U čaši traže smisao

V. STRUGAR

04. 06. 2016. u 11:50

Boris Liješević, Reditelj "Pijanih", pobedničke predstave 61. Sterijinog pozorja. Mojim junacima alkohol otkriva da je život dragocen i pokreće važne teme

У чаши траже смисао

Komad Ateljea 212 jednoglasnom odlukom žirija proglašen najboljim

POBEDNIČKOM predstavom 61. Sterijinog pozorja, jednoglasnom odlukom žirija, proglašen je komad Viripajeva "Pijani", u režiji Borisa Liješevića i izvođenju Ateljea 212. Reditelju je ovo već treće priznanje našeg najstarijeg festivala: prethodila su mu specijalna nagrada za autorski projekat "Čekaonica" i nagrada za režiju "Čarobnjaka".

- Drago mi je, jer je ovo priznanje za sve segmente rada, a još draže što je otišlo u Atelje 212! To je pozorište u kojem sam rediteljski odrastao, režirao odmah posle studija, postavio najviše predstava, padao i dizao se, i uvek bio dobrodošao - kaže Liješević.

Na konstataciju da su i ove godine Pozorje pratile polemike oko mnogih segmenata festivala, naš sagovornik kaže:

- Ne pamtim nijednu godinu da ih nije bilo, da se nisu čule zamerke oko selekcije i slično. Sva ta prašina ipak dokazuje da Pozorje ljudima znači i da budi strasti. Najgore bi bilo da su ravnodušni. Siguran sam da ovaj festival ima budućnost, kao i srpsko pozorište, a ona je u mladim glumcima, rediteljima i, posebno, piscima.

Strast je, na neki način, i tema nagrađene predstave: pijanstvo često oslobađa onu najnižu, ali ume da bude i okudač za pozitivne emocije:

- Ovo je komad o pitanju Boga u savremenom društvu. Reč je o najstarijem pitanju na svetu - gde idemo posle smrti. Da li život ima smisla, je li moguća ljubav u današnjem društvu? Istovremeno, to su pitanja koja se sve ređe postavljaju i sve više potiskuju u trci za preživljavanjem. Zato je pisac poželeo da "opije" sve svoje junake kako bi nam rekao da još samo pijanstvo pokreće suštinska pitanja o granicama života.

Boris  Liješević,foto V.Danilov

U komadu Viripajeva (inače pisanom po narudžbini diseldorfskog "Šaušpilhausa") alkohol inicira neke važne teme, jer ljudi u takvom stanju shvataju kako je život vredan i zato ga žive kao da im je poslednji dan. Ne žele da se otrezne, uostalom, u pijanstvu dolaze do spoznaja posle kojih se sve menja.

- I zato je pijanstvo okidač za pitanja pred kojima smo svi isti, i kraljevi i prosjaci: kao pred Bogom, kao i u rođenju i smrti...

Pobednička predstava ovogodišnjeg Pozorja osvojila je još dva glumačka priznanja. Bojanu Žiroviću pripala je nagrada za ulogu Lorensa, Branislavu Trifunoviću za Matijasa, a Marta Bjelica je dobitnica nagrade iz Fonda Dara Čalenić za najbolju mladu glumicu - za ulogu Marte u istoj predstavi. "Pijani" ovih dana odlaze i na jubilarne, 40. Dane satire Fadila Hadžića u Zagreb: 13. juna ansambl Ateljea 212 pojaviće se pred publikom Satiričnog kazališta "Kerempuh".

U PRIPREMI OPERA

TEK što su se slegli aplauzi Sterijinog pozorja, naš reditelj počinje da priprema prvu operu u svojoj karijeri: operu Isidore Žebeljan "Dve glave i devojka". Predstava se radi u koprodukciji Bitefa, budvanskog Grad teatra, Briona i Subotice. Premijera je najavljena za sredinu jula.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

магарац

04.06.2016. 15:30

..бар једна реч захвалности преводиоцу на одабиру ... и наравно ... на преводу .... могло је, не?