vozila
27. 11. 2010. u 20:45
U prvoj polovini naredne godine država uvodi još jedan namet, ovog puta proizvođačima i uvoznicima novih motornih vozila. Plaćanje po težini, a oko visine iznosa tek predstoje dogovori
U toku je završna verzija Pravilnika o motornim vozilima koja bi trebalo da uvede red u prometu raubovanih, polovnih, putničkih automobila, autobusa, kamiona i poljoprivrednih mašina.
- Država će dati licence preduzećima koja će reciklirati polovna vozila, a na ime toga, svi proizvođači i uvoznici motornih vozila će biti obavezni da državi plaćaju ekološku taksu na nova vozila - kaže za „Novosti“ Siniša Mitrović, savetnik predsednika Privredne komore Srbije. - Ekološka taksa će se plaćati po težini, a koliko će ona iznositi, to će biti predmet dogovora između proizvođača, uvoznika i države u narednom periodu. Očekujem da Pravilnik o motornim vozilima zaživi već u provoj polovini iduće godine.
Sav novac koji se slije od naplate „zelene takse“ ići će u Fond za zaštitu životne sredine, odakle će se prenositi reciklerima za potrebe razgradnje reciklibilnih delova automobila i drugih motornih vozila.
- Pravilnik, koji je predložilo Ministarstvo zaštite životne sredine, ima dva cilja - kaže naš sagovornik. - Jedan je da se spreči dosadašnje zagađenje prirode, jer su školjke od automobila bacane u reke i potoke, a antifriz i otpadno ulje prosipani u kanalizaciju - kaže naš sagovornik. - A drugi da se spreči prodaja rezervnih delova koji se vade iz oštećenih vozila, smanji mogućnost njihove ugradnje i preprodaje po pijacama i naravno, pobošljava bezbednost svih učesnika u saobraćaju.
Inače, ne postoje pouzdani podaci o broju auto-otpada u Srbiji, ali sa pravilnikom će biti precizirano koliko ima operatera za rastavljanje automobila, kao i prodavaca rezervnih delova.
OD pre četiri meseca svi koji na tržište Srbije plasiraju gume, motorna i mašinska ulja, azbest, baterije i akumulatore, elektronsku i električnu opremu plaćaju državi ekološku taksu na ove proizvode koji posle upotrebe postaju otpad. Na to ih obavezuje Uredba o posebnim tokovima otpada. Tako, na primer, naknada za gume iznosi 17.000 dinara po toni, azbest - 100 dinara po kilogramu, industrijskih baterija i akumulatora - 15 dinara po kg, a ulja 10 dinara po litru.
Srdjan
27.11.2010. 23:05
U celoj Evropi postoje auto otpadi koji prodaju polovne delove, u vreme velike ekonomske krize ovo je ishitren potez..Sta je sa losim putevima, signalizacijom i osvetljenjem puteva, koliko placamo prilikom registracije raznih taksi.Gradski prevoz je ocajan i oni prezivljavaju rasturajuci stare autobuse, trolejbuse, tramvaje i polovne delove ugradjuju u one u saobracaju.Sta sa njima?Dokle vise po dzepu vozaca kada ionako jedva prezivljavavamo, samo razvijamo sivo trziste po garazama i parkinzima
@Srdjan - Auto-otpad je profitabilno preduzeće, a po ovome bi trebalo još država da ih dotira nametom na automobile, preko leđa građana. Treba ukinuti i taksu na elektro uređaje, koja je isto skoro uvedena. Više je nego očigledno da tu neko mnogo muti.
@Srdjan - Nije ishitren prijatelju, deru oni i sa taksama na kućne elektrouređaje, i zbog toga je sve to naglo poskupelo. A nikakvog obrazloženja nemaju. Kao ni u ovom slučaju. Njihova šuplja priča ni u kom slučaju se ne može prihvatiti kao valjano obajšnjene.
Pa svi placemo za europom eto to vam je to za sve se placa taksa
Ja stvarno neznam sta pojedinci u Vlasti misle da je ovaj narod lud,ovo je klasicno Reketiranje naroda od pojedinaca.Ljudi ne mogu vise da trpe namete.
Komentari (8)