GSP traži vozače preko posrednika

S. B. Milošević

25. 05. 2018. u 22:15

Gradski prevoznik raspisao javni tender za uslugu selekcije i dokvalifikacije šofera. Izabrani ponuđač već za 45 dana mora da nađe desetoro kandidata

ГСП тражи возаче преко посредника

Budući kandidat mora da ima važeću vozačku dozvolu D kategorije Foto: P. Milošević

VOZAČE u Gradskom saobraćajnom preduzeću (GSP) uskoro će tražiti privatnici! Naime, ovo preduzeće pokrenulo je javnu nabavku za uslugu traženja, selekcije i dokvalifikacije vozača D kategorije, na osnovu koje će se u radni odnos primiti 200 šofera autobusa i trolejbusa. Ko će nalaziti šofere spremne da voze za 45.000 mesečno, znaće se sledeće sedmice.

Izabrani ponuđač je u obavezi da, za potrebe GSP Beograd, obezbedi 10 vozača D kategorije u roku od 45 dana od dana zaključenja ugovora, a ostalih 190 vozača sukcesivno, najkasnije do marta 2019. godine. Budući kandidati moraju da poseduju diplomu srednjeg obrazovanja i važeću vozačku dozvolu D kategorije, sertifikat o stečenim stručnim kompetencijama za profesionalnog vozača u drumskom saobraćaju, ali i sertifikat za bezbednu i eko vožnju. Moraju da imaju i tahografsku karticu ili potvrdu da su podneli zahtev za njeno izdavanje, važeće lekarsko uverenje, prebivalište na teritoriji grada Beograda, kao i da zadovoljavaju kriterijume psihološke selekcije za obavljanje ovog posla. Vozači koji se zaposle u GSP-u, u ovom preduzeću moraju da ostanu minimum dve godine. Ukoliko otkažu ugovor o radu ili dobiju otkaz svojom krivicom, dužni su da firmi nadoknade štetu u oznosu od 150.000 dinara.

U GSP kažu da ih nekoliko razloga navodi na ovaj korak. Prvi je nedostatak vozača D kategorije na tržištu rada, a drugi veća fluktuacija. U 2017. ovu firmu napustilo je 218 vozača, a u prva četiri meseca 2018. već 101 šofer! Ranije, iz GSP u proseku je odlazilo oko 100 vozača godišnje. Treći razlog je, kako kažu, slab odziv kandidata na oglase za zapošljavanje, koji se neprestano objavljuju.

- Zbog racionalizacije troškova, JKP GSP "Beograd" poslednjih godina upućuje vozače na obuku za bezbednu i eko vožnju, jer se to pokazalo kao ekonomski isplativo. Zato je taj sertifikat potreban. Ujedno, svi sertifikati koji su navedeni u tenderskoj dokumentaciji u skladu su sa važećim zakonskim propisima i sa potrebama JKP GSP "Beograd", koji su se kroz praksu pokazali opravdanim. Na ovaj način dobijamo kompletno obučenog vozača kojem nisu potrebne naknadne obuke - tvrde iz GSP.

PSIHOLOŠKA PROVERA 1.600 DINARA Izabrani ponuđač u obavezi je da psihološku selekciju kandidata za vozača D kategorije u GSP Beograd plati po sledećim cenama: do 300 kandidata cena po kandidatu je 1.600 dinara, od 300 do 500 kandidata cena je 1.200 dinara, a za više od 500 kandidata je 800 dinara bez PDV.

Iz Saveza ozbiljnih sindikalaca GSP kažu da ne razumeju zašto se firma odlučila na ovakav korak, kada je kadrovska služba do sada dobro radila svoj posao.

- Nemoguće je da neko nađe i obuči 10 vozača za 45 dana! - kaže Nikola Antić, predsednik sindikata.

- Ujedno, sve sertifikate koji se traže, pogotovo onaj za eko-vožnju, daje samo jedna firma u zemlji.


TREBA 466 ŠOFERA

ZANIMLjIVO je i to da će i pored angažovanja firme za nalaženje vozača, radi popune predviđenog broja šofera za 2018. godinu - 466 vozača, kadrovska služba GSP i dalje primati vozače D kategorije, odnosno preostalih 266. Inače, plata vozača u ovom preduzeću je 45.000 dinara, dok je u evropskim zemljama oko 2.000 evra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (16)

mare

25.05.2018. 22:26

za 85000din cu i da dodjem da vozim,a za 45 haha ni u ludilu. Kod privatnika je sat 300din i ko je malo pametan nije lud da vozi za 45 kad moze za 80,90000din da vozi i isto da radi ko u gsp.

Jeste

26.05.2018. 07:30

@mare - ali, kako platiti 80 posto trutova u administraciji... da nema njih, mogli su dati vozačima 150.000 hiljada, pa ne bi išli ni u Nemačku da rade...

mare

25.05.2018. 22:29

a,to što neko kaze jao to je gsp drzavna firma JA KAZEM DA JE GLUPOST TO da tu nema para i da je posao kao sto kaze pokojni Ekrem kuca posao,posao kuca,a sa 45000din da se izdrava porodica nema sanse. Tako da gsp i lasta je dno dna.

Иван

25.05.2018. 22:41

Само 45.000 динара? Није ни чудо, што нико неће да ради. Тако стресан посао заслужује боље услове. Још те везују уговором на 2 године? Да ли је то уопште по закону?

Stojan

26.05.2018. 07:15

Još je Djilas počeo da ukida beneficije i smanjuje platu vozačima GSP. Zamislite, čovek ukinuo vozaču nocni rad, pa ko je onda lud da se mlatara nocu i da dolazi kuci u 02, bez nocnog rada. Sada polako sve dolazi na naplatu.

Drago

26.05.2018. 08:08

Kuku nama putnicima! Primećuje se već duže vremena u prevozu, da voze neiskusni vozači. "Tumbanje" putnika, sa ponekom lakšom povredom, propuštanje stanica, slušalice u ušima, razgovori mobilnim telefonima. Na sreću, za sada retko, ali ako se ovako nastavi biće belaja. PS. Bilo bi dobro da i putnici uredno plaćaju prevoz, kako bi se ojačao materijalni položaj GSP.

Sale

26.05.2018. 10:06

Sve će se uraditi samo da se vozačima odnosno nosiocima posla gsp-a ne poveća plata koja je preko za isti posao koji je krajnje ozbiljan i odgovoran i naravno poštovan ide do 2000eura,a o novim vozilima...

Surovo Realno

26.05.2018. 12:36

Mala vam je plata,odgovornost je prevelika ,samo lud covek moze da radi pod ucenom .Pazi plata 45000 din,a ako napravis nesto sto se njima nesvidja da im platis 150000 din .Ovakav ugovor moze da potpise samo covek u bezizlaznoj situaciji ili potpuno lud mazohista kojeg dve godine mogu da maltretiraju jer bilo sta da napravoi trebaju mu tri plate da se otkaci od ovakvih nakaradnih poslodavaca.

Miša zaštita

26.05.2018. 17:08

Nosioci poslovanja GSP su vozači i mehaničari, administraciju i rukovodstvo možeš da menjaš svaki dan. Ovako bedne plate vozača, a verovatno i mehaničara, nisu ni u Bangladešu? Vožnja u gradskom saobraćaju je izuzetno stresna, minimalna plata mora da bude bar 80.000 uz beneficiran radni staž. A gospodi u administraciji i raznim izmišljenim PR,ima i menadžerima ukinuti radna mesta, ukinuti ugovor sa "Bus-plus" i naplaćivati direktno karte bez posrednika!!!.

SMOKI

30.05.2018. 13:40

Kada ce se jednom shvatiti DA profesionalni vozac ne moze biti svako.Da je tim ljudima jedna noga u zatvoru a druga u grobu.Uslovi za voznju u GSPu su jezivi a isuvise malo placeni. Pratece osoblje oko vozaca i mehanicara je ne doraslo poslu za koji prikma vece plate.Hajde jedan zakonodavac neka se vozi samo 8 sati sedam dana uz vozaca pa ce onda znati kakvi zakoni moraju biti. PARE bre.Mora se platiti posteno za krvav posao. Vise nego majmunima po rijaliti programima.

RRpantela

30.05.2018. 13:48

GSP mora biti drzavna firma,sa 8casova radnim vremenom sa pauzama za vozace. Kerta ne sme biti skuplja od 20 DVADESET dinara jer nema ni potrebe za vise,stim da je svaki putnik mora platiti ili razliku grad dotirati. Vozaci moraju biti obuceni za gradski saobracaj ali i dobro placeni sa obzirom na odgovornost. Isto tako i kaznjavani za prekrsaje koje su napravili namerno ili nepaznjom. Ostali prekrsaji nisu njima na teret. Videcete onda sta je prevoz.

Zeljko

14.10.2019. 11:38

Pazi plata 45 000 din. Trenutno vozim kod privatnika u Srbiji, slobodan sam vikendom i imam 1575 evra platu. Vozac je trenutno trazeno zanimanje, za te pare vozice samo neko bez iskustva, dok ne stekne malo rutine da bi mogao da ide dalje. Pazi 45000 dinara,da nije zalosno bilo bi smesno