Terazijski tunel kritična tačka
01. 09. 2017. u 22:15
Zbog početka nove školske godine nadležni očekuju veći intenzitet saobraćaja u gradu. Startuje zimski red vožnje, na ulicama 1.277 vozila javnog prevoza

Gužve se stvaraju na oba ulaza u Terazijski tunel
POČETAK nove školske godine kao nikada do sada nije doneo toliko dilema na koji način će funkcionisati javni gradski prevoz jer se nekoliko ključnih saobraćajnica rekonstruiše. Bojazan od toga kako će se saobraćaj odvijati u prestonici ne kriju ni iz Sekretarijata za javni gradski prevoz. Na ulicama će se naći i 20 odsto više vozila javnog gradskog prevoza, pošto počinje zimski red vožnje. Zato će gužve i zastoji u celom gradu biti neminovni!
Probu, kako će saobraćaj izgledati od danas Beograđani su imali već od ponedeljka. Vozila su milela na auto-putu, u Kneza Miloša čekalo se i po 50 minuta, a sugrađani su autobuse na pojedinim linijama čekali i po 20 minuta.
- Saobraćaj na Slaviji i Bulevaru oslobođenja dobro funkcioniše - kaže Uglješa Mitrović, sekretar za javni gradski prevoz. - Naravno, očekujemo zastoje u Ulici kneginje Zorke i okolnim saobraćajnicama, kao i svakog dana. Ipak, strahujem kako će se saobraćaj odvijati u Terazijskom tunelu! Brankov most, zbog radova jeste delom zatvoren, ali je protok vozila dobar. Gužve se stvaraju u i po izlasku iz Terazijskog tunela, kod Doma omladine, a to će biti najveći problem. Zato je najbitnije da tunel bude prohodan, ali i da vozači poštuju žutu traku, kako bi se vozila javnog prevoza nesmetano kretala. Ujedno, zbog rekonstrukcija mnogobrojni tramvaji ne saobraćaju, pa se građani ponovo parkiraju na šinama, što takođe stvara zastoje.
Od 1. septembra GSP prelazi na zimski red vožnje, pa će se u saobraćaju naći 233 autobusa, trolejbusa i tramvaja više nego tokom letnjih meseci. Ipak, to je za 51 vozilo manje nego u periodu od februara do juna ove godine, pošto zbog rekonstrukcije ulica mnoge tramvajske linije ne saobraćaju.
Radnim danima, u jutarnjem i popodnevnom špicu, ulicama će saobraćati 1.076 autobusa, 94 trolejbusa, 77 tramvaja, 23 minibusa i četiri elektrobusa. Van vršnog opterećenja, žitelji prestonice prevoziće se sa 1.040 vozila, od toga 887 autobusa. Subotom će u gradu saobraćati 803 vozila, a nedeljom 707.
- Zbog rekonstrukcija Ruzveltove ulice, Slavije i Bulevara oslobođenja, ove jeseni će na ulicama biti najmanje tramvaja, samo 77 tokom špica - priča Slavoljub Skender, rukovodilac sektora za kontrolu saobraćaja.
- To je skoro duplo manje, pošto obično imamo 148 tramvaja u saobraćaju tokom zimskog reda vožnje. Privremeno ukidanje linija 2, 3, 5, 9, 10, 12 i 14 doprinelo je smanjenju voznog parka u saobraćaju ovog septembra, iako su dodatnim vozilima pojačane linije 7 i 11. Kada putari krajem novembra završe sa radovima, u saobraćaju će ponovo biti oko 1.340 vozila kao i obično.
Zbog sanacije centralnih ulica pojačane su linije 25, 33, 39, 42, 47 i 48 na kojima će voziti po jedno vozilo više. Pošto su ove linije preusmerene i potrebno im je više vremena da se sporednim ulicama domognu do krajnjih terminusa, ovo pojačanje pomoći će da se poštuje red vožnje.
BEZ AUTOBUSA DO AVALE
SEZONSKE linije gradskog prevoza primenom zimskog reda vožnje prestaju da rade. Tako od danas neće saobraćati linija 400, koja povezuje prestonicu sa Avalom, ali i linije koje su tokom leta vozile do Ade Ciganlije.
Na novoj liniji 70, koja saobraća do "Ikee", i dalje će autobusi u špicu voziti na 20 minuta.
Pročitajte još: