Voz išao na svaki sat
01. 02. 2017. u 09:06
Putnici gradske železnice u utorak brže stizali do odredišta, radnici i dalje štrajkuju na pruzi. Gužve nije bilo, u prevoz dodatno uključeni međugradski vozovi i autobusi

Foto N. Skenderija
"BG voz" i u utorak je saobraćao neredovno zbog blokade radnika firme "Ful protekta" koja se bavi obezbeđivanjem železničke infrastrukture. Osim tri garniture gradske železnice, putnici su koristili i redovne putničke i brze vozove iz Šida, Novog Sada, Vršca i Zrenjanina, koji su zbog redukcije "BG voza" stajali na svakoj stanici u gradu. Pojačane su i autobuske linije 73 i 706 sa po dva vozila, kako bi se nadomestio nedostajući kapacitet vozova.
Za razliku od prvog dana štrajka, kada je na liniji Batajnica - Ovča bio samo jedan voz, drugi je bio mnogo lakši, jer su u opticaju bile tri garniture, a i putnici su se okrenuli alternativnom prevozu. "BG voz", koji inače saobraća na pola sata do 14 časova, a u špicu na 15 minuta, saobraćao je na sat ili duže, u zavisnosti od obrta garniture. Tako da je ostvaren svaki četvrti polazak u špicu. Uprkos neredovnim polascima, gužve na železničkim stanicama duž beogradske pruge nije bilo.
Prema rečima Uglješe Mitrovića, gradskog sekretara za javni prevoz, zbog nastale situacije pojačane su autobuske linije kako bi putnici što lakše podneli redukciju voznih polazaka.
- Nije bilo gužve ni na železničkim stanicama niti u autobusima koje smo uključili kako bismo preuzeli putnike "Bg voza" - objasnio je Mitrović. - Takođe, u prevoz su uključeni i međugradski vozovi koji tuda prolaze i, inače, ne staju, što je dodatno olakšalo prevoz putnika.
Mitrović ističe da će "Srbija voz" morati da snosi posledice zbog neispunjenih ugovornih obaveza.
- Kao i ostale prevoznike u Beogradu koji učestvuju u javnom gradskom prevozu i gradsku železnicu plaćamo po pređenom kilometru - kaže sekretar za javni prevoz. - S ozbirom na to da već dva dana ne saobraćaju po planiranom redu vožnje, i ne ostvaruju ugovorenu kilometražu, moraće da plate penale.
DOMINO EFEKAT
PROBLEM redukovanih polazaka na gradskoj železnici odrazio se i na međugradske linije prema Šidu i Vršcu. Vozovi koji iz glavnog grada saobraćaju ka ovim pravcima staju na stanicama prema Batajnici, odnosno Ovči, gde inače ne staju. Neplanirani ulazak, odnosno izlazak putnika na stanici, koliko god da kratko traje, takođe oduzima vreme, što se odražava i na dužinu putovanja pomenutih međugradskih linija.