Klima tek kad napolju pređe 25 stepeni

S. B. MILOŠEVIĆ

06. 06. 2017. u 22:15

Rashladni uređaji u gradskom prevozu se aktiviraju u skladu sa spoljašnjom, a ne unutrašnjom temperaturom. Prevoznici često ne uključuju sisteme za hlađenje kako bi uštedeli na potrošnji goriva

Клима тек кад напољу пређе 25 степени

U jednom vozilu u ponedeljak izmerena 38,3 stepena Foto S. Milošević

SVE dok je spoljna temperatura 25 stepeni i niža, vozači nisu u obavezi da uključe klima-uređaje u gradskom prevozu! Iako u prepunom vozilu može da bude i pet-šest stepeni više, otvoreni prozori ostaju jedini vid rashlađivanja. Zato je kritika građana na račun pregrejanih vozila napretek.

- Svakog dana se kući u Ledine vraćam linijom 71 i već nedelju dana termometar u autobusu pokazuje da je u vozilu temperatura viša od 38 stepeni - priča Dragana M. - Iako je autobus pun kao oko, a u njemu "trista stepeni", "klima" nije uključena. I kada su se pre neki dan putnici pobunili, vozač nije uključio "klimu", već ventilaciju. To je vozilo privatnika, i klima-uređaj bi trebalo odlično da radi, pošto je autobus nov.

Ipak, iz konzorcijuma "Ariva" odgovaraju da sva njihova vozila, njih ukupno 395, imaju rashladne uređaje i da su svi u ispravnom stanju.

- Klima-uređaji rade na svim našim autobusima. Čim dobiju poruku iz Direkcije za prevoz, vozači su u obavezi da je uključe. Ipak, na linijama gde su polasci retki, a putnika mnogo, nekada je nemoguće da se u vozilu postigne optimalna temperatura. Zato bi grad trebalo da uvede još polazaka. Ipak, molimo sve sugrađane da nam prijave vozila u kojima rashladni sistemi ne rade, kako bismo utvrdili u čemu je problem - ističu iz "Arive".

Da prevoznici često ne uključuju rashladne uređaje kako bi smanjili utrošak goriva, nije tajna. Zato je i u vozilima koji ih imaju - kao u rerni. Još gore je u vozilima GSP koja su stara i u kojima bi uključivanje rashladnih sistema izazvalo pregrevanje motora. Tako su samo u ponedeljak četiri autobusa ostala u kvaru u Zemun Polju. Ipak, ima i onih u kojima klima-uređaj radi, ali tek kada spoljna temperatura pređe 25. podelak na Celzijusovoj skali.

STARA VOZILA GREJU MEĐU starim i dotrajalim autobusima GSP ima i onih u kojima na 30 stepeni radi grejanje. Naime, dok ono radi, izduvni sistem hladi motor, pa se tako sprečava pregrevanje. Kada bi se grejanje isključilo, motori bi prokuvali, a vozila stala.

- Prema pravilniku Grada, rashladni sistemi u vozilima uključuju se tek kada spoljna temperatura bude veća od 25 stepeni. Tada iz Direkcije vozačima stiže poruka da je potrebno da uključe klima-uređaje. U onim lošijim to, naravno, nije moguće, ali bi svi noviji trebalo da "hlade" - navode iz Sekretarijata za javni gradski prevoz.

Ova odluka znači da u jutarnjim časovima u krcatom prevozu, gde svako emituje svoju toplotu, može da bude i 30 stepeni. Prozori, jedini način da se putnici rashlade, tada su uveliko otvoreni. Zato i kad vozač uključi "klimu", vozilo ne može da se rashladi i postigne optimalnu temperatru.


PRIJAVE INSPEKCIJI

IZ Sekretarijata za javni prevoz mole građane da im prijave sva vozila u kojima klima-uređaji nisu radili, a temperatura vazduha je bila viša od 25 stepeni. Tada njihovi inspektori izaze na teren, a vozače ili privatne prevoznike mogu da sankcionišu zbog propusta.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

Dragan

06.06.2017. 23:38

Ne ukljucuju klimu + autobusi su uglavnom prenatrpani pa u njima nema mesta za sedenje za sve koji su uslu + u vecini vozila ne funkcionise internet +naplacuju nam kartu po istoj ceni kao da sve ovo imamo na raspolaganju . Neredovni polasci u kasnjenja su posebna prica.

VK

07.06.2017. 08:33

Ja bih ukinuo gradski prevoz Beograđanima, naročito penzionrerima, sve dok glasaju za Vučića.

Marko P

07.06.2017. 08:55

Trosi vise goriva i povecava se cena prevoza,gazdi manje para u dzepu,zato klima ne radi!

паја

08.06.2017. 13:14

Вама у ГСП тешко... Па људи ви очигледно нисте видели Ласту