PRESTONICI NAJVEĆE PROMENE TEK PREDSTOJE: Kroz zelenilo od Beton hale do Pančevca
28. 10. 2019. u 15:41
Izgled našeg grada značajno je izmenjen poslednjih godina. Linijski park biće spona centralne zone sa najvećim beogradskim potencijalom - rekama

Foto Beoinfo
NOVI SAVSKI MOST
Novi most na Savi trebalo bi da počne da se gradi 2020. godine. Na konkursu za idejno rešenje novog mosta 2017. godine pobedio je Saobraćajni institut CIP, čija je mostovska konstrukcija pružila "utisak kapije na vodi, odnosno slavoluka, koja uvodi u Grad na vodi". Upravo gradacija lukova simbolizuje dobrodošlicu, a elementi ove nove konstrukcije mogu vizuelno da se povežu sa drugim mostovima na Savi, što znači da će se dobro uklopiti u "lepezu" mostova. Most će imati dve kolovozne trake, dvokolosečni tramvajski - metro koridor u sredini, trotoare i biciklističke staze. Po obodu će biti napravljeni kaskadni ispusti, odnosno terase ili vidikovci s pogledom na grad i reku. Biće dug 420 metara, širok nešto više od 37 metara. Završen je idejni projekat koji se trenutno nalazi kod Republičke revizione komisije. Plan je da se početkom sledeće godine izabere izvođač koji će izraditi glavni projekat.

Novi savski most odavaće utisak "kapije na vodi"

TUNEL SAVSKA I DUNAVSKA PADINA
Upravo će se na Novi savski most nadovezati novi projekat, tunel koji će spojiti Savsku i Dunavsku padinu. On će moći da primi sav saobraćaj koji stiže novim mostom sa Novog Beograda i iz centra ka blokovima. Gradnja tunela smanjiće gužve na potezu Brankova - Terazijski tunel - Dečanska - Despota Stefana. Osim što bi se centralno jezgro rasteretilo saobraćajem za 14 odsto, a prosečna brzina putovanja povećala za 10 odsto, najveći benefit biće smanjenje ugljen-monoksida za devet odsto! Tunel će imati dve tunelske cevi duge oko dva kilometra, sa ulazima u Ulici Gavrila Principa kod Ekonomskog fakulteta i u Bulevaru despota Stefana, kod Policijske uprave za grad Beograd. U toku je javna nabavka Direkcije za gradsko građevinsko zemljište za formiranje građevinskih parcela ulaznog i izlaznog portala.

Tunel rasterećuje saobraćaj kroz centar za 14 odsto
LINEARNI (LINIJSKI) PARK
Izmeštanjem pruge oko Kalemegdana i prenamenom saobraćajnih u zelene površine, formirani su uslovi za stvaranje jednog od najvažnijih projekata gradske uprave - novog parka na prostoru od pristaništa (Beton hale) do Pančevačkog mosta. Zelena oaza biće duga 4,6 kilometara sa površinom od oko 48,6 hektara. Na projektu će raditi 10 mladih arhitektonsko-pejzažno urbanističkih timova, ujedinjenih u izradi projektantskog i programskog parternog rešenja 10 prostornih celina Linijskog parka. Od njih se očekuje mnogo inovativnih, modernih i održivih rešenja koja će u ekološkom i urbanističkim smislu povećati kvalitet života građana ovog dela grada i ugodan boravak na otvorenom svih sugrađana. Građani će kroz anketu moći da glasaju za sadržaje koji će se u parku nalaziti. Šetališta, biciklističke staze, dečja igrališta i parkovsko zelenilo sa velikim brojem novih stabala su samo delić onoga što će ova zelena oaza imati. Linijski park biće spona centralne zone sa zapuštenim donjim Dorćolom, delom Ade Huje i sa beogradskim najvećim potencijalom - rekama.

MOST PREKO ADE HUJE
Sliku grada, ali i saobraćajne tokove trebalo bi da promeni i most preko Dunava kod Ade Huje. Predviđen je u okviru saobraćajnice Spoljna magistralna tangenta (SMT) koja treba da poveže tri uvodna pravca u grad, i to: Pančevački put, Bulevar kralja Aleksandra (Smederevski put) i Auto-put E-75. Most počinje na levoj obali, sa leve strane puta Beograd - Pančevo i završava se na beogradskoj obali Dunava, prelaskom Višnjičke ulice. Biće dug 3,4 kilometra, a širok 32,5 metara. Imaće po tri saobraćajne trake u oba smera, kao i pešačko-biciklističke trake. Čitava dužina mosta sadrži više delova, i to glavni most preko Dunava dužine oko jednog kilometra, zatim, most preko Ade Huje i rukavca, potom pristupnu konstrukciju na levoj obali Dunava i konstrukcije raskrsnica kod Pančevačkog puta i Višnjičke ulice. Biće obezbeđen i plovni put. U toku je izrada idejnog projekta sa studijom opravdanosti, koji bi trebalo da bude predat revizionoj komisiji nadležnog ministarstva tokom novembra. Potom sledi priprema tendera za istovremenu izradu izvođačkog projekta i samo izvođenje radova.
.jpg)
Most preko Ade Huje imaće po tri trake, kao i pešačke trake
AUTOBUSKA STANICA U BLOKU 42
.jpg)
Među projektima koji će zasigurno promeniti izgled Novog Beograda jeste nova autobuska stanica, ali i moderni poslovno-komercijalni kompleks oko nje. Autobuska stanica je projektovana u skladu sa svojom funkcijom. Stanica je prostrana, a peroni dostupni i u dolasku i u izlasku. Imaće prostor za odmaranje putnika, čekaonicu za majke sa decom, podzemnu garažu, vrtić za decu zaposlenih, hostel za prevoznike. Kompleks koji će se prostirati na 3,7 hektara finansira "Beogradska autobuska stanica a. d.", dok Grad gradi pristupne saobraćajnice.
U sklopu celog projekta nalazi se i multimodalni terminal - železnička stanica. Ovaj prostor je izgrađen i povezaće BAS sa Železničkom stanicom Novi Beograd. Višeetažni holski prostor vodi ka višim etažama i krovnoj terasi sa dopunskim sadržajima. Stepenicama i liftovima će se ubuduće izlaziti u natkriveni peronski hol sa železničkim kolosecima.
U nastavku železničke stanice, paralelno postavljenim uz prugu, gradiće se zgrada kompanije NCR, zatim hotelska kula, poslovna kula i tržno-poslovni centar.
čemer
29.10.2019. 14:21
Belo bolničko i sivo logorsko. U Bg nadležni ne znaju za druge kolorite.Pokazatelj naše sposobnosti, sadašnjosti i budućnosti. Duha pre svega.
Komentari (1)