Koridor 10: Alpini preti otkaz

T. SPALEVIĆ

28. 01. 2013. u 20:57

Nastavak radova na delu Koridora 10 kod Dimitrovgrada dovedeno u pitanje. Država će raskinuti ugovor sa izvođačem, zbog probijanja rokova

UKOLIKO austrijska "Alpina" početkom marta ne nastavi radove na Koridoru 10, tačnije na obilaznici oko Dimitrovgrada, država će raskinuti ugovor, povući će bankarsku garanciju za dobro izvršenje posla i raspisati tender za novog izvođača, saznaju "Novosti". Taj posao "Koridori Srbije" odradiće u saradnji sa Svetskom bankom, koja kreditira izgradnju ovog dela najvažnijeg drumskog pravca u Srbiji. Razlog je probijanje rokova za više od 18 meseci.

- Svetska banka hoće da povuče kredit, koji je odobrila Srbiji za deo Koridora 10, ako se radovi ne nastave početkom građevinske sezone, a to je u zavisnosti od vremenskih prilika 1. ili 15. mart - otkriva za "Novosti" Dmitar Đurović, novi direktor "Koridora Srbije". - "Alpina" na obilaznici oko Dimitrovgrada radi dva lota, na jednom je stepen završenosti 89 odsto, a na drugom 62 odsto.

Iz ove kompanije imamo obećanje da će posao nastaviti. Verujemo, ali samo do 16. marta, a do tada ćemo se spremiti i za plan "B"presek stanja, pripremljena tenderska dokumentacija, raskid ugovora na lotu gde državi to odgovara, povlačenje bankarske garancije od koje ćemo finansirati preostale radove i uvođenje novog izvođača u posao. To je dogovor, koji smo postigli sa SB i zajedno ćemo pratiti situaciju na terenu.

Do 10. februara "Alpina" ima rok da "Koridorima Srbije" dostavi dinamiku radova od početka građevinske sezone. Ova austrijska kompanija na svim gradilištima u Srbiji trenutno ima 117 radnika i 200 mašina.

ARBITRAŽE ZA raskinutu koncesiju Horgoš - Požega "Alpina" je zajedno sa partnerom "Porom" tužila Srbiju arbitraži u Parizu, a odštetni zahtev podnet je na oko 71 milion evra. Kako za "Novosti" kaže Savka Mangović, zamenik republičkog javnog pravobranioca, spor u Parizu je još u toku, tačnije čeka se odluka. Sve su veći izgledi da se sa "Alpinom" Srbija sretne na još jednoj arbitraži zbog mosta kod Beške. "Alpina" traži 102 miliona evra, Srbija daje 62 miliona.

Direktor "Koridora" tražio je da zajednički naprave zapisnik sa terena gde su sve razmešteni radnici i mašine - tačan broj i lokacije.

I to će biti još jedan signal da li je "Alpina" na spornim deonicama spremna da nastavi posao ili ne.

Za radove na istočnom delu Koridora 10 "Alpina" je već najavila odštetne zahteve od 74 miliona evra, što je više od ugovorene cene radova od oko 60 miliona evra, kažu u "Koridorima".

Za deo je "Alpina" već podnela "račun", ali će se utvrditi koliko su ti zahtevi opravdani.

U svakom slučaju, u praksi se pokazalo da najniže ponude na tenderima, nisu uvek najbolje i da su domaći izvođači bili u pravu kada su upozoravali državu da ne ugovara poslove po damping cenama, jer će je to na kraju skupo koštati.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (20)

папа-рацо

28.01.2013. 22:37

@Nikola - Зато што Расим Љајић (мнистар за свашта) ,Сулејман Угљанин (мисизтар низашта) и Пештерци преко Те фирме перу прљав новац !

Nesa

29.01.2013. 03:19

@Nikola - Zato sto smo mi Srbi glup narod i svako moze da nas prevede zedne preko vode.

trig

29.01.2013. 08:42

@Nikola - Velja ih je progurao na sve te poslove. Takodje, Velja ih je progurao i da rade koncesiju Horgos-Pozega, koja je, srecom, ponistena, inace bi nas sada tuzili za milijarde, a mi bismo placali putarine kao Madjari ili Hrvati...

VP7710BG

29.01.2013. 14:48

@Nikola - @trig ... Budi bez brige uskoro ce te i vi placati cestarinu na svojim autoputevima jer drzava nije krava pa da je muzete u nedogled ...

mare

29.01.2013. 08:00

Za pocetak neka drzava nesto plati, pa onda da ljudi rade kako treba. Stiskaju ljude za rokove a ne placaju nista. Prevaranti.

