Film o samurajima našeg vremena
05. 01. 2016. u 17:12
Danilo Bećković o novom filmu za koji kaže da je opet debitantski: Romantična komedija o onima koji rade pravu stvar, a ne moraju. Glumačka ekipa iz "Malog Buda", kao i tandem s Dimitrijem Vojnovim

Danilo Bećković
I SAMA najava snimanja filma "Jesen samuraja" izazvala je veliko interesovanje javnosti, i to s razlogom. Jer, iza nove romantične komedije stoji rediteljsko-scenaristički tandem Danilo Bećković i Dimitrije Vojnov koji je odgovoran i za bioskopski hit film "Mali Budo" iz 2014. godine. U novom filmu gledaćemo i već poznatu glumačku ekipu, predvođenu Petrom Strugarom i Hristinom Popović.
Reditelj Danilo Bećković, koji je u Bečeju tokom novembra snimio deo filma, za "Novosti" kaže da se ekipa ponovo okuplja u martu, a ukoliko sve bude teklo po planu, "Jesen samuraja" će pred gledaoce doći na jesen.
- Glavni junak Vladica (Petar Strugar) je profesionalni sportista karatista koji, svojom krivicom, naglo ostaje bez karijere i izvora prihoda. Zajedno sa poslom, Vladica gubi mesto u društvu i, samim tim, predstavu o tome ko je. Njegova situacija je dodatno otežana time što je veći deo života proveo bez pravih obaveza, pa je u emotivnom i socijalnom razvoju malo zaostao za vršnjacima - objašnjava Bećković.
Po okončanju karijere, Vladica se vraća u rodni grad, zaljubljuje se u Snežanu (Hristina Popović) i vezuje za nju i njenog malog sina Vukašina. Vladica želi da se brine o njima, ali shvata da ne ume da radi ništa osim karatea.
- Zanimljiv je dramski sukob koji nastaje zbog razlike u tome kako neko vidi sebe i kako ga vidi okolina. Dok smo se u "Malom Budu" tom temom bavili kao karakteristikom mentaliteta, u "Jeseni samuraja" smo se koncentrisali na problem pojedinca.
Kako izgleda kada nekadašnji bonvivan poželi da se skrasi i osnuje porodicu? Koje sve prepreke mora da preskoči?
- Vladičino "trežnjenje" najviše podseća na izlazak iz višegodišnje kome. Naš glavni junak je kao neko ko je zaspao kada je imao petnaest godina i probudio se u telu odraslog čoveka, sa odgovarajućim odgovornostima i ambicijama, ali bez dovoljno iskustva da se snađe u svetu odraslih ljudi. Samo treba reč "koma" zameniti rečju "kafana" - objašnjava reditelj.
I SAMA najava snimanja filma "Jesen samuraja" izazvala je veliko interesovanje javnosti, i to s razlogom. Jer, iza nove romantične komedije stoji rediteljsko-scenaristički tandem Danilo Bećković i Dimitrije Vojnov koji je odgovoran i za bioskopski hit film "Mali Budo" iz 2014. godine. U novom filmu gledaćemo i već poznatu glumačku ekipu, predvođenu Petrom Strugarom i Hristinom Popović.
Reditelj Danilo Bećković, koji je u Bečeju tokom novembra snimio deo filma, za "Novosti" kaže da se ekipa ponovo okuplja u martu, a ukoliko sve bude teklo po planu, "Jesen samuraja" će pred gledaoce doći na jesen.
- Glavni junak Vladica (Petar Strugar) je profesionalni sportista karatista koji, svojom krivicom, naglo ostaje bez karijere i izvora prihoda. Zajedno sa poslom, Vladica gubi mesto u društvu i, samim tim, predstavu o tome ko je. Njegova situacija je dodatno otežana time što je veći deo života proveo bez pravih obaveza, pa je u emotivnom i socijalnom razvoju malo zaostao za vršnjacima - objašnjava Bećković.
Po okončanju karijere, Vladica se vraća u rodni grad, zaljubljuje se u Snežanu (Hristina Popović) i vezuje za nju i njenog malog sina Vukašina. Vladica želi da se brine o njima, ali shvata da ne ume da radi ništa osim karatea.
- Zanimljiv je dramski sukob koji nastaje zbog razlike u tome kako neko vidi sebe i kako ga vidi okolina. Dok smo se u "Malom Budu" tom temom bavili kao karakteristikom mentaliteta, u "Jeseni samuraja" smo se koncentrisali na problem pojedinca.
Kako izgleda kada nekadašnji bonvivan poželi da se skrasi i osnuje porodicu? Koje sve prepreke mora da preskoči?
- Vladičino "trežnjenje" najviše podseća na izlazak iz višegodišnje kome. Naš glavni junak je kao neko ko je zaspao kada je imao petnaest godina i probudio se u telu odraslog čoveka, sa odgovarajućim odgovornostima i ambicijama, ali bez dovoljno iskustva da se snađe u svetu odraslih ljudi. Samo treba reč "koma" zameniti rečju "kafana" - objašnjava reditelj.
Na pitanje ko su, po njemu, "samuraji" našeg vremena, Bećković odgovara:
- To su svi oni koji rade pravu stvar, a ne moraju. Pre svega, oni koji čuvaju Kosovo i Metohiju.
Bećkovićev debitantski film "Mali Budo", po svim parametrima, bio je veliki uspeh. A da li ta impresivna gledanost prvog filma reditelju predstavlja "opterećenje" ili "rasterećenje"?
- "Mali Budo" nije bio debitantski film samo za mene, već i za veliki deo autorske ekipe. Srećom, imali smo veliku pomoć starijih i iskusnijih kolega. Veliki uspeh je bio i velika škola za nas. Između ostalog, naučili smo da je film kolektivni umetnički čin i da se ne može napraviti dobar film bez pravih ljudi s obe strane kamere.
Po nekim profesionalnim standardima, dodaje reditelj, i drugi film se smatra debitantskim.
- Kada pogledate filmografije velikih reditelja, vrlo često su tek četvrti ili peti film oni po kojima ih pamtimo i prepoznajemo. Mi još uvek učimo i ne stižemo da mislimo o bioskopskom rezultatu. Ako film bude dobar, publika će doći da ga vidi - zaključuje Bećković.
Na pitanje ko su, po njemu, "samuraji" našeg vremena, Bećković odgovara:
- To su svi oni koji rade pravu stvar, a ne moraju. Pre svega, oni koji čuvaju Kosovo i Metohiju.
Bećkovićev debitantski film "Mali Budo", po svim parametrima, bio je veliki uspeh. A da li ta impresivna gledanost prvog filma reditelju predstavlja "opterećenje" ili "rasterećenje"?
- "Mali Budo" nije bio debitantski film samo za mene, već i za veliki deo autorske ekipe. Srećom, imali smo veliku pomoć starijih i iskusnijih kolega. Veliki uspeh je bio i velika škola za nas. Između ostalog, naučili smo da je film kolektivni umetnički čin i da se ne može napraviti dobar film bez pravih ljudi s obe strane kamere.
Po nekim profesionalnim standardima, dodaje reditelj, i drugi film se smatra debitantskim.
- Kada pogledate filmografije velikih reditelja, vrlo često su tek četvrti ili peti film oni po kojima ih pamtimo i prepoznajemo. Mi još uvek učimo i ne stižemo da mislimo o bioskopskom rezultatu. Ako film bude dobar, publika će doći da ga vidi - zaključuje Bećković.