”Fijat” pojačava brzinu

V. N

05. 07. 2009. u 20:30

Torinski automobilski gigant ponudiće novu verziju proizvodnog plana za Srbiju. Sadašnja proizvodnja sa 2.000 automobila mesečno povećaće se u septembru na 4.000

KRAGUJEVAC - Torinski automobilski gigant “Fijat” ponudiće u narednih nekoliko nedelja novu verziju prozvodnog plana za Srbiju. Kako se nagoveštava iz izvora Ministarstva za ekonomiju, koje najviše brine o dogovoru, moguće je da “Fijat” definitivno ponudi godišnju proizvodnju od 140.000 automobila. Tada će se i precizirati da li će to biti automobili klase “A” ili klase “B”.
Nova ponuda jednog od najvećih svetskih proizvođača automobila time bi bila smanjena u odnosu na prvi ugovor, spektakularno potpisan prošlog septembra, kada je nagoveštena proizvodnja od 240.000 automobila godišnje. Ali, svetska ekonomska kriza, koja je posebno pogodila auto-industriju, prinudila je da se i ovde plati danak.
Iz “Zastave” i bez ovog nagoveštaja stižu dobre vesti: sadašnja proizvodnja od 2.000 automobila povećaće se u septembru na 4.000 jedinica mesečno. Tako će ovogodišnja proizvodnja dostići 20.000 modela “punto”, što je duplo više nego lane.
- Dogovor sa “Fijatom” ostaje i dalje jedan od ključnih projekata u oživljavanju naše prirode - komentariše se u Ministarstvu za ekonomiju. - Njegove nove investicije ohrabrile bi i druge strance za ulaganja. Sada dosta veliko interesovanje pokazuju investitori iz Rusije, Kine, Nemačke i Austrije, a očekuju se i nove ponude iz Francuske.
Za optimizam, dodaju oni, ima razloga, jer je kurs dinara stabilan, državne rezerve su povećane (devet milijardi evra), štediše ponovo ulažu u banke (trenutno više od pet milijardi evra štednje), poboljšana je spoljna i unutrašnja likvidnost, a Srbija sve ubedljivije pokazuje svoju državnu ozbiljnost i pojačava međunarodni ugled.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

vladimir 78

06.07.2009. 08:24

Гомила лажи. Госп. Динкић и даље форсира пропали политички пројекат. Од тих 200.000 возила годишње неће бити ништа. Зашто? Па, ни Русија, са којом имамо уговор о бесцаринском извозу не дозвољавају да аутомобили буду на том списку. А без извоза у Русију, нема тог тржишта које би могло апсорбовати толики број, искрено говорећи, застарелих аутомобила. Разлог је једноставан, од производње у "Застави" нема ништа, само гола шрафцигер индустрија, препакивање из италијанског у српско паковање и то је све.

NENAD

06.07.2009. 11:00

neka vlada nastavi ovako.opozicija bi najvise volela da plan propadne da bi je optuzila kao nesposobnu a radnicima je vise dosta njihove zelje da nesto propadne da bi njima bilo bolje.neka opozicija pomogne na svoj nacin umesto da samo deli lekcije a u isto vreme uziva ne radeci nista a samo kritikujuci.gospodo opozicioni poslanici radnici nisu glupi podrzace onog koji se trudi da im pomogne da bolje zivi ili im da nadu pa makar bila i lazna ali im daje optimizam!!!!!!

milan BG

06.07.2009. 11:05

Lepa vest! Drago mi je da bar nesto ide u nekom boljem pravcu. A jos mi je draze zbog vecitih nezadovoljnika, koji gledaju samo na istok, na Rusiju, Mijanmar, Severnu Koreju...

Monday

06.07.2009. 11:14

Nikad se ne zna.Mozda i krene.Narod bi mozda poverovao da je Toma ministar ekonomije.Nazalost Dinkicu se slabo veruje.Ali taj isti Dinkic uvek ide dalje i uvek nadje nesto novo.Bas je neunistiv.

Bosko

06.07.2009. 15:36

Hebo vas Dinkiic,. vazno da pravimo kola vise nego rtanije a Punto je za Yugo Formula 1.