EPILOG ŠTRAJKA TAKSISTA: Država će im dati deo para za nove automobile, ali će svi morati da budu ISTE BOJE

S. B. M.

17. 10. 2019. u 14:42

Sva taksi vozila u prestonici, ali i u Srbiji, u budućnosti će biti bele boje

ЕПИЛОГ ШТРАЈКА ТАКСИСТА: Држава ће им дати део пара за нове аутомобиле, али ће сви морати да буду ИСТЕ БОЈЕ

SVA taksi vozila u prestonici, ali i u Srbiji, u budućnosti će biti bele boje. Kupovinu novih vozila subvencionisaće država, a taksi preduzetnici će sami moći da odaberu model, a samim tim i cenu. Pregovori između taksista i Ministarstva finansija, nastavljaju se sledeće sedmice, kada će biti razgovora o drugim pogodnostima, kao i načinima zaštitete od zloupotreba.

Subvencije države biće u visini od po nekoliko hiljada evra, a kupovina vozila i obnova voznog parka na ovaj način imaće tri koraka. Taksisti će morati da obezbede učešće, država će dati subvenciju. Ostatak do ukupne cene novog automobila, taksisti će moći da otplaćuju na pet ili više godina putem lizinga ili bankarskog kredita, u zavisnosti od dogovora sa njima.

- Taksisi će za dobijanje subvencije morati da ispune najmanje dva uslova - kaže za "Novosti" Aleksandar Bjelić iz Saveza auto taksi udruženja Srbije "Satus", koji učestvuje u pregovorima sa ministarstvom. - Prvi je da je taksi prevoznik registrovan, a drugi da nema dugovanja prema državi. Odnosno, može da ima dug, ali da ima potpisan ugovor o reprogramu sa Poreskom upravom. I taj dug, ne bi trebalo da prelazi 500.000 dinara. Te zahteve trenutno ispunjava između 12.000 i 13.000 taksista, od ukupno 17.400 prevoznika u Srbiji. Uslova će biti još, a konačna lista tek treba da bude definisana. Ujedno, taksista će sam birati da li će subvenciju države iskoristiti u prvoj, drugoj ili trećoj godini.

Bjelić navodi i da će taksisti najviše birati vozila srednje klase koja koštaju između 15.000 i 17.000 evra. Da li će uzimati automobile marke Mercedes, Fiat, Škoda ili neke druge, na njima je da odluče.

- Na sledećem sastanku sa Ministarstvom finansija, biće još pregovora oko nabavke novih vozila. Odnosno oko povlašćene cene kupovine na veći broj vozila od istog proizvođača, kao i na povlašćene cene obaveznih tehničkih pregleda. Moraćemo da se usaglasimo i oko zaštite zbog zloupotreba.

Osim vozila, država će finansirati i kupovinu taksimetara i fiskalnih štampača, kojima će automobili biti opremljeni. Novina je i to što će vozila biti i umrežena sa nadležnim inspekcijskim organima.

- Ukoliko taksista bude imao dva taksimetra, to će biti kvalifikovano kao krivično delo i gubiće dozvolu. Umrežavanjem, više neće biti moguće da taki prevoznik naplati za neku vožnju nerealnu svotu novca. Onog trenutka kada mušterija prijavi ovako nešto, nadležni inspektor će odmah moći da uđe u bazu podataka i vidi koje je vozilo u pitanju, koliko je trajala vožnja. Osim što će taksista koji je načinio prekršaj morati da obešteti stranku, izgubiće i dozvolu - pojašnjava naš sagovornik



MINISTARSTVO: SLEDEĆE NEDELjE NASTAVAK RAZGOVORA SA TAKSISTIMA


IZ Ministarstva finansija kažu za "Novosti": U toku je izrada uredbe koja će preciznije definisati način na koji će država da pomogne taksistima, a sve u cilju unapređenja kvaliteta taksi usluga. Sledeće nedelje biće nastavljeni razgovori sa taksistima, kako bi u što kraćem roku bio završen nacrt uredbe


AUTOMOBILI STARI 10 GODINA

Trenutne analize govore da taksisti u Srbiji danas voze automobile koji su u proseku stari 10 godina. Ujedno svaki taksista, je u proseku, u poslednjih sedam godina promenio 2,7 vozila.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

Mozda Veruju U Deda Mraza

17.10.2019. 15:02

Ok, moje pitanje. Koliko taksisti treba da otplati 17000€ koliko je to voznji, koliko je to izdatak uz neki kredit ili pod tezu kolikooo je moguce da to vozilo ostane na putu, a da ga u celosti isplati i uzme novo

maniks

17.10.2019. 15:13

Davanje subvencija taksistima je cista zloupotreba sluzbenog polozaja.Uzima se novac od naroda a oni nemaju fiskalne kase, nema racuna, muvanje sa cenama, ne placaju poreze i samodoprinose, deru narod sa cenama, bez ikakve materijalne kontrole su, jos da im gradjani kupuju auto.

Stole

17.10.2019. 16:13

I da obavezno pohadjaju kurs “lepog ponasanja”.Moje iskustvo sa beogradskim taxi je uzasno lose...

Krle

17.10.2019. 16:25

Da li je to bio razlog protesta i maltretiranja? Sledeće nedelje blokiram ulicu po ulicu dok mi se ne kupi Porche Carrera, ako ne crveni može i ta bela boja.

Naxis605

17.10.2019. 16:42

O čemu svi ovi pričaju. Mu smo protestvovali zbog toga što car go i cammeo nemaju potrebne dozvole. Protestvovali smo protiv aparthejda. Za nekoga zakon važi sirotinju a za nekoga ne bogate.