Privatni prevoznici gradu traže dnevno još dva miliona
12. 11. 2018. u 22:15
Deo prevoznika uputio zahtev za povećanje cene rada na osnovu ugovora potpisanog 2015. godine. Parametri: Cena evrodizela, srednji kurs evra, kao i indeks potrošačkih cena. Opštinama preporuka Grada da kupuju karte

Grad bi za prevoz trebalo da plaća 21,8 miliona dinara dnevno Foto I. Marinković
POVEĆANjE cene goriva za 25 odsto, kao i povećanje plata vozača za 30 odsto, naterali su Konzorcijum privatnih prevoznika da od Grada, prvi put, zahteva povećanje cene rada! Ovo pravo, kako saznaju "Novosti", prevoznici imaju na osnovu potpisanog ugovora iz 2015. godine. Grad bi prema novoj računici privatnika trebalo da im isplaćuje oko dva miliona dinara više svakog dana i to od septembra. U suprotnom, prevoznici bi razliku mogli da zatraže na sudu - saznaju "Novosti" nezvanično.
Zbog razlike od čak 730 miliona dinara bez PDV na godišnjem nivou i činjenice da dodatna sredstva nisu planirana budžetom, Grad mora da poboljša naplatu i čini se da je u tom cilju započeta akcija.
PROČITAJTE JOŠ: Vesić: Tramvaj broj jedan voziće od Slavije do Kalemegdana
Prema ugovoru koji je Konzorcijum privatnih prevoznika potpisao sa Gradom za obavljanje javnog prevoza do 2025. godine postoji tačka u kojoj se tačno navodi kada je moguće zahtevati povećanje.
PROČITAJTE JOŠ: POLEMIKE OKO NOVOGODIŠNjE DEKORACIJE U KNEZ MIHAILOVOJ: Veliki kamioni mogu kroz kapiju
Cena evrodizela, srednji kurs evra, indeks potrošačkih cena u Beogradu i bruto prosečna mesečna zarada u prestonici su parametri koji se prate tokom godine i kada njihov zbir pređe prag od pet odsto, stiču se uslovi za povećanje cene rada.
Ovi parametri su, prema računici privatih prevoznika, dostigli 10,04 odsto, pa za toliko procenata i zahtevaju povećanje cene koju im Grad plaća po pređenom kilometru. Računica je jasna. Cena kilometra je 153 dinara bez PDV, a autobusi privatnih prevoznika svakog dana pređu 130.000 kilometara. To znači da bi Grad koji sada svakodnevno izdvaja 19,8 miliona dinara za prevoz, trebalo da plaća 21,8 miliona dinara. To je oko dva miliona dinara bez PDV više po danu, a čak 730 miliona godišnje.
Zahtev privatnih prevoznika očigledno je "pogurao" borbu gradske uprave protiv švercovanja u prevozu, pa je sa ove adrese svim opštinama poslato obaveštenje da od novembra "obavezu plaćanja prevozne usluge zaposlenima izvrše kupovinom pretplatnih karata, u skladu sa brojem zaposlenih".
U dopisu poslatom opštinama navodi se i da lokalne samouprave koje ne postupe u skladu sa preporukom neće moći da povlače sredstva iz budžeta kapitalnih investicija i neće se razmatrati njihovi predlozi za produžavanje linija javnog prevoza.
POŠTUJU ZAKON
Iz GO Stari grad kažu da postupaju u skladu sa zakonom i kolektivnim ugovorom.
Po njima, zaposleni imaju pravo na izbor. Tako više od polovine saradnika bira da im se uplaćuje "bus plus", dok drugima novac leže na račun.
Dule
13.11.2018. 04:51
mogli bi malo da ih kontrolisu84 sto ja vidim dnevno nema min 5 polazaka...
@Dule - Tek nece biti polazaka svi odose preko da rade za 2000 eura,samo sto niko to jos ne govori,to sto fale polasci to je posledica nedostatka vozača
@Dule - vidiš da je i u Nemačkoj nestašica vozača... Mi treba da zapošljavamo Šiptare, Afganistance i ostale... Oni će da rade i za manje.
dajte im da ociste i operu zadnju stnicu u 45-om bloku. od raznih maziva po kolovozu ni pas ne moze da prodje, a da se ne oklizne.
ocistite zadnje stajaliste u 45-om bloku.adminee.
Komentari (6)