Preko Save u 6 traka

S. B. MILOŠEVIĆ

10. 02. 2018. u 17:18

Radovi na rekonstrukciji Brankovog mosta konačno gotovi posle više od pola godine. Montirani novi delovi, u konstrukciju novih 350 tona čelika

Преко Саве у 6 трака

Radovi su koštali oko 200 miliona dinara

POSLE više od šest meseci radova na sanaciji pešačke staze i otežanog prelaska s jedne na drugu stranu Save, sinoć oko 18 časova u saobraćaj je pušteno svih šest traka na Brankovom mostu. Ekipe "Beograd puta" poslednje radove obavljalu su u noći između četvrtka i petka, i tokom jučerašnjeg dana.

- Vredni radnici "Beograd puta" završili su asfaltiranje i obeležavanje žute trake pre 18 časova, kada smo obećali da će posao da bude završen - istakao je gradski menadžer Goran Vesić.

Most je sinoć bio prohodan, pa su građani bez problema stizali sa novobeogradske strane u centar. Mašine su pak ostale na pešačkoj stazi, koja je i obnavljana.

Koliko su problema imali od sredine avgusta kada su i počeli radovi, Beograđani su se prisetili tokom jučerašnjeg dana. Ekipe "Beograd puta" asfaltirale su krajnju desnu traku i iscrtavale horizontalnu signalizaciju, pa su sve do 18 časova za saobraćaj bile prohodne samo četiri trake. Jutarnji špic su obeležile velike gužve na mostu, ali i u Brankovoj ulici, Terazijskom tunelu i u novobeogradskim bulevarima.

BIO U LOŠEM STANjU BRANKOV most izgrađen je 1956. godine na temeljima starog mosta, a novi deo napravljen je dvadesetak godina kasnije. Od tada nije rađena detaljna rekonstrukcija. Čelične konzole su u međuvremenu potpuno propale, zbog čega je pešacima bilo onemogućeno da prolaze jednom stranom mosta.

Radnici "Mostogradnje", kada su započeli radove, prvo su demontirali više od 400 metara pešačke staze, čeličnih konzola, ograde i dekorativnog osvetljenja. Zatim je u pogonu izvođača sanirano 325 metara pešačke ograde, koja je, zatim, ponovo montirana i premazana antikorozivnom zaštitom. Urađeno je 400 metara ivičnjaka, pešačke staze, ivični nosač i graničnici na celoj dužini. Montirane su nove konzole, a urađeno je i zavarivanje njihovih spojeva u dužini od 3.800 metara. U most je ugrađeno i 350 tona novog čelika.

Da podsetimo, veći deo posla bio je završen do 10. decembra, pre najavljenog roka, kada je bilo prohodno pet traka. Na rekonstrukciju pešačkih i biciklističkih staza čekalo se skoro deset godina, a radovi su koštali oko 200 miliona dinara.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)