Rigoroznije kontrole karata u vozilima

S. B. MILOŠEVIĆ

05. 02. 2018. u 22:15

Uglješa Mitrović, gradski sekretar za javni prevoz, o planovima za naredni period: Potrebna bolja naplata u GSP. "BG voz" mora da preuzme deo putnika

Ригорозније контроле карата у возилима

UVOĐENjE novih linija i širenje postojećih u prigradskim opštinama prioritet su Sekretarijata za javni gradski prevoz - kaže za "Novosti" gradski sekretar Uglješa Mitrović. Prema njegovim rečima, fokus će ove godine biti na "BG vozu", a jedan od važnijih poslova je i traženje načina da se popravi naplata karata u javnom prevozu što bi obezbedilo i nove autobuse.

- Grad je poslednjih godinu dana uložio mnogo u asfaltiranje prigradskih naselja, a tamo gde se uradi put, potrebno je da prođe i gradski prevoz. Te lokalne linije ne zahtevaju prevelike izdatke, a građanima mnogo znače. To što ih sada puštamo u rad nije u vezi sa izborima, već sa asfaltiranjem koje opštine sada završavaju. Izmenom i produžavanjem trasa pokušavamo da uskladimo novoizgrađenu infrastrukturu sa trasama koje 20 godina nisu menjane - priča Mitrović.

Govoreći o strateškom cilju, unapređenju prevoza na obodu grada, naš sagovornik ističe i da će "Beovoz" od aprila početi da saobraća do Resnika i Rakovice.

- Pustićemo na proleće te pravce, ali će se zbog rekonstrukcije pruge smanjiti broj polazaka iz Batajnice. Da bi vozovi išli do Mladenovca i Lazarevca, potrebno je da JP "Železnice Srbije" nabave još devet voznih kompozicija. One jesu skupe, ali to nam je jedini spas. Nemoguće je da u prestonici funkcioniše samo autobuski saobraćaj. Alternativa su voz i metro, ali dok se metro ne izgradi, "BG voz" mora da preuzme deo prevoza putnika.

Mitrović podseća da je najveći izazov u 2017. bio kako da se autobuski fond u gradu popuni, kao i da će uskoro uslediti rigoroznije kontrole.

Uglješa Mitrović / Foto Z. Jovanović

- Realizaciju planova koči novac, jer sugrađani ne kupuju karte. Pošto naši apeli ne uspevaju, nema drugog načina do uvođenja rigorozne kontrole kako bi povećali naplatu - kaže sekretar za saobraćaj. - Beograđani bi trebalo da shvate da oni koji se svakodnevno voze moraju da kupuju mesečne karte, jer su najjeftinije. A, samo efikasnom naplatom karata može da se finansira javni gradski prevoz. Tako bismo mogli da znamo kolikom svotom novca raspolažemo svakog meseca. Bez naplate karata nema prevoza, pa bismo mnoge stvari mogli da planiramo, kupimo nova vozila.

Naš sagovornik kaže da je zahvaljujući sklopljenom javno privatnom partnerstvu sa "Arivom" grad dobio 460 novih vozila. Još 240 novih autobusa dobijeno je partnerstvom potpisanim sa "Lastom", a 55 nedavnim prepuštanjem "poteza 500" privatnicima.


POJAČANE LINIJE

SEKRETAR za javni gradski prevoz kaže i da će uskoro biti puštena linija 409 (Jajinci, Ulica ruža - Voždovac) u suprotnom smeru, a isto važi i za liniju 36 koja saobraća do Prokopa. U planu je i pojačanje na liniji 35 do Lešća, kao i dodatni minibus na liniji 26 L do naselja Vojvoda Vlahović. Napominje i da je za uvođenje novih linija i dodatnih vozila potrebno da se građani prvo obrate opštini, a da onda opština pošalje zahtev Sekretarijatu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (20)

неимени

05.02.2018. 22:30

Ја сам зато да се уведе смртна казан за неплатише, а да се преостлаи чланови породице истерају на улицу и пострељају првом приликом кад буду уловљени у шверцу. У међувремену распродати све шта су имали, за то купити јевре и ставити парице на банку да се гомилају док се не нагомилају за нови аутобус или за потребе неког јако важног чике.

Saša

05.02.2018. 22:43

Kad dođem u Beograd parkiram svoj automobil i koristim gradski prevoz, izuzev kad ostajem negdje iza ponoći jer su noćni polasci rijetki a karte jako skupe.Za dnevnu kartu koja košta 290 dinara može se platiti litar goriva i sat parkiranja. Sasvim dovoljno da se shvati da je prevoz u Beogradu, s obzirom na veličinu grada, prejeftin, ma ko šta mislio o tome.

Gen52

05.02.2018. 23:22

Danas sam se provozao gradom, tačno je da je povečana kontrola karata, ali nažalost i dalje ima puno, puno švercera. I mladih i starijih putnika. Sede mirno i ne mrdaju i kontrolori znaju da nemaju karte i mirno prolaze pored njih, a putnici sa kupljenim kartama stoje.

Švercer

06.02.2018. 06:59

@Gen52 - Platili smo mi prevoz iz budžeta... zašto da dva puta plaćamo, da bi se državni trutovi u GSP-u baškarili. Otpustite tu administraciju, a obučavajte vozače.

Gen52

06.02.2018. 14:33

@Gen52 - "Švercer" Kada bi ti i tebi slični bar 20% od vrednosti karte koliko prevoza dnevno promeniš platiš, manje bi para išlo iz budžeta, a mi koji redovno plaćamo prevoz sedeli bi u autobuse koji bi bili udobniji. Ali ti to ne svataš, tebi je važno da imaš neki skupoceni mobilni i da tipkaš kada naidje kontrola.

Vlaja

09.03.2018. 06:58

@Gen52 - Od svoje 10. godine(davne 1986.) pa sve do 2012.(stiže busplus) redovno sam imao "markicu". U početku su mi je kupovali roditelji, a posle sam kupovao sam. Međutim kako je u ovoj državi(gradu) sve više lopova, uvideo sam da je bolje da se prilklonim tom društvu, nego da štrčim. A vi(množina) što se ljutite, šta da vam kažem. Ljutio sam se i ja u početku, ali na sebe.

mića

05.02.2018. 23:28

Sta se desilo sa Bus plusom. Pre cetiri godine kada su dosli do vlasti, objasnili su da je ugovor tako srocen, da bi bila velika steta da se raskine i da ne bi bilo racionalno da se raskida pre isteka. Izgleda da mu je rok produzen, ali niko iz Gradske vlasti to ne spominje. "Kaj se zgodilo"? Izgleda da su seli na kasiku meda, koju Bus plus nudi. Sve ima svoju cenu, i normalno svaka vlast, bila demokratska ili napredna, ili bilo koja druga, samo treba pravovremeno proceniti koja je to cena.

Vlada

06.02.2018. 05:48

Beovoz ? On je spajao centar grada sa Pancevom, Resnikom ,Batajnicom..Starom Pazovom...za 25 minuta ! To je ukinuto radi lokal-patriotskih interesa.Sada su izmislili BG voz koji je unazadio prevoz.Putuj Evropo!

MatijaBG

06.02.2018. 08:30

Ljudi ne znaju,a niko im ne pojašnjava.....novac od naplate karata ne ide za GSP već direktno Apexu,firmi koja je vlasnik BUS plusa,tako da GSP od toga nema nikakvu korist....ne samo da najveću Đilasovu grešku nisu prepravili,već su nastavili još oštrije da je primenjuju.Drugo,na šta liči prevoz,greh ga je platiti i 5 dinara!

Viki

07.02.2018. 12:14

@MatijaBG - Al si pamrtan, pa od cega zivi GSP kad Apeksu ide oko 8%?Inace sto neko rec sta da rsi kontrola, pre neko vece kazu u Austriji ulazi grupa kontrolora i odmah PLACAS 105 evra kaznu nema sanse da se izvuces! nas treba doterati u rede, da postujemo pravia od placanja karte do parkiranja do vodjenja pasa na povocu.

Kad budu plate

07.02.2018. 15:22

@MatijaBG - kao u Austriji i kad bude metro, kao u Austriji, što da ne...

Djura

08.02.2018. 12:16

@MatijaBG - Prijatelju, ili su ti mnogo sitna slova i siroki prsti ili si totalno nepismen.

sale

06.02.2018. 09:05

Mene zanima kad cemo se resiti bus plusa i vratiti sve na staro jer ko god bio izmedju gradjana i prevoznika samo poskupljuje uslugua narod nema.

@@@

06.02.2018. 14:59

@sale - @sale..Vracanje na staro..Nedaj Boze..Bus plus ne poskupljuje uslugu..To sto "narod nema" nije razlog da se krade..Hajdemo za pocetak,da budemo malo iskreni i posteni..pa da kazemo Voznja bez karte je kriminalno delo..bez obzira koliko to malo izgledalo..Cena karata nisu ekonomske i one nepokrivaju celokupne troskove Gradskog prevoza..Svaka moguca alternativa je mnogo skuplja..Privatni prevoz,taxi..Nijeli demagogija tvrdeti kako je "prevoz los" i u isto vreme voziti se bez karte..?

Neko tamo

06.02.2018. 10:35

Ja kupujem mesečnu kartu. I sada kad vidim da kontrolor pušta švercere ja mu moju kartu ne pokazujem već ga pitam: "Koja je razlika kad se pokaže karta i kad se ne pokaže?"

Драган П.

06.02.2018. 14:38

@Neko tamo - А шта би то, по вама, контролор шверцерима требало да ради? Да их хапси? Не сме. Да их ухвати за руку и примора да са њим чекају полицију, комуналце, падобранце, кога већ? Не сме ни то. Може само да га пита има ли карту, ако нема може да покуша да му напише доплатну карту. Ако шверцер не сарађује, контролор даље ништа не може да уради, сем да буде безобразан и да се свађа, што се често и деси.

tito

06.02.2018. 12:58

I treba da se pojača kontrola.Ljudi se žale na loše autobuse a POLA putnika IZAĐE iz busa kad uđe kontrola karata.Sa kojim sredstvima da se poboljša vozni park?Toliko šverca nema ni u Zambiji,Tanzaniji....Podrška GSPu - udarite još jače po švercerima.

tito

07.02.2018. 14:20

@tito - Misliš da se tamo uredno plaća prevoz?Igrom slučaja,kao penzionisani pilot bivšeg JATA, boravio sam u Tanzaniji,u Lusaki 2 meseca i sve sam video svojim očima.Nisi u pravu sa komentarom.

Деки

06.02.2018. 13:44

Срам вас било, па срам вас бре било! Возио сам се летос неколико дана градским превозом (чекајући да ми ауто стигне), понижења која сам доживео у већини аутобуса ГСП-а, не да нису за више пара и бољу наплату, већ нису за помињање! Некада сам жалио када видим свиње или говеда како их транспортују камионима, а данас жалим све оне људе који су приморани да се свакодневно понижавају средњевековном услугом градског превоза у Београду (најчешће), без намере да вређам те исте људе.Уложите па наплатите!