Prestoničke rupe buše točkove
09. 02. 2017. u 15:30
Oštećenja na ulicama usporavaju saobraćaj, narušavaju bezbednost i oštećuju vozila. Najkritičniji Bulevar oslobođenja i Radnička, problem i šahtovi

Foto Z. Jovanović
UDARNE rupe na beogradskim ulicama na pojedinim mestima odavno su prerasle u kratere. Posebno je problematičan Bulevar oslobođenja, od Veterinarskog fakulteta do Slavije, u zoni tramvajskih baštica. Ova saobraćajnica kojom svakodnevno prolazi više desetina hiljada vozila, više stotina hiljada putnika, tri tramvajske i deset autobuskih linija javnog prevoza - godinama vapi za kompletnom obnovom. Izgovor za odlaganje radova je rekonstrukcija Slavije, u sklopu koje će biti obnovljena i ona.
I dok Bulevar čeka svojih pet minuta, GSP "Beograd" potpisuje sa "Ikarbusom" isporuku 30 novih autobusa. A na rupama stradaju i privatna i vozila javnog gradskog prevoza, pa čak i nova. One, takođe, usporavaju i narušavaju bezbednost u saobraćaju.
Gradske službe uputile su poziv građanima Beograda da prijave udarne rupe u gradu kako bi bile sanirane. Poziv ima smisla za zabačene ulice, međutim za kratere u Bulevaru oslobođenja, koji su toliko očigledni i godinama "sapliću" vozače, izlišno je da nadležnima iko prstom na njih upire. Inače, mnoge saobraćajne nezgode nastaju i zbog izbegavanja utonulih šahti.
Prema rečima Draga Tošića, predstavnika privatnih prevoznika iz konzorcijuma "Ariva", pojava udarnih rupa je uobičajena posle zimskog perioda. Međutim, na nekim deonicama kolovoz je toliko oštećen da predstavlja ozbiljan problem javnom gradskom prevozu.
- Imamo na nekoliko deonica u gradu takvu situaciju, a najkritičnije su Bulevar oslobođenja, koji je do šina prekriven rupama, i Radnička ulica, gde je asfalt zgužvan u autobuskim stajalištima od kolotraga - objašnjava Tošić.
- Najčešće stradaju gume, i to je ono što se vidi, a ono što nije očigledno su oštećenja na donjem podstroju, amortizeri. Čak i nova vozila kad prođu tim trasama vrlo brzo završe na servisu. Zbog udarnih rupa, koje su krivci za oštećenja na gumama vreme njihove zamene je kraće i do 20 odsto. Takođe, kako bi izbegli veća truckanja, vozači su prinuđeni i da sporije voze, pa se na tim trasama saobraćaj odvija usporeno.
Povremeno su vozila javnog prevoza, bilo privatnika ili GSP, zaobilazila kratere, izbegavajući tramvajske baštice. To su obično bile interne odluke kako bi sačuvali imovinu preduzeća, odnosno GSP i svih Beograđana. Međutim, vozačima je sada naloženo da izbegavaju vozne trake i da moraju da voze upravo po šinama, kako ne bi zakrčili saobraćaj?!
wer
09.02.2017. 16:39
video bi te bahate vozace u Becu ili Cirihu....ne bi se culi zivi
U Beogradu bez obzira na vlast forsiraju se tecni hloridi (magnezijum,kalijum)koji nemaju nikakvo dejstvo posle -6 C, a ostavljajukratere na ulicama i trotoarima.Jedino objasnjenjenje je da deluju posle-26C sto nije tacno.U maju ce se videti prave posledice svega.Poslove popravke ulica dobice iste firme koje na taj nacin uzimaju pare zadnjih dvadeset godina.
Komentari (2)