Elektra u Narodnom pozorištu
24. 12. 2016. u 19:19
Kišova "Elektra" sutra će imati premijerno izvođenje u Narodnom pozorištu, u rediteljskom čitanju Ive Milošević

Ansambl nacionalnog teatra u komadu "Elektra" Danila Kiša
KIŠOVA "Elektra" sutra će imati premijerno izvođenje u Narodnom pozorištu, u rediteljskom čitanju Ive Milošević. Nastala je 1968. godine (premijerno izvedena u Ateljeu 212), a pod naslovom "Elektra 69" odigrana je i van konkurencije na Bitefu naredne godine. Slavno Euripidovo delo, u Kišovoj verziji je, po rečima samog pisca, "u ovoj vrsti slobodnog asociranja nad dramskim tekstom moralo nužno dovesti i do promene likova, ne samo potcrtavanja karaktera"...
- Naš koncept tražio je smelost od cele ekipe. Zaintrigirala me je premoć mračne strane ljudske prirode, gnev koji može da dovede do velikih dela, ali i užasa u situaciji u kojoj se čovek nađe, opčinjen osvetom - objašnjava reditelj Iva Milošević. - Iracionalne, nagonske sile u njemu mogu ga navesti na osvetu, da sumanutim činom uzvraćanja poveruje da se od užasa može izbaviti. Komad pokazuje da na kraju puta stoji ništavilo i da sudbina nekad ne nudi izlazak, put ozdravljenja i oprosta. Od glumaca sam tražila veoma istinit izraz, mogućnost da antičku tragediju igraju bez preteranog patosa i povišenih lažnih osećanja.
U velikom ansamblu su Nada Šargin (Elektra), Marko Janketić (Orest), Pavle Jerinić (Pilad), Aleksandar Đurica (Zidar), Branko Jerinić (Strofije), Darko Tomović (Egist), Dušanka Stojanović Glid (Klitemnestra) i studenti FDU i Akademije umetnosti Mina Nikolić, Bojana Đurašković, Joakim Tasić, Stefan Radonjić (Hor) i Vladimir Pejković (Muzičar).
- U predstavi nema nasilja, krvi, brutalnosti na sceni, svega onoga čega smo se nagledali u savremenom pozorištu. Kiš daje reditelju predlog da unese punu dozu surovosti, ali iznutra - ističe Nada Šargin.
Scenograf je Gorčin Stojanović, kostimograf Boris Čakširan, kompozitor Vladimir Pejković, dok će o scenskom govoru brinuti Ljiljana Mrkić Popović.
METAFIZIČKI PROSTOR
- TRAGEDIJA je nastala pre dvadeset i četiri veka, a o ovoj temi se i dalje govori. Mesto radnje je metafizički prostor u kojem boravi uvređena duša... Ovo Kišovo delo, kako kaže Mirjana Miočinović, "najbolji je proizvod njegovog zatomljenog pesničkog dara" - podseća Dušanka Stojanović Glid.