Metro: Francuska mreža, a kineske mašine
22. 07. 2019. u 12:26
Stanko Kantar, direktor JP "Beogradski metro i voz", najavio konkurs za izradu geološkog elaborata. Pošto je Beograd već dosta izbušen tokom prethodnih decenija, imamo sada već dosta dobre podloge

Dokumentacija za prvih 17 kilometara podzemne železnice
FRANCUSKA kompanija "Alstom" zainteresovana je da isporuči vozna sredstva i sisteme, kontaktne mreže, mašinske elektrosisteme za izgradnju prestoničkog metroa. A u okviru pripremnih radova, kako je najavio Stanko Kantar, direktor JP "Beogradski metro i voz", sledeće nedelje biće raspisan konurs za izradu geološkog eleborata za prvih 17 kilometara podzemne železnice.
Kantar je podsetio na sporazum koji je još 2011. godine potpisan sa Francuskom, ali i na dokument sa kineskom stranom.
- "Alstom" je zainteresovan za isporuku voznih sredstava, i to piše u dokumentu, ali tu nije definisan građevinski deo - navodi Kantar za RTS. - Taj građevinski deo trebalo bi da finansira Kina, na osnovu ugovora o saradnji između dveju zemalja.
Elaborat koji je u planu da se izradi trebalo bi da pokaže da li će biti većih problema sa tlom.
PROČITAJTE JOŠ: Za vantelesnu u Beogradu 30 miliona
- Ovo će biti najobimniji elaborat, koji je rađen u poslednjih nekoliko decenija - kaže Kantar. - Pošto je Beograd već dosta izbušen tokom prethodnih decenija, imamo sada već dosta dobre podloge. Sada je u postupku izgradnja hidrotehničkog rešenja Makiškog polja, jer tamo imamo Železničku reku i Žarkovački potok, sliv površinskih voda sa Železnika i Žarkova.
PROCENjENA VREDNOST 4,4 MILIJARDE EVRA
PRVOBITNA vrednost projekta izgradnje metroa procenjena je na četiri milijarde evra.
- To je cena iz generalnog projekta, koji je radila francuska kompanija "Ežis". Tek treba da radimo objedinjenu cenu, koja će definisati tačne vrednosti - rekao je Stanko Kantar.