O roditeljima i deci, nekad i sad
08. 05. 2017. u 15:44
Majk Bartlet, "Ljubav, ljubav, ljubav", reditelj Alisa Stojanović, Atelje 212

NAUKA nazvana komunikologija bi mogla da se pozabavi raspadom stvarne, bliske komunikacije među ljudima sa napretkom razvoja medija, koji bi to trebalo da olakšaju.
Sandra i Kenet (Dara Džokić i Tihomir Stanić) se sreću ranih (srećnih) sedamdesetih dvadesetog veka, kao "deca cveća" i padaju, uprkos protivljenju Kenetovog konzervativnog brata, Henrija (Uroš Jakovljević), u fatalnu ljubav, pojačanu stimulansima. Posle se, shodno proklamovanim ljudskim slobodama rastaju, devedesetih, kada imaju dvoje dece (Iva Ilinčić i Filip Hajduković), koja "pucaju" od roditeljske slobode. Posle dvadesetak godina, sada u dvadeset prvom veku, u prijateljskim su odnosima, rasterećeno nekonvencionalni, ali imaju problem sa decom: kćer Rouz (Radmila Tomović) je manična, siromašna i neuspešna muzičarka, a sin Džejmi je socijalno i psihološki disfunkcionalan. No, roditelji, živeći u boljim vremenima, i na kraju nastavljaju tako, brinući o svojoj dobrobiti. Žrtvovanu generaciju dece ko pita!
Dve su svrhe ovog nepopularnog navođenja sadržaja drame savremenog britanskog pisca i TV scenariste Majka Bartleta.
Prvo je pitanje, zašto roditelje tumače isti likovi, kroz tri vremenski udaljena perioda, što, njihovom pojavom u ranoj mladosti, izaziva smeh? Decu, naprotiv, u dva perioda tumače njihovi vršnjaci. Drugo je dobronamerno čuđenje za postavljanje ovog komada to što je predstavom "Deca radosti" već apsolvirana tema užasne razlike u kvalitetu života roditelja i dece, što podrazumeva i tragičan gubitak ideala i vremena mladih. Ili su Britanci neki drugi ljudi, koji se nisu lomatali u problematičnim revolucijama, nego su sticali i gledali svoja posla? Što se dece tiče, izlazi na isto!
U režiji Alise Stojanović, videli smo zanimljivu, zabavnu, prilično klišeiziranu i predvidljivu priču, koja je, možda, mogla da bude usmerena i ka oštrijoj poruci: koje su geografske i političke granice liberalnog kapitalizma u svetu koji je "iskočio iz zgloba"?
Ko može da bude kriv što se nekad živelo bolje?!