Svaki market bira dobavljača

D. MARINKOVIĆ

19. 04. 2011. u 20:58

Marketi nemaju kompletnu ponudu robe, ne mogu se istovremeno naći i „grand“ i „don“ kafa, ili, recimo, jestivo ulje iz Sombora, Zrenjanina ili Vrbasa

DANAS je gotovo retkost da na rafovima istog trgovinskog lanca pronađete tražene proizvode, čak i onda kada se oni proizvode u našoj zemlji. Tako se u nekim marketima ne mogu naći istovremeno i „grand“ i „don“ kafa, ili, recimo, jestivo ulje iz Sombora, Zrenjanina ili Vrbasa...

Mnogi kupci ne mogu da nađu na policama najbližih marketa ni omiljenu poslasticu iz „Štarka“, mineralnu vodu „knjaz“, ili sladoled iz domaće fabrike „Ajs fektori“...

Sa krizom i padom potrošnje, na tržištu mnogi sve češće preferiraju isključivo sopstvene robne marke, namirnice koje se svakodnevno kupuju.

PRIVATNE MARKE SA krizom na tržištu mnogi sve češće preferiraju isključivo sopstvene robne marke, namirnice koje se svakodnevno kupuju. Pored brašna, pirinča, kafe, sve češće je u ponudi i jogurt, pavlaka, sir, ali i mesne prerađevine, kobasice i salame, kao privatna robna marka. Takvi proizvodi su i do 20 odsto jeftiniji od standardne ponude.

- U megamarketu, gde stalno pazarim, jer živim u blizini, nema „don“ kafe, ali ni domaćeg porodičnog pakovanja sladoleda „ajs fantazi“, iako je najmanje za 10 odsto jeftiniji od ostalih vrsta iste kategorije - žali se Petar Mitrović sa Novog Beograda.

Edina Popov, predsednica UO APOS, kaže da je takva ponuda u ovim uslovima ipak neki manji problem za potrošače, jer možemo kazniti određene trgovce time što ćemo ih zaoblaziti i ne kupovati kod njih.

- Imamo svoje porodične navike šta pazarimo - ako dođem jednom, dvaput, pa tri puta i ne nađemo šta želimo, kažemo „hvala lepo“ i odemo u drugu trgovinu, koja nam nudi sve po našem ukusu - dodaje Popova. - Ako trgovac može to lako da podnese, onda to i nije veliki problem, jer to ne bi ni radili.

S druge strane, imamo praksu da se pojedini trgovinski lanci orijentišu samo na jednog dobavljača, ali zato dobiju i najpovoljnije cene.

- Po zakonu, trgovci biraju robu koja zadovoljava tražnju u njihovim prodajnim objektima i ima prođu - tvrdi Popova, dodajući da su, naravno, izuzetak kartelsko dogovaranje i udruživanje.

Kako nezvanično saznajemo, mnogi dobavljači su prestali i da isporučuju robu slabim platišama. A to i ne čudi, jer je prosek plaćanja kod nas više od 120 dana.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

nesa inzenjer

19.04.2011. 22:31

Svaki lanac ima svog dobavljača jer je tržište strogo podeljeno, a u cene proizvoda je uključen i reket. Vrlo prosto: u kancelariju upravnika trgovinskog lanca uđe neki "autoritet" i ubedi ga da treba da distribuira samo "njegove" proizvode, ili bi se mogla dogoditi neka nesreća, na primer požar. Naravno, ti "njegovi" proizvodi su nešto skuplji, ali bože moj... I eto nama skupog ulja, šećera, hleba, mleka, sira, mesa, sokova, deterdženta, povrća...

mare

21.04.2011. 17:28

@nesa inzenjer - tacno tako, momak nema pojma. ne reketiraju se veliki lanci, nego neki jadni mali privatnici, a i njima bi bilo pametnije da se obrate policiji. to je uradio moj drugar i pohapsili su te smradove sto su 'teli leba bez motike.