Tek šestaci, a već programiraju robote

Branka BORISAVLjEVIĆ

16. 09. 2018. u 15:10

Đaci OŠ "Ivan Goran Kovačić" primer modernog obrazovanja. Prva generacija sa informatikom kao predmetom

Тек шестаци, а већ програмирају роботе

Foto P. Milošević

MALI "robotičari" iz 6/1 razreda beogradske Osnovne škole "Ivan Goran Kovačić" sami su, kao petaci, napravili program i pomoću mobilnog telefona pokreću robote. Iako imaju tek 11-12 godina, "naučili" su svoje "drugare" da idu napred-nazad, levo-desno, da svetle, vrte se ukrug... Oni su prva generacija đaka za koje je informatika od petog razreda osnovne škole, postala obavezan predmet.

Buduće programere zatekli smo u učionici, gde su nas dočekali sa svojim robotima. Profesorka tehnike i tehnologije i računarstva Nataša Ninkov, priča nam da su oni u petom razredu učili kako da pišu program. Stečeno teorijsko znanje, primenili su i u praksi. U mobilnim telefonima su napravili programe pomoću kojih kontrolišu robote, poput igračaka na daljinsko upravljanje, s tim što ove imaju više operacija i mogućnosti programiranja novih.

- Oni su generacija koja odrasta na video-igricama, poznat im je taj svet, tako da su lako savladali osnovne principe programiranja - objašnjava profesorka Ninkov. - Zanimljivo da je sedmacima, recimo, bilo mnogo teže da to nauče. Trebali im je mnogo više vremena i bilo im je znatno teže da shvate. Što su deca mlađa, to im je lakše da savladaju.

PROČITAJTE JOŠ - Đaci uče uz pomoć robota

ROBOTE u delovima, đaci su dobili na poklon od Fondacije B92. Kao lego kockice, slagali su deo po deo. Dok nam pokazuju šta sve njihovi roboti znaju, objašnjavaju nam kakve su sve aplikacije u telefonu napravili za upravljanje ovim "igračkama"...


- U početku je bilo teško, ali kada se savladaju osnovne stvari sve je lakše, pošto je sve međusobno povezano - objašnjava nam Luka Topalović, jedan od "programera". - Naš robot ide gore-dole, ispušta zvuke, vrti se, svetli... Može i da se kodira da krene korak napred u dužini od 150. Jedino što ne znamo jedinicu mere, verovatno su milimetri. Takođe, kodiranjem se podešava koje je boje svetlo, na koliko sekundi se pali. Možemo mu menjati lice, da ima drugačije oči, usta...


LUKA ističe da je veoma važno što oni, kroz igru, otkrivaju tajne programiranja. To im, kaže on, čini zanimljivim učenje, a i časove.

- Uvođenje informatike u petom razredu kao obaveznog predmeta veoma je značajno za decu, jer živimo u vremenu kada je prosto nemoguće normalno funkcionisati bez znanja "vorda" ili "eksela" - smatra Luka.

Pošto imaju samo pet robota, a u odeljenju ih je pet puta više, kažu da ih uzimaju oni koji imaju najbrže prste na telefonu. Mali genijalci najavljuju da će njihove robote naučiti još mnogo čemu.


DIGITALNA PISMENOST

INFORMATIKA je od prošle godine postala obavezni predmet, a IT znanja učenici stiču kroz informaciono-komunikacionu tehnologiju, digitalnu pismenost i računarstvo.

Najvažnija novina je učenje programiranja u vizuelnom programskom jeziku u okviru teme "računarstvo", čiji je cilj da razvija digitalnu pismenost, kao jednu od najvažnijih veština za 21. vek. Cilj je da učenici razviju kompjuterski način razmišljanja koji je usmeren na rešavanje problema.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije