Metro: Francuska mreža, a kineske mašine

E. V. N.

22. 07. 2019. u 12:26

Stanko Kantar, direktor JP "Beogradski metro i voz", najavio konkurs za izradu geološkog elaborata. Pošto je Beograd već dosta izbušen tokom prethodnih decenija, imamo sada već dosta dobre podloge

Метро: Француска мрежа, а кинеске машине

Dokumentacija za prvih 17 kilometara podzemne železnice

FRANCUSKA kompanija "Alstom" zainteresovana je da isporuči vozna sredstva i sisteme, kontaktne mreže, mašinske elektrosisteme za izgradnju prestoničkog metroa. A u okviru pripremnih radova, kako je najavio Stanko Kantar, direktor JP "Beogradski metro i voz", sledeće nedelje biće raspisan konurs za izradu geološkog eleborata za prvih 17 kilometara podzemne železnice.

Kantar je podsetio na sporazum koji je još 2011. godine potpisan sa Francuskom, ali i na dokument sa kineskom stranom.

- "Alstom" je zainteresovan za isporuku voznih sredstava, i to piše u dokumentu, ali tu nije definisan građevinski deo - navodi Kantar za RTS. - Taj građevinski deo trebalo bi da finansira Kina, na osnovu ugovora o saradnji između dveju zemalja.

Elaborat koji je u planu da se izradi trebalo bi da pokaže da li će biti većih problema sa tlom.

- Ovo će biti najobimniji elaborat, koji je rađen u poslednjih nekoliko decenija - kaže Kantar. - Pošto je Beograd već dosta izbušen tokom prethodnih decenija, imamo sada već dosta dobre podloge. Sada je u postupku izgradnja hidrotehničkog rešenja Makiškog polja, jer tamo imamo Železničku reku i Žarkovački potok, sliv površinskih voda sa Železnika i Žarkova.


PROCENjENA VREDNOST 4,4 MILIJARDE EVRA

PRVOBITNA vrednost projekta izgradnje metroa procenjena je na četiri milijarde evra.

- To je cena iz generalnog projekta, koji je radila francuska kompanija "Ežis". Tek treba da radimo objedinjenu cenu, koja će definisati tačne vrednosti - rekao je Stanko Kantar.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije