GetFEST: Slike krize savremenog sveta

R. R.

02. 10. 2019. u 19:30

Aktuelna ostvarenja nemačke produkcije na 8. filmskom festivalu Gete instituta

ГетФЕСТ: Слике кризе савременог света

FILMOM "Dvadeset pet kilometara na čas" reditelja Markusa Golera 10. oktobra u Dvorani kulturnog centra Beograda svečano će biti otvoren 8. filmski festival Gete instituta u Srbiji (GetFEST).

Pod metaforičnim naslovom "Posle krize", u pet festivalskih dana, naša publika imaće priliku da vidi još devet najznačajnijih i najnagrađivanijih ostvarenja aktuelne nemačke produkcije. Kako su na jučerašnjoj konferenciji za novinare najavili direktor Gete instituta Frank Bauman, selektorka festivala Sunčica Šido (koordinatorka programa kulture u institutu) i naš reditelj Stefan Arsenijević, reč je o izboru filmova kroz koje se prožima tema krize u političkom, socijalnom, ekonomskom, egzistencijalnom, emotivnom, stvaralačkom i moralnom smislu. Tu selekciju čine "Melanholična devojka" Zuzane Hajnrih, System Crasher, izuzetno ostvarenje rediteljke Nore Fingšajt, bazirano na šestogodišnjem istraživačkom radu u institutima za decu, nagrađeno Srebrnim medvedom na ovogodišnjem Berlinalu, i nemački kandidat za Oskar. Tu su i "Gunderman" Andreasa Drezena (dobitnik šest Nemačkih filmskih nagrada u najvažnijim kategorijama), "Golman Trautman" Markusa H. Rozenmilera (autentična priča o nekadašnjem nacisti koji je postao fudbalski as), potresna društvena drama "Samo obična žena" rediteljke Šeri Horman, zasnovana na sudskim spisima i autentičnoj priči o ubistvu iz časti.

Sa preporukom "ne propustiti" su i socijalna drama "Atlas" Davida Navrata, "Lara" Jana Olea Gerstera (nagrade na festivalima u Minhenu i Karlovim Varima), drama "Bio sam kod kuće, ali" Angele Šanelec (Srebrni medved na Berlinalu).

Ovogodišnji GetFEST zatvoriće se "časom" politikologije - filmom "Vakersdorf" Olivera Hafnera, koji iznova otvara temu o pravnoj državi i tiraniji, solidarnosti, građanskoj hrabrosti i otporu.


DOBRA TRADICIJA

KAKO je istakao Frank Bauman, GetFEST ima dobru tradiciju, kako u Beogradu, tako i u Srbiji.

- Pratimo interesovanja srpske publike, i njen odziv je već godinama veoma veliki. Filmovi sa našeg festivala prikazuju se u punim, rasprodatim salama, a mi se trudimo da obezbedimo ostvarenja koja su obeležila filmsku godinu u Nemačkoj i dobila nagrade po svetu - rekao je Bauman.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije