Koprodukcije: Marko Polo stiže u Srbiju

R. RADOSAVLjEVIĆ

22. 04. 2016. u 15:06

Posle uredbe o filmskim podsticajima, u našu zemlju dolaze strane produkcije. Serija „Marko Polo” ima budžet od 130 miliona evra po sezoni. Kao lokacija sada smo jeftiniji od Mađarske

Копродукције: Марко Поло стиже у Србију

POSLE američkog filma "Ludilo" Džoa Linča, čije se snimanje završava u Beogradu, već 24. aprila u Srbiju stižu producenti serije "Marko Polo". Reč je o trećoj sezoni projekta iza kojih stoje "Netfliks" i Weinstein company. Očekuje se i dolazak reditelja i producenta Danijela Alfredsona, koji je u potrazi za lokacijama za svoj novi film "Trilogija".

Kao izvršni producent iza ovih projekata stoji kuća Work in Progres i njena direktorka Anđelka Vlaisavljević. Ona je prethodnih godina našu zemlju uspela da promoviše kao konkurentnu lokaciju i da dovede mnoge svetske zvezde - Rejf Fajns je ovde snimao film "Koriolan", Rodžer Donaldson "Novembarskog čoveka" sa Pirsom Brosnanom i Olgom Kirilenko, a zahvaljujući producentu Liku Besonu i filmu "Tri dana za ubijanje" Džozefa Megintija Nikola, na beogradskim ulicama videli smo "uživo" Kevina Kostnera.

- Dve sezone serije "Marko Polo" snimane su u Mađarskoj i Maleziji, svaka je imala budžet od 130 miliona evra, a sada je očekujemo ovde - kaže Anđelka Vlaisavljević, koja je i član Upravnog odbora Filmskog centra Srbije. - U vreme kada je ova serija stigla u Mađarsku koja je danas jedna od vodećih lokacija u ovom delu Evrope i često je "prebukirana", tamo nije bilo dovoljno filmskih ekipa, pa su tražili pomoć od nas. Angažovali smo oko 150 naših filmskih radnika.

Kako ističe, oni su se pokazali vrlo stručni, pa su ih producenti "Marka Pola" poveli u Maleziju za drugi deo serije, gde su proveli tri do četiri meseca.

- Gotovo da ne postoji strani producent koji je sarađivao sa našim filmskim radnicima, a da nije pohvalio njihovo znanje. Ali, naša kinematografija je još od devedesetih godina u problemima, finansijskim, klanovskim i mnogim drugim, što je dovelo i do manje zaposlenosti. To se, međutim, sada menja.

Te dobre promene u srpskom filmu donosi, pre svega, Uredba o podsticajima za filmsku industriju.

- Kad odemo na filmski market u Los Anđeles, možemo da konkurišemo mnogim evropskim zemljama, jer smo kao lokacija sada jeftiniji od Mađarske, Italije, Češke... Tu je i nova strategija FCS, kao i podsticaji za domaće producente - objašnjava.

IMAMO RAZLOGA ZA OPTIMIZAM

Anđelka Vlaisavljević kaže da situacija na svetskom filmskom tržištu nije sjajna i da nam predstoji velika borba.

- Smanjuje se broj srednjebudžetnih filmova, onih koji se snimaju sa budžetom od pet do dvadeset miliona evra. Sada, ili se rade studijski projekti od nekoliko stotina miliona koji donose milijardu evra zarade, ili se rade filmovi kao što je "Ludilo", čiji je ceo budžet 2,5 miliona. Mi ulazimo u tu svetsku utakmicu. Imamo razloga za optimizam, jer osim novih projekata koje sam najavila, Work in Progres trenutno je u pregovorima za još desetak produkcija.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije