GSP traži vozače preko posrednika
25. 05. 2018. u 22:15
Gradski prevoznik raspisao javni tender za uslugu selekcije i dokvalifikacije šofera. Izabrani ponuđač već za 45 dana mora da nađe desetoro kandidata

Budući kandidat mora da ima važeću vozačku dozvolu D kategorije Foto: P. Milošević
VOZAČE u Gradskom saobraćajnom preduzeću (GSP) uskoro će tražiti privatnici! Naime, ovo preduzeće pokrenulo je javnu nabavku za uslugu traženja, selekcije i dokvalifikacije vozača D kategorije, na osnovu koje će se u radni odnos primiti 200 šofera autobusa i trolejbusa. Ko će nalaziti šofere spremne da voze za 45.000 mesečno, znaće se sledeće sedmice.
Pročitajte još - Prvo psihotest, pa volan u ruke
Izabrani ponuđač je u obavezi da, za potrebe GSP Beograd, obezbedi 10 vozača D kategorije u roku od 45 dana od dana zaključenja ugovora, a ostalih 190 vozača sukcesivno, najkasnije do marta 2019. godine. Budući kandidati moraju da poseduju diplomu srednjeg obrazovanja i važeću vozačku dozvolu D kategorije, sertifikat o stečenim stručnim kompetencijama za profesionalnog vozača u drumskom saobraćaju, ali i sertifikat za bezbednu i eko vožnju. Moraju da imaju i tahografsku karticu ili potvrdu da su podneli zahtev za njeno izdavanje, važeće lekarsko uverenje, prebivalište na teritoriji grada Beograda, kao i da zadovoljavaju kriterijume psihološke selekcije za obavljanje ovog posla. Vozači koji se zaposle u GSP-u, u ovom preduzeću moraju da ostanu minimum dve godine. Ukoliko otkažu ugovor o radu ili dobiju otkaz svojom krivicom, dužni su da firmi nadoknade štetu u oznosu od 150.000 dinara.
Pročitajte još - GSP će biti "brži" za 220 vozila
U GSP kažu da ih nekoliko razloga navodi na ovaj korak. Prvi je nedostatak vozača D kategorije na tržištu rada, a drugi veća fluktuacija. U 2017. ovu firmu napustilo je 218 vozača, a u prva četiri meseca 2018. već 101 šofer! Ranije, iz GSP u proseku je odlazilo oko 100 vozača godišnje. Treći razlog je, kako kažu, slab odziv kandidata na oglase za zapošljavanje, koji se neprestano objavljuju.
- Zbog racionalizacije troškova, JKP GSP "Beograd" poslednjih godina upućuje vozače na obuku za bezbednu i eko vožnju, jer se to pokazalo kao ekonomski isplativo. Zato je taj sertifikat potreban. Ujedno, svi sertifikati koji su navedeni u tenderskoj dokumentaciji u skladu su sa važećim zakonskim propisima i sa potrebama JKP GSP "Beograd", koji su se kroz praksu pokazali opravdanim. Na ovaj način dobijamo kompletno obučenog vozača kojem nisu potrebne naknadne obuke - tvrde iz GSP.
Iz Saveza ozbiljnih sindikalaca GSP kažu da ne razumeju zašto se firma odlučila na ovakav korak, kada je kadrovska služba do sada dobro radila svoj posao.
- Nemoguće je da neko nađe i obuči 10 vozača za 45 dana! - kaže Nikola Antić, predsednik sindikata.
- Ujedno, sve sertifikate koji se traže, pogotovo onaj za eko-vožnju, daje samo jedna firma u zemlji.
TREBA 466 ŠOFERA
ZANIMLjIVO je i to da će i pored angažovanja firme za nalaženje vozača, radi popune predviđenog broja šofera za 2018. godinu - 466 vozača, kadrovska služba GSP i dalje primati vozače D kategorije, odnosno preostalih 266. Inače, plata vozača u ovom preduzeću je 45.000 dinara, dok je u evropskim zemljama oko 2.000 evra.
mare
25.05.2018. 22:26
za 85000din cu i da dodjem da vozim,a za 45 haha ni u ludilu. Kod privatnika je sat 300din i ko je malo pametan nije lud da vozi za 45 kad moze za 80,90000din da vozi i isto da radi ko u gsp.
@mare - ali, kako platiti 80 posto trutova u administraciji... da nema njih, mogli su dati vozačima 150.000 hiljada, pa ne bi išli ni u Nemačku da rade...
@mare - da su mrski privatnici bolji?
a,to što neko kaze jao to je gsp drzavna firma JA KAZEM DA JE GLUPOST TO da tu nema para i da je posao kao sto kaze pokojni Ekrem kuca posao,posao kuca,a sa 45000din da se izdrava porodica nema sanse. Tako da gsp i lasta je dno dna.
Само 45.000 динара? Није ни чудо, што нико неће да ради. Тако стресан посао заслужује боље услове. Још те везују уговором на 2 године? Да ли је то уопште по закону?
Komentari (16)