Opasne materije ispod „Vuka“ voze samo noću
07. 02. 2019. u 16:28
Teretni železnički saobraćaj bezbedno ide kroz grad posle preusmerenja zbog izgradnje brze pruge. Svakodnevno dvadesetak kompozicija sa robom prolazi kroz stanicu "Vukov spomenik" i tunel "Vračar"
.jpg)
Od 1. februara teretni saobraćaj je preusmeren / Foto Z. Jovanović
POSLE obustave železničkog saobraćaja između Stare Pazove i Novog Sada, zbog izgradnje pruge za velike brzine Beograd - Budimpešta, od 1. februara sav teretni saobraćaj je preusmeren na prugu preko Pančeva, koja prolazi kroz Beograd. Takođe, kroz podzemnu stanicu "Vukov spomenik" i tunel "Vračar", najčešće noću, prolaze vagoni koji prevoze opasne materije, ali uz preduzimanje svih propisanih mera i postupaka koji se odnose na bezbedno prevoženje ovakvih supstanci železničkom infrastrukturom.
Ovo, za "Novosti", otkriva Nenad Stanisavljević iz "Infrastruktura Železnica Srbije", i ističe da se pošiljke opasne robe svakodnevno prevoze, ali samo u terminu kada je železnička stanica "Vukov spomenik" zatvorena za putnički saobraćaj.
PROČITAJTE JOŠ: "Simfonija uspavanki" ponovo pred najmlađima
- Zakonom nije definisano vreme kada je dozvoljen prevoz opasnih materija - ističe Stanisavljević. - Od dvadesetak teretnih kompozicija koje svakog dana prolaze kroz stanicu "Vukov spomenik", od sedam do osam vozova ovom trasom transportuje opasne materije, ali samo onda kada je ova stanica zatvorena za putnički saobraćaj.
Prema njegovim rečima, takva organizacija teretnog železničkog saobraćaja nije napravljena iz bezbednosnih, već isključivo iz psiholoških razloga, kako vagoni ne bi prolazili kroz "Vukov spomenik" dok u stanici ima putničkih vozova i ljudi. Stanisavljević kaže da je stanica "Vukov spomenik" još sredinom prošle godine osposobljena za saobraćaj teretnih železničkih kompozicija.
- To je uključilo i sve bezbednosne i sigurnosne sisteme u stanici "Vukov spomenik", a ispunjeni su svi zahtevi inspekcija zaduženih za ovu oblast - objašnjava Stanisavljević. - Železnička stanica "Vukov spomenik", kao deo "Vračarskog tunela", tako, predstavlja najsavremeniji i najbezbedniji objekat na teritoriji našeg preduzeća, a saobraćaj u svakom pogledu funkcioniše besprekorno.
PROČITAJTE JOŠ: Ko se stidi "Borbe" i "Obnove"?
OBILAZNICA
SVE teretne železničke kompozicije, uključujući i one koje prevoze opasne materije, pregledaju se pre ulaska u "Vračarski tunel".
Kako kaže Stanisavljević, trajno rešenje za transport teretnih železničkih kompozicija i opasnih materija je izgradnja obilaznice duge 29 kilometara na trasi Beli Potok - Vinča - Pančevo.
Moka
07.02.2019. 16:45
Po običaju neki "pametnjaković" je organizovao raspored, da se opasne materije prevoze noću. U toku dana ako se desi neka havarija sa opasnim materijama, nadležni bi mogli da reaguju i stanovništvo da evakuišu u toku dana a ako se desi u toku noći dok ljudi spavaju i odmaraju dok ih razbudiš i organizuješ biće kasno, u slučaju eksplozije bilo bi kao da je zemljotres, većina zgrada je stara i mnoge bi se srušile a ljudi koji spavaju bi izginuli.Ovde se po običaju sve radi naopako.
Svuda u svetu je prevoz opasnog materijala strodo zabranjen da se prevozi kroz grad a nezamislivo je da ide podzemnim tunelima. Uvek postoji mogucnost raznih havarija i velikih katastrofa po gradjanstvo. Nazalost Srbija nije "Svet" nego polu svet. Srbija nema pravog ministra Ekologije koji bi bio strucan da zaustavi ovaj skandal a to je njegov resus u saradnji sa sektorom prevoznika. A i pitanje je ko bi bio kriv ako se havarija desi posto su u Srbiji svi podobni a ne sposobni.
Скоро је код Ниша исклизнула композиција са амонијаком. Да се то деси у тунелу, вагон би био поцепан на резанце због тунелске опреме по зидовима. Вишедеценијско флертовање са дилетантизмом и попуштање свих критеријума у многим струкама почиње да овај град и ово друштво генерално чини небезбедним за живот. У претходном периоду су возачи аутобуса одвозили путнике под воз, превртали их, лекарима су пацијенти умирали због обичних убоја и чукљева, немају од кога да уче посао, ко ваља, отишао је.
Komentari (3)