Jat: Nova krila na proleće
06. 11. 2012. u 17:02
Novosti otkrivaju - Detalji dogovora sa "Erbasom" o nabavci flote za nacionalnu avio-kompaniju: Osam aviona uzima se na lizing u toku naredne godine, a četiri letilice stižu 2015.
Nova srpska nacionalna avio-kompanija kreće sa radom u martu naredne godine, sa početkom letnjeg reda letenja. Tada u novu kompaniju, sa maksimum 600 zaposlenih, stižu i četiri "erbasa 319", koje će država pribaviti na lizing. Na jesen 2013. stiže i još četiri letilice ATR 72-500, takođe na lizing. Do kraja ove godine biće potpisan memorandum o razumevanju sa "Erbasom", a u februaru i ugovor o kupovini četiri aviona tipa A 320, koji bi u Srbiju trebalo da stignu 2015. godine. Ovo su rezultati u utorak održanog sastanka ministra finansija Mlađana Dinkića sa predstavnicima "Erbasa".
- "Erbas" će pomoći srpskoj nacionalnoj aviokompaniji da dobije nove avione na lizing najverovatnije od najveće lizing kuće ILFC - kaže izvor "Novosti" blizak pregovoračima. - Prvi put su razgovori sa predstavnicima Vlade Srbije bili konstruktivni i optimistični. Već u sredu se kreće u operacionalizaciju.
Do sredine decembra biće formirana nova nacionalna avio-kompanija kao ćerka firma "Jat ervejza". To je jedini način da se na novu firmu do proleća prenesu prava, slotovi, vlasništvo nad avionima i neophodan kadar. Računa se da nova kompanija može biti rentabilna sa maksimum 600 zaposlenih.
Budžetom za narednu godinu predviđene su otpremnine za "višak" u "Jatu". Računa se da će u ovaj program ući oko 300 radnika, a isto toliko ispunjava uslove za odlazak u penziju. Jedan od predloga je da nova kompanija nosi naziv "Jat serbien erlajns" kako bi se sačuvao prepoznatljiv brend star više od 60 godina.
- Procene stručnjaka govore da bi uz nove avione i optimalan broj zaposlenih nacionalni avio-prevoznik već 2014. godine bio na pozitivnoj nuli, naredne bi imao profit od 18 miliona evra, a 2016. čak zaradu od 25 miliona evra - ističe izvor "Novosti". Plan je da se potencijalni partneri traže tek kada avio-kompanija krene sa pozitivnim poslovanjem. Njena vrednost, prema procenama svetskih ekonomista, koji se bave avioindustrijom, 2015. godine može biti 100 miliona evra. Tada će se, po procenama svih, lako naći partner. Najizvesnije je da će to biti neka od kompanija van EU koja bi u kupila manjinski paket do 49 odsto srpskog avio-prevoznika.
Čim se, u februaru naredne godine sa "Erbasom" potpiše ugovor o nabavci aviona, srpski prevoznik će osetiti benefite.
- Lizing kuća, od koje se uzima prvih četiri aviona obučiće besplatno dve posade po avionu, a školovanje još četiri posade po letilici finansiraće "Erbas" - napominje izvor "Novosti". - Obuka samo jednog pilota košta 80.000 evra. Za lizing ATR pobrinuće se matična firma "Erbasa" EADS, koja je suvlasnik i ATR sa 50 odsto.
Za kupovinu četiri aviona A 320, a čime se aktivira ugovor iz 1998. godine, za koje je Srbija dala avans od 23,5 miliona dolara, državne garancije daće se tek nakon usvajanja budžeta za 2015. godinu, kada je planirana i isporuka. Ovo, obe strane u pregovorima, ocenjuju kao veliki ustupak francuskog proizvođača aviona.
- "Erbas" će "Jatu" obezbediti kreditiranje nabavke ovih letilica za koje će garantovati francuski "Kofas" i nemački "Hermes". One će za "Jat" obezbediti subvencionisani kredit uz osiguranje - ističe naš izvor. - Ovi avioni vrede oko 190 miliona dolara, ali kako je Srbija platila avans, kredit će iznositi oko 140 miliona dolara.
REGIONALNI LIDER
Prema oceni stručnjaka, srpski avioprevoznik biće lider u regionu. Velike su šanse da naš prevoznik svoja dva aviona "boinga 737-300" stacionira u Skoplje i odatle pod svojom oznakom saobraća ka Evropi. Takođe, nije isključena ni mogućnost da jedan avion ode i u Sarajevo, s obzirom da je "Turkiš erlajns" izašao iz "BiH erlajnsa".
Serbian Airwais
06.11.2012. 20:52
Necemo Jugoslovenski Aero Transport. Hocemo da imamo Serbian Airways, dosta vise naziva drzave koja je mrtva vec 20 godina! Mrtva svugde sem u glavama jugoslovenskih komunista koji su jos uvek na vlasti u Srbiji i stide se svega srpskog.Srbija za medjunarodnu upotrebu moze da se pise samo Srbya ili Serbia jer bi se Srbija citalo na engleskom kao Srbajdza. Zato nije pisalo ni Jugoslavija nego Yugoslavia. A stari naziv srpske aviokompanije Aeroput bas i znaci Airways
@Serbian Airwais - @Serbian Airwais, sve dobro receno i predlozeno izuzev Aeroput. To je za stranca rogobatno i tesko za izgovor.
@Serbian Airwais - Ko hoce da se nova Srbska avio kompanija i dalje zove Jat (airways) onda po toj logici i Srbija treba da se preimenuje u jugoslavija da bi se zadovoljila velika ljubav jugo-nostlgicara, srbo-komunista,"radnika, seljaka i postene intelegencije". Lubitelja Je. Be, Te-a,tita. Broz je ispod cveca na jugo-Dedinju a JAT-u je mesto u muzeju vazduhoplovstva. Ako je Srbija drzava onda i novu kompaniju ne stvara jugoslavija nego Srbija sa iskljucivo prfiksom Serbian Airways ili Serbian Airlines... R.M.
@Serbian Airwais - Nije to nikakav "jugoslovenski aerotransport" nego "Jat Airways" gde JAT nema veze sa" jugoslovenski"
@Serbian Airwais - A sa cime onda ima veze.Sve u vezi jugoslavije danas postaje perverzno.Srpski aeroput ili Serbian Airways , nista vise i nista manje.
Komentari (13)