ŠERBEDŽIJA O JUGOSLOVENSKOM POZORIŠNOM FESTIVALU: Isto je kao nekad u KPGT sa LJubišom Ristićem
10. 11. 2018. u 09:22
Rade Šerbedžija o atmosferi na Jugoslovenskom pozorišnom festivalu. Slavni glumac se podsetio i vremena kada je snimao "Užičku republiku"

GOST Rade Šerbedžija sa suprugom Lenkom i publikom
PUBLIKA 23. po redu Jugoslovenskog pozorišnog festivala u Užicu odavno je navikla na privilegiju da uza sebe ima najveće umetnike današnjice "sa ovih prostora", ali se gostu koji se bez najave organizatora pojavio u publici posebno obradovala. Uoči takmičarske predstave "Zašto je poludeo gospodin R" (JDP Beograd), u gledalištu se pored svoje supruge i predsednice žirija Lenke Udovički pojavio Rade Šerbedžija, podsetivši da je u gradu na Đetinji, daleke 1974. godine, proveo mesece snimajući čuvenu "Užičku republiku".
- Obožavam Užice, upoznao sam ovdašnje kafane radeći "Užičku republiku", a na Zlatiboru sam snimao sa Žikom Pavlovićem pa ceo kraj dobro znam. Grad nije isti kao nekada. Menja se na lep način. Na ovom festivalu traži se mesto više, unose se dodatne stolice. To je briljantno, atmosfera je kao nekada u KPGT sa Ljubišom Ristićem - rekao je Šerbedžija, odvojivši se od kolega da bi govorio za ovdašnji pozorišni bilten. - Predstava "Zašto je poludeo gospodin R" je divna, a publika na ovako težak tekst, moderan i hermetičan, reaguje ovacijama. To znači da razume savremeni teatar.
Posle predstave "Zašto je poludeo gospodin R", po tekstu Rajnera Vernera Fasbindera, u režiji Boba Jelčića, publika je imala priliku za neformalni susret sa glumcima JDP Borisom Isakovićem, Natašom Tapušković, Brankom Cvejićem, Vesnom Čipčić, Dubravkom Kovjanić, Milanom Marićem, Nebojšom Dimitrijevićem...
Komad JDP razbija šablon i iluziju stvarnog života jedne građanske porodice. Sve što je nekada bila stvarna životna podrška pojedincu, od porodice do šireg okruženja, postaje uzrok njegovog ludila. Moderni svet nišani globalno, ali je odstreljen čovek.
- Ovakva predstava iziskuje potpuno prisustvo, bivanje u sadašnjem trenutku. Ovakav fokus na sad i ovde preko je potreban pozorištu. Izazove treba prihvatati bez skrivanja, tako se nađe i rešenje - kaže Boris Isaković.
U nastavku festivala na programu je bila takmičarska predstava "Kroćenje goropadnice" Hrvatskog narodnog kazališta iz Splita, po tekstu Viljema Šekspira, u režiji Ivana Plazibata.
SOMBOR PA SVILAJNAC
ZASADA, favorit gledališta je autorski projekat Kokana Mladenovića "Kad bi Sombor bio Holivud" (Somborsko narodno pozorište) sa ocenom - 4,82, slede "Korešpodencija" (Zvezdara teatar) - 4,36, "Zašto je poludeo gospodin R." (JDP Beograd) - 4,13 i "Ožalošćena porodica" (Narodno pozorište Beograd) sa ocenom - 4,04.
- Trenutno pripremam predstvu "Pad" u Centru za kulturu u Svilajncu, uz nadu da će ona imati stalnu scenu i u Beogradu. Radim sa dramaturškinjom Branislavom Ilić i glumcima Branislavom Trifunovićem, Ninom Nešković i Jelenom Blagojević - najavio je Mladenović.