Univerzum Dijega i Fride
03. 09. 2018. u 19:54
U Narodnoj skupštini otvorena izložba fotografija čuvenih svetskih umetnika. Život jednog od najkontroverznijih parova u Meksiku u 96 crno-belih slika
.jpg)
Foto Tanjug
IZLOŽBA 96 crno-belih fotografija "Dijego i Frida: osmeh na pola puta" otvorena je u ponedeljak u centralnom holu Narodne skupštine Srbije. Ambasador Meksika Marko Antonio Garsija Blanko otvorio je postavku i pozvao javnost da upozna čarobnu stvarnost jedinstvenog para.
- Dijego Rivera je bio jedan od najistaknutijih predstavnika meksičkog muralizma, a Frida Kalo se istakla kao tvorac autobiografskih slika pod uticajem meksičke narodne umetnosti - kazao je meksički ambasador. - Izložba pokazuje divan univerzum, koji su skoro četvrt veka delili, što ih čini jednim od najkontroverznijih parova u istoriji umetnosti Meksika.
Otvaranju izložbe, koja je sastavljena od autorskih fotografija slavnih fotografa kao što su Manuel Alvares Bravo, Edvard Veston ili Nikolas Marej, prisustvovali su predsednica Narodne skupštine Maja Gojković, ministar kulture i informisanja Vladan Vukosavljević i predstavnici ambasadorskog kora.
U izjavi, za "Novosti", ministar Vukosavljević je ocenio da je hol Narodne skupštine reprezentativno mesto za ovakvu izložbu, koja je već obišla mnoge svetske zemlje.
- Oboje su značajne ličnosti kulture ne samo Meksika i Srednje Amerike nego na neki način i sveta. Ove fotografije iz njihovog privatnog i javnog života, na kojima se između ostalog pojavljuje i Lav Trocki, jesu zanimljiv uvid u njihov život i vrlo specifičnu epohu, ali i u strast dvoje umetnika. Ovo je samo jedan od finih primera saradnje u oblasti kulture između Meksika i Srbije - rekao je Vukosavljević.
Bliskost -Jedna od fotografija sa izložbe
.jpg)
Fotografije, koje će publika moći da vidi do 14. septembra, prate različite etape u uzburkanoj i zanimljivoj romansi Dijega Rivere i Fride Kalo, ali i njihovo učešće u vodećim društvenim i političkim događajima tog vremena.
BESKONAČNOST LjUBAVI I MRŽNjE
KUSTOS izložbe Magdalena Zavala Bonaćea, naglašava da je odnos Dijega Rivere i Fride Kalo bio obeležen beskonačnošću slaganja i neslaganja, ljubavi i mržnje. Njihova ujedinjenost otvorila je put drugačijih ličnih odnosa u prvoj polovini 20. veka u Meksiku.