Nemci farbaju “punto“
17. 04. 2011. u 20:50
U kragujevačku kompaniju „Fijat automobili Srbija“ stižu novi stručnjaci. Ugrađivaće se najbolja tehnička rešenja iz firme „Alfa Romeo“
SA početkom pristizanja nove opreme iz Nemačke i Japana za instaliranje nove fabrike automobila u Kragujevcu, ovih dana će u Šumadiju, pored stručnjaka iz Italije, doputovati i inženjeri i konstruktori iz Nemačke, Poljske i Turske, saznaju „Novosti“.
Prvi automatizovani sklopovi iz Nemačke (za Lakirnicu) već su stigli u fabriku, a na instaliranju novih robotizovanih mašina za proizvodnju dva potpuno nova modela, biće angažovani i novi „Fijatovi“ stručnjaci iz skoro svih fabrika ove grupacije - širom sveta.
Italijani kažu da je reč o novim konstrukcijama u svetskoj automobilskoj industriji gde će usmeriti „značajne stručne kapacitete“. Naime, kod konstrukcije novih modela koji će se proizvoditi u torinsko-srpskoj kompaniji, „Fijat grupa“ će primeniti najbolja rešenja svog razvojnog centra, što podrazumeva i rad na projektima iz firme „Alfa Romeo“.
Gotovo hiljadu radnika firme „Fijat Srbija“ već danima izmešta stare montažne linije i priprema teren za instaliranje nove opreme. Najbolji, prema proceni „Fijatovih“ stručnjaka, će se izdvojiti za obuku u Italiji, Poljskoj i Turskoj, koja će početi već sledećeg meseca. Višednevno usavršavanje će do septembra obuhvatiti više stotina kragujevačkih radnika.
IDU U ŠKOLU
OD 1.573 radnika „Zastavine fabrike automobila“, koji do januara nisu dobili posao u kompaniji „Fijat Srbija“, njih oko 900, će se u naredne dve godine doškolovavati za rad u ovoj ili nekoj od kooperantskih kompanija „Fijata“ koje će se graditi u Šumadiji.
nesa inzenjer
17.04.2011. 22:37
Cilj premeštanja proizvodne linije u Srbiju nije da se uposle naši inženjeri, već da se uposli samo jeftina radna snaga. Gazde iz inostranstva postavljaju svoje inženjere i šefove za bolje plaćena radna mesta. Na taj način naši inženjeri gube radna mesta, a samim tim cela naša mašinska industrija tehnološki nazaduje i postaje zavisna. To se na kraju vidi kroz odnos cene rada za proizvodnju jednog automobila, i prodajne cene automobila (oko 1:25).
Ruku na srce srpski inzenjeri nisu cemu. Pogotovo masinstva - pogledajte samo na kom je nivou ta industrija u Srbiji. A i na fakultetima profesori jos zive u kasnim 70tim i ranim 80tim. Ovo je dobra prilika da nesto nauce.
Komentari (2)