GSP će dobiti i 200 polovnih autobusa

S. B. MILOŠEVIĆ

10. 07. 2017. u 22:15

U strategiji razvoja najvećeg gradskog prevoznika do 2021. nekoliko ambicioznih projekata. Jedna od ideja je da Ulicom kralja Milana putnike prevoze elektrobusi

ГСП ће добити и 200 половних аутобуса

ODLUKA da se "potez 500", odnosno linije gradskog prevoza za Sremčicu, Umku i Rušanj prepuste privatnicima, podstakla je govorkanja o sistemskom gašenju GSP. I dok odbornici opozicije u gradskoj skupštini tvrde da se smanjenjem kapaciteta GS i davanjem linija privatnicima ovo preduzeće uništava, iz Sekretarijata za javni gradski prevoz tvrde da Beograd bez GSP ne može i da je ovo način da se sačuva, dok "ne stane na noge".

Da gradska uprava nema nameru da uništi i proda GSP, već da mu pomogne da se oporavi i modernizuje, potvrđuje i plan strategije i razvoja u naredne četiri godine, koji se pred odbornicima gradskog parlamenta našao na poslednjoj sednici.

Proces podmlađivanja voznog parka počeo još prošle godine kada su sklopljeni ugovori za nabavku novih autobusa. Deset vozila već krstari gradskim ulicama, a uskoro će se u garažama naći i novih 30 zglobnih vozila. Ujedno, u naredne četiri godine planirana je nabavka novih 80 solo i 120 zglobnih autobusa, 14 solo i 22 zglobna trolejbusa, kao i 67 elektrobusa! Da bi se znatno popravilo stanje voznog parka, u planu je i kupovina 200 polovnih autobusa starosti do šest godina.

Osim "podmlađivanja" koje će umnogome poboljšati kvalitet prevoza, u planu su radovi u objektima GSP. Rekonstruisaće se pogoni "Kosmaj", "Karaburma" i "Novi Beograd". Pogon "Zemun" biće izmešten iz centra na novu lokaciju, u privrednu zonu Gornji Zemun. Procenjena vrednost ovog projekta je 23 miliona evra, a tu će biti smešteno 220 autobusa. Nova lokacija za vozila biće i "Mala Autokomanda". U planu je i izmeštanje sadržaja GSP sa Dorćola i formiranje novog trolejbusko-elektrobuskog pogona "Kosmaj 2" i to na raskršću ulica Stefana Prvovenčanog, Vojislava Ilića i Mokroluške. Osim već najavljene izgradnje trolejbusko-autobuskog terminala "Dunavska" na Dorćolu, gde će okretati linije koje sada saobraćaju ka Studentskom trgu i Trgu republike, terminus "Glavna železnička stanica" bi zbog širenja "Beograda na vodi" trebalo da bude premešten ispod mosta Gazela.

Da bi se unapredio trolejbuski sistem prevoza, od terminala "Dunavska" do Ulice Jaše Prodanovića, odnosno trasom - Dunavska, Francuska, Venizelisova, Cvijićeva i Takovska - saobraćaće trole. Nadležni, čini se, još nisu odustali od ideje da od Slavije do Kalemegdana idu tramvaji. Dok se to ne dogodi, jedna od opcija je da se u prvoj fazi putnici umesto trolama, kroz Kralja Milana prevoze elektrobusima.


TRAMVAJ BROJ 1

IZGRADNjOM novog tramvajskog koridora preko Mosta na Adi, prema strategiji razvoja, stvoriće se i mogućnost za reorganizaciju šinskog saobraćaja.

Tako će možda linija 11 saobraćati od Kalemegdana preko ovog mosta do Bloka 45, a linija 13 od Novog Beograda, mostom ka Banovom brdu. Zanimljivo je i to što se razmišlja o uvođenju tramvajske linije 1, koja će od Kneževca, preko Mosta na Adi, voziti do blokova.


ZA RASHODOVANjE 60 VOZILA

GSP trenutno raspolaže 841 autobusom, 241 tramvajem, sa 119 trolejbusa i pet elektro-buseva.

Prosečna starost solo autobusa je 10 godina, zglobnih trolejbusa 13 i tramvaja 39 godina. Do kraja ove godine biće rashodovano čak 60 autobusa i dva trolejbusa.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

realist

10.07.2017. 23:02

Eto putnici ce se voziti jeftinije jer su polovni,a kad se prilikom voznje pokvare onda ce se voziti Bus-gratis posto ce morati da guraju,to ce biti novi Hit umesto Bus-plus.

suncica

11.07.2017. 00:36

Citat :" u planu je i kupovina 200 polovnih autobusa starosti do šest godina." ??????? A po ceni?

MatijaBG

11.07.2017. 13:47

@Marko - Jedini basevi koji valjaju su žuti Solaris,kao i CAF tramvaji,a upravo njih najviše napadaju...s razlogom,ipak je njima teško iščupati vrata,a gle čuda,radi im i klima.Logično,zašto bi građanima trebalo pružiti taj ugođaj,komforniej je kupiti polovne buseve i čekati da Bazel još ponešto izvadi iz smeća i pošalje na dar.

MatijaBG

11.07.2017. 13:01

@Milic - Pa ovi novi Mercedes kako kažu su zapravo polovni.Nijedan nema normalnu klimu,a najveća podvala je da u busevima radi WIFI....međutim,gradske službe,posebno gradsko stambeno,ništa ne rade,pa se ti nekom žali....a mediji,prenose samo što vlasti paše....zato,ćuti i trpi još malo!!!Neće ovo još dugo.

glas

11.07.2017. 22:09

GSP će dobiti i 200 polovnih autobusa - Ako se kaže dobiti to ne znači da bi te starkelje trebalo platiti. Stranci trljaju ruke jer se besplatno tj. uz dobit rešavaju svog otpada a kod nas neko trlja ruke jer je provizija na vidiku. Potsetimo se starih, odn. antičkih vagona iz SRN, šta bi sa tim otpadom?

GradjaninSela Luga

12.07.2017. 09:35

Ali zato fontane neke bzv,neke zicare u planu,gondole,obecanja raznorazna.Sve me podseca na neke ljude koji u kafanii,caffe-u pricaju o Monte Karlu,San Remu letovanju na Mikonosu,a nemaju da plate obican espreso.Grad i odgovoran gradonacelnik, koji nema metro,bar bi se potrudio da ima uvek komforne i kulturne autobuse. Ovo ovde postaje sa prevozom gradskim da lici na Pakistan,Indiju i neke zemlje Afrike. Djilas da nije kupio 400 solarisa 2011.kocije i konji bi ovde bili aktuelni.