Momcilo

29.01.2013. 08:11

ALPINA je propast Srbije ako niste znali,svui rokovi probijeni sa uvredljivim obrazlozenjima te Arheoloska zona,te kliziste te ovo te ono i na kraju zahtev sledi sa naslovom dajte jos 100 miliona evra za Most Beska a za Pirot Dimitrovgrad niko i ne prica da Gospoda iz Alpine traze jos 20 ak miliona evra??!! Podizvodjaci koji su radili za Alpinu su najblaze sumljivi,razvlacilo se i baskarilo na veliko!! Cak su i Pirotski taksisti zavijeni u crno jer nema vise goriva u pola cene...Alpina napolje

milorad

29.01.2013. 08:42

alpina i poor se stalno pojavljuju ,a imaju ogaranicenja po tenderu i obimu firme u odnosu na drzavu Srbiju. Kako oni ograniceni stalno dobijaju anekse ugovora na vece sume od tenderskih?Treba posmenjivati sve iz drzave(ocigledno nesposobne ili korumpirane) u vezi sa sklapanjem posla sa ovim firmama. Naravmo slicno postupiti i u ostalim slucajevima ,vise ce ostati za bolesne,socijalno ugrozene i male privatnike ...

Srbijanac iz Nemačke

29.01.2013. 10:32

@milorad - Dobro su znali kome iz ekipe "Žutih" je trebalo munuti mito! Zato su, i pored brojnih propusta, ucena pa i suđenja, uvek dobijali posao. Pitao bi ja te iz Alpine, da li bi neka srpska firma koja tuži npr. Austriju, ponovo dobila posle tužbe neki posao? Naravno, nikada više, ali u Srbiji je sve moguće po onoj narodnoj "plati pa klati"!

Прдеж

29.01.2013. 11:06

@Dejan - Па и јесте и није тачно. У Словенији имате огромну корупционашку аферу са набавком војних возила. У Хрватској су распродата сва бродоградилишта... Оптуживати Србију са осми падеж је мало једностран поглед на ствари...

VP7710BG

29.01.2013. 14:45

@Dejan - @prdez .... Hrvatska brodogradilista su privatizirana sto je za drzavu ogromno olaksanje jer ne mora placati korupciju i mito u brodogradnji.

MatijaBG LDP

29.01.2013. 09:57

U Srbiji se sve radi bez plana i znanja....naime,pravi se lakrdija od vec postojece lakrdije sa putevima...koridor 10 se gradi samo pred izbore,pred svake izbore otvara se po 50 km puta...ajde jednom shvatite da je infrastruktura prioritet prioriteta i da sve stranke tu treba da igraju jednaku ulogu.Putevi ostaju posle svih nas.Jos kad bi se prilikom ulaska u Srbiju sa svih strana oni obelezili,rupe sanirale,uredili prilazi granicama i oznacilo u koju zemlju se ulazi,gde bi nam kraj bio.

VP7710BG

29.01.2013. 14:43

Eto sto se dogadja kad se odabire najjeftinija ponuda. Da su izabrane hrvatske tvrtke radovi bi vec bili gotovi i bez dodatnih naplata troskova. Nekad se ne treba brojati krvna zrnca vec usporedjivati reference .....

milos

29.01.2013. 17:05

@VP7710BG - moze ali kada se vrate svi Srbi na svoja vekovna ognjista ,vrati oteto ,opljackano i nadoknadi u Srpski fond za sve zrtve genocida u drugom svetskom ratu

VP7710BG

29.01.2013. 21:08

@VP7710BG - @milos.... Opet ponavljas floskule i zamjenjujes tezu. Budi realan i predoci cinjenice ako ih imas. Sto se tice povratka izbjeglica njima nitko ne brani povratak na ognjista bas kao sto i vi ne branite izbjeglim iz Vojvodine zar ne?

Highway

29.01.2013. 15:07

Putevi koji ne vode nigde to je stanje na Koridoru10 i 11,najblaze receno razvlacenje materijala i novca bez ikake kontrole!!!Alpina kasni 18 meseci sa radovima i tek sada se stidljivo obavestava javnost??!! Pa da li znate da mi placamo pored ljudi iz Puteva Srbije,Koridore Srbije pa onda jos Nadzornu sluzbu koja za svih 18 meseci nije nista radila za debele novce??!! Potrosnja goriva je skanal i to treba proveriti..Abu dabi nam zavidi na razbacivanju..

boban davinic

29.01.2013. 21:37

ko ce i kada od drzavnih politicara, ministara, premijera odgovarati i makar podneti ostavku za visegodisnji cirkus vezan za autoputeve, koje niti imamo, niti se prave kako se prave u evropi. neka pogledaju makar u hrvatskoj kvalitet puteva.mogu se tako ponasati, jer sve ionako ne ide iz njihovog dzepa. sramota