Iračani se obučavaju na srpskim avionima
08. 02. 2012. u 20:55
Na avionima pančevačke „Utve“ u vojnoj bazi Tikrit počela obuka 200 kadeta. Zadovoljni Iračani planiraju da kupe još 16 naših letelica
Posle četiri meseca probnih letova na našim „lastama“ u iračkoj vojnoj bazi Tikrit, nastavnici Vojne akademije započeli su obuku 200 budućih pilota Ratnog vazduhoplovstva Iraka.
U Avio-industriji „Utva“ u Pančevu, čiji su stručnjaci pune dve i po godine radili na izradi 20 aviona tipa „lasta 95“ za iračku armiju, kažu da su tamošnji instruktori veoma zadovoljni prikazanim i da će, najverovatnije, da kupe još 16 letelica.
- Preneto nam je da se „lasta“, koja je laka, brza i stabilna, pokazala kao idealan školski avion za obuku mladih pilota. Tim pre što je opremljen i za noćno pojedinačno i formacijsko letenje, kao i za avionske akrobacije - kaže direktor fabrike Tomislav Bjelogrlić.
Avione čiju je proizvodnju i finansirao, Iraku je isporučio „Jugoimport - SDPR“ u sedam tura. Po tri „laste“ su rastavljene i složene u transportni avion „iljušin“, a onda su ih na bagdadskom aerodromu sastavljala sedmorica srpskih tehničara i mehaničara.

Te letove je, uz to, trebalo usklađivati s planovima i dozvolama letenja na aerodromu u Bagdadu, na temperaturi od 50 stepeni, i ponoviti celu proceduru 70 puta. Pored letelica, Iračanima su u Bagdadu isporučeni kompletna dokumentacija, oprema, alati i rezervni delovi. Uz avione su ostali naši tehničari i mehaničari, da brinu o njihovom održavanju.
- Sada su „laste“ stacionirane u hangarima vojne baze Tikrit, za koje smo čuli da su ih svojevremeno gradili srpski građevinci - kaže Siniša Stanovčić.
SPAS ZA FABRIKU
Za Avio-industriju „Utva“ proizvodnja „laste 95“ je gotovo istorijski poduhvat, jer je fabrika, zahvaljujući strateškom partneru „Jugoimportu - SDPR“, zaustavila bankrotstvo, ušla u proces restrukturiranja, uposlila kapacitete, zaposlila 200 novih radnika i izašla na svetsko tržište.
Phoenix
08.02.2012. 22:08
Cisto da se zna, za ovaj projekat i ovaj avion je ogroman broj ljudi (od laika do inzenjera) govorio da je u nasim uslovima nemoguc (srusena fabrika gde je ostalo 150 ljudi, institut gde je broj inzenjera vise nego prepolovljen). Evo vam nemoguce!Jedna stvar je u vezi avijacije vecito razlicita od "obicne" industrije, a to je entuzijazam. Medju nasim avio inzenjerima, mehanicarima i ostalim radnicima je puno njih koji su ovo radili vise iz ljubavi nego zbog para, plate su ionako bedne.Bravo!
@Phoenix - na ovaj link dodjoh sa jednog clanka o kopcu. kad bi ponovo uposlili sve nase bivse inzenjere iz vti koji rade sest dana u nedelji po dvanaest sati u erbasu i boingu i ko zna gde sve jos blo bi i toga. mozda bi i oni mogli da prenesu svoje znanje i iskustvo na neke nove klince.
Kazem isto jedno veliko BRAVO !!! Pa da nas za koju godinicu pocaste i nekim novim i mnogo boljim borbenim projektom. Svaka cast momci.
ako ako procice kao i mi xaxa
..i ovakva vest ima samo dva komentara? ..ljudi, posle svega mi izvozimo avione ..i to sasvim pristojne avione ..velika je to stvar, SRBI, prs' na celo!!
Komentari (20)