Koštana Kokana Mladenovića - savremena drskost i obračun sa palankom

V.V.

06. 08. 2016. u 09:26

Pred prepunim gledalištem, bez ijedne negativne reakcije i uz buran aplauz odigrana je na letnjoj pozornici u Tivtu premijera Koštane

Коштана Kокана Mладеновића - савремена дрскост и обрачун са паланком

Sa premijere Koštane

Posle svih dilema, problema, sumnjičavosti, cenzure, zabrana, u poslednjoj sedmici pred premijeru odustajanja Boža Vreća od uloge – desila se na letnjoj pozornici u Tivtu premijera Koštane, kao autorskog projekta Kokana Mladenovića. Pred prepunim gledalištem, bez ijedne negativne reakcije i uz buran aplauz.

Pobedili su Bora, Koštana, Kokan, sloboda i talenat – bio je jedan od komentara nakon predstave.

- Ovo jeste priča o slobodi koja je mogla da bude ispričana na mnogo načina, kaže nakon premijere za Novosti Kokan Mladenović.

- Ništa veličanstvena priča Bore Stankovića nije izgubila ulaskom Emine Elor, naprotiv. Dobili smo jednu savremenu drskost, jedan obračun sa palankom, obračun koji je jako intenzivan. Koštana i jeste neko ko svojim pravom da oseća i voli drugačije razobličava taj svet koji je ovde scenograf Marija Kalabić napravila od gvožđa i od kamena, taj svet od sputanih života i sputanih vrednosti. Mislim da je ta osnovna poruka Bore Stankovića isplivala u prvi plan vrednosti ove predstave. Ova i ovakva pobunjena Koštana pripada vremenu u kome živimo, uveren je Mladenović.

Svima je bilo jasno da je predstava doživljavala lomove, kao da se i sama borila da se pojavi pred publikom – jeste li zadovoljni kako ste zaokružili ovu borbu za Koštanu.

- Izuzetno je naporno bilo raditi ovu predstavu od početka pa sve do promene glavne junakinje u hodu, nedelju pred premijeru, ali radi se o vrhunskim glumcima, vrhunskim profesionalcima i pre svega o ljudima koji su čista strca ušli u preispitivanje jedne velike priče. Svima nam je sekundarna bila ta folklorna linija, linija komada sa pevanjem i pucanjem, u prvi plan uvek stavljam da je to komad koji je napisan iste godine kada i Ibzen piše svoju Noru, kada Strindberg piše Gospođicu Juliju, kada nastaju neki od najznačajnijih komada evropskog ekspresionizma, i siguran sam da u kvalitetu Koštana Bore Stankovića pripada tom korpusu velikih evropskih dela.

- Mi smo hteli da zatvorimo krug od nekih klasičnih interpretacija nekih Borinih scena do jako modernih. Za 116 godina od kada je komad izveden prvi put se nije promenilo mnogo toga, naš sistem vrednosti i dalje diktira taj palanački ukus, mi smo i dalje zatvorena sredina koja se uvek negativno i sa mnogo agresije odnosi prema svemu što je drugo i drugačije, objašnjava Mladenović.

Emina Elor kaže da se čovečanstvo vekovima nosi sa problemima koji su „iščačkani" iz starog teksta Bore Stankovića.

- Doneti ih u današnje vreme na ovakav način – uspeh je. Ja volim pozorište koje je u današnjem vremenu, koje, iako su to možda velike reči, otvara oči, oplemenjuje, tera na razmišljanje, gledaocu daje mogućnost da odnese deo predstave sa sobom, da odnese nešto od mene od svih nas, rekla je Emina za Novosti.

To nešto što su gledaoci odlično prepoznali – doneli su ubedljivo, hrabro, čisto Emir Hadžihafisbegović kao Hadži Toma, Nebojša Dugalić kao Mitke, Emir Ćatović kao Stojan, Aleksandra Pleskonjić kao Salče mati Koštanina...



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

Selena

07.08.2016. 07:04

Pored svih izuzetno talentovanih srpskih glumaca, taj Kokan dovodi Emira Hadzihafisbegovica, pljuvaca Srba i svega sto je srpsko...

zrendzaninac

07.08.2016. 14:35

ма најгоре од свега је што је у целу представу убацио своју нову девојчицу, Даницу, 20ак година млађу, ћерку чувеног Гуте из Зеленог звона. Надам се да неће ускоро и старлете кренути да глуме на даскама које живот значе.

Da da

09.08.2016. 15:24

svi koji ne misle kao on su palanka... 'ajte, molim vas. Da je normalan, ne bi ga kolege naglavačke izbacile iz Ateljea...