Jedni upravljaju, drugi popravljaju ulice
28. 01. 2017. u 22:54
Osim "Beograd puta", o prestoničkim ulicama brinuće i novoosnovano JP "Putevi Beograda". Prvo preduzeće je upravljač i investitor, dok je drugo izvođač radova
.jpg)
Radnici "Beograd puta" nedavno popunjavali rupu u Đure Daničića / Foto N. Skenderija
BRIGU o gradskim ulicama, osim "Beograd puta" vodiće Javno preduzeće "Putevi Beograda", a o gradskom prevozu će da se stara novoformirani Sekretarijat za javni prevoz, odlučili su gradski odbornici. Uporedo će nastaviti da postoji i Sekretarijat sa saobraćaj. Formalno su prestale da postoje direkcije za puteve i javni prevoz u okviru Sekretarijata za saobraćaj, ali faktički nastavljaju da rade u drugom "pakovanju".
Iako bi potpuno bilo logično da se kao sastavni deo saobraćaja u glavnom gradu i javni prevoz stavi pod istu upravljačku palicu, a da održavanje i izgradnja saobraćajnica eventualno budu izdvojena oblast, gradski oci su presekli ovako.
Prema rečima Dušana Rafailovića, v. d. sekretara za saobraćaj, uporište za donošenje ove odluke nalazi se u Zakonu o javnim preduzećima, kojim se definiše delatnost od opšteg interesa. On dodaje da postoji bitna razlika između novog preduzeća JP "Putevi Beograda" i postojećeg "Beograd puta".
- Prvo preduzeće je upravljač i investitor, dok je drugo izvođač radova. Delatnost novog javnog preduzeća je održavanje puteva i putne infrastrukture na teritoriji Beograda - objašnjava Rafailović. - Statutom grada definisani su poslovi koje treba da realizuje upravljač puta, a tiču se izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i upravljanja opštinskim putevima, ulicama u naselju i državnim putevima, osim auto-puta. Tako će upravljač puta obavljati investitorske funkcije, organizovati i obavljati stručne poslove, kao i stručni nadzor i slično.
S obzirom na