Tramvajem preko ade 2019.
09. 12. 2017. u 21:16
Ponovo raspisan tender za postavljanje tramvajskih šina na novom mostu, konkurs do 22. januara. Investicija dve milijarde dinara, spojiće Banovo brdo i Novi Beograd

Šine će se montirati na sredini Foto D. Milovanović
DIREKCIJA za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je javni poziv za postavljanje tramvajskih šina preko Mosta na Adi. Projekat vredan dve milijarde dinara trebalo bi da šinama poveže Banovo brdo i Novi Beograd.
- Reč je o velikom projektu kojim će se izgraditi 2,7 kilometara šina sa obe strane mosta. To je onaj prostor koji sada izgleda prazan, a koji je od kada je most izgrađen, predviđen za postavljanje tramvajskih šina - naveo je gradski menadžer Goran Vesić, naglasivši da je poziv otvoren do 22. januara naredne godine.
Tako će se povezati Banovo brdo i Novi Beograd, a put tramvajem između ta dva dela grada trebalo bi da se skrati na 10-15 minuta. Projektom je predviđena i izrada prilaza iz Radničke ulice, kako bi se taj deo spojio sa postojećim šinama na Banovom brdu. S druge strane, gradiće se pristupnica na Novom Beogradu, prema šinama koje sada prolaze pored mosta Ulicom Jurija Gagarina, odnosno Đorđa Stanojevića.
- Grad se odlučio za širenje tramvajske mreže jer ona dugo nije bila proširivana, ali i zato što su tramvaji ekološki prihvatljiviji - tvrdi Vesić.
Poslednji tender za postavljanje šina preko Mosta na Adi Direkcija je objavila novembra 2016. godine. Ipak, sve tri ponude koje su tada pristigle na tender, ocenjene su kao neprihvatljive, a postupak je obustavljen. Poljska kompanija "Zue S.A." dala je previsoku ponudu od 2,23 milijarde dinara, dok su francuska "Kolas rail" i austrijski "Strabag" odbijeni zbog papirologije.
Ko će sada pobediti na tenderu, znaće se sredinom februara sledeće godine. Ujedno, rok za završetak radova je 420 dana od trenutka uvođenja izabrane firme na gradilište, što znači da će čukaričku i novobeogradsku obalu šine povezati 2019. godine.
REKONSTRUKCIJA KONTAKTNE MREŽE
POSTAVLjANjE šina preko mosta podrazumeva i projekat rekonstrukcije tramvajskog mosta preko Topčiderske reke. Na mestu postojećeg, projektovan je novi gornji stroj mosta, kao i skretnica za novi most preko Save. Rekonstruisaće se i tramvajski nadvožnjak preko železničke pruge i Bulevara vojvode Mišića. Na strani prema Rakovici dodaće se novi deo vijadukta sa skretnicom za vezu prema Rakovici. Predviđena je i rekonstrukcija kontaktne mreže u priključnim tačkama, ka ulici Đorđa Stanojevića i na pruzi za Rakovicu.
Bora
09.12.2017. 21:38
Tek?!
Nekada je tramvajski prevoz po Novom Beogradu bio najbrži vid prevoza . Danas sa povećanim brojem stanovnika i putnika , putovanje tramvajem od okretnice u Dr. Ivana Ribara , pa do Starog sajmišta traje više od pola sata . I to ako nema zastoja . Često sam prolazak pored hotela Hajat traje petnaestak minuta . Tramvajski prevoz ne može biti rešenje za prevoz putnika ni na Novom Beogradu , niti Beogradu uopšte . Metro je jedino rešenje .
Najkasnije za dve godine
Pa spojite i Rakovicu sa Novim Beogradom, linija broj 3 ili uvedite novu.... Od Knezevca do dr. Ivana Ribara.
Pre devet meseci je zavrsen tender pa verovatno u ponudi od 1.6 milijardi nije bilo za nekog od politicara pa je ponisten tender, a rade sve za gradjane!?
Komentari (8)