Počele smene direktora GSP
19. 02. 2019. u 10:33
Posle krađe i požara u kom su izgorela tri vozila, konačno se umešala i gradska uprava. Dužnosti razrešen rukovodilac autobuskog podsistema Srđan Komatina. O krađi iz pogona "Karaburma" javnost obavestili sindikalci

Garaža na Karaburmi / Foto Fejsbuk
ZBOG incidentnih situacija koje su se dogodile u pogonima GSP, juče je smenjen izvršni direktor autobuskog podsistema Srđan Komatina. Da li će biti još smena, pokazaće istraga - rekao je juče zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
U noći između subote i nedelje iz pogona "Karaburma" ukraden je autobus, a u noći između nedelje i ponedeljka u pogonu "Novi Beograd" izgorela su tri vozila. Dok sindikati "Sloga" i "Savez ozbiljnih sindikalaca" o svim događajima obaveštavaju javnost, tražeći odgovore od rukovodstva, najbrojniji, Samostalni sindikat GSP ne želi da komentariše događaje bez jasnih saznanja i pre sastanka sa čelnicima. A generalni direktor GSP Radiša Momčilović - ćuti. O smeni Komatine, oglasio se jedino Vesić.
PROČITAJTE JOŠ: Izvršni direktor u GSP smenjen posle serije incidenata
Šta se zapravo dešava u Gradskom saobraćajnom preduzeću? Ko i kako krade autobuse, ko i zašto pali vozila? I zašto su sindikalne vođe jače od direktora? Ova pitanja nameću se već dugo, baš kao i haotični red vožnje gradskog prevoznika. Ali, tek poslednji incidenti, odnosno krađa i požar, alarmirali su nadležne iz Grada, u čijem vlasništvu je preduzeće.
- Prema još nezvaničnim informacijama, u požaru koji se dogodio juče rano ujutru u saobraćajnom pogonu "Novi Beograd", izgorela su tri autobusa. Buknuo je zglobni autobusi garažnog broja 1111, da bi se kasnije plamen proširio na dva susedna vozila, na parkingu pogona. Povređenih nije bilo, ali je pričinjena velika materijalna šteta. Ujedno, kvar za filter goriva bio je prijavljen dan ranije baš na autobusu koji se prvi zapalio - saznali smo u Savezu ozbiljnih sindikalaca (SOS) GSP.
Navode i da je gašenje požara otežalo i zaglavljivanje creva za gašenje na vatrogasnom vozilu koje poseduje GSP "Beograd".
- Broj vatrogasaca i vozila vatrogasne službe očigledno nije dovoljan za slučaj gašenja požara u krugu pogona, čime je bezbednost imovine i svih zaposlenih ugrožena. Podsećamo i na požare koji su se dogodili u januaru 2015. godine u garaži pogona "Zemun", posle čega su smenjeni direktor pogona Vladimir Tasić i šef održavanja Darko Petrović, a koji je sadašnji šef održavanja pogona "Novi Beograd" - kažu iz SOS sindikata i zahtevaju od rukovodstva da sprovede istragu i utvrdi ko je kriv za požar.
O krađi autobusa iz pogona "Karaburma" mediji su saznali od članova sindikata "Sloga".
U pogon na Mirijevskom vencu, navodno, bivši zaposleni ovog preduzeća se ušetao, a onda i u garažu odakle je izvezao autobus.
- Na kapiji se predstavio kao vozač sa brojem 7.582, i izvezao autobus u 4.55 iz pogona. Ukradeno vozilo pronađeno je na jednoj okretnici u blizini. Hard-disk bio je izvučen, a kamere za video-nadzor onesposobljene. Ujedno, iz rezervoara, izvučeno je, kako se pretpostavlja, oko 170 litara goriva - rekao je Nebojša Aleksić, predsednik sindikata "Sloga".
U pogonu "Novi Beograd" izgorela tri vozila

Zoran Antić, predsednik najvećeg Samostalnog sindikata GSP za "Novosti" kaže da ne želi da komentariše dešavanja u preduzeću dok se danas ne sastane sa generalnim i finansijskim direktorom.
Uprkos brojnim pokušajima, "Novosti" nisu uspele da stupe u kontakt sa generalnim direktorom GSP Radišom Momčilovićem.
SINDIKATI
GSP, prema poslednjem uvidu "Novosti" u sindikalnu organizacionu strukturu juna prošle godine, ima 25 sindikata. Neki od njih broje manje od 10 članova. Najveći je Samostalni sindikat GSP sa 3.100 članova, "Nezavisnost" ima 768 članova, dok "saobraćajni" ima 457 članova. SOS sindikat ima nešto više od 120 članova, a sindikat "Sloga" ima 17 članova. Inače, GSP ima nešto manje od 6.000 zaposlenih.
PROČITAJTE JOŠ: U "špance" seda samo onaj ko mora
NEDISCIPLINA I SABOTAŽE
ZBOG požara koji su se u GSP dogodili 2015, pokrenuti su postupci protiv šest odgovornih za propuste u radu i dva postupka za raskid radnog odnosa zbog teške povrede radne discipline i nemara i izazivanja opšte opasnosti. Autobusi su goreli i 2017. godine, a rukovodstvo je tada prstom upiralo u zaposlene. Iz uprave su tada rekli da se u pogonu "Karaburma" i "Kosmaj" dešavaju "određene akivnosti", a bilo je pokušaja sabotaže i jednog trolejbusa u "Dorćolu".
Nesa
19.02.2019. 13:41
Videcemo sta ce biti
niko nije vecan
svako je zamenljiv
Sigurno je za to bilo potrebe...
Treba sve lepo ispitati i kazniti odgovorne!
Komentari (110)