Piva i za izvoz
19. 11. 2010. u 20:49
Uspeh Apatinske pivare sa ”staropramenom” - prodaja iznad svih očekivanja. Srbin godišnje popije 60 litara piva
SVAKI stanovnik Srbije, u proseku, godišnje popije 60 litara piva. Iako nas to ne svrstava u vrh evropskih pivopija, u prva tri meseca proizvodnje piva “staropramen” u Srbiji, prodato je 17.000 hektolitara, čime su nadmašena sva očekivanja. Ovo je potvrdilo da je vredela investicija Apatinske pivare a.d. od pet miliona evra u pokretanje proizvodnje ovog češkog piva kod nas.
Proizvodnja “staropramena” u Apatinu počela je sredinom juna. Prodaja ovog piva nadmašila je očekivanja proizvođača, pa je, osim limenki i staklenih boca, od prošlog meseca u ponudi i - točeno.
POTROŠNJA piva u Češkoj, po stanovniku, iznosi 151 litar, što je najviše u svetu. Praška pivara “Staropramen” osnovana je pre 141 godinu, i druga je po veličini u ovoj zemlji, gde radi više od 47 pivara i 77 mini-pivara. Polovina proizvedenog pića popije se u kafanama i restoranima, a najpopularnije je točeno pivo.
- U Apatinu godišnje može da se proizvede četiri miliona hektolitara piva, što ovu pivaru svrstava u vodeće u regionu - kažu u “Starbev grupi”, čija je članica i ova srpska pivara. - Samo u toku 2009. godine prodato je više od tri miliona hektolitara piva, od čega je dve trećine distribuirano na tržište Srbije.
Kako kažu, u ovom periodu oko 600.000 hektolitara piva je izvezeno. Najvažniji proizvod ove pivara je, ipak, “jelen pivo”, kojeg je prošle godine proizvedeno dva miliona hektolitara. Ova pivara uplatila je u budžet Srbije više od 70 miliona evra na ime akciza, taksi i drugih naknada.
Prema podacima edicije “Biznis top 2009”, u izdanju “Biznis i finansije”, Apatinska pivara nalazi se na drugom mestu najprofitabilnijih preduzeća kod nas, odmah iza “Telekoma Srbija”. Ova pivara ostvarila je lane neto dobitak od 3,96 milijardi dinara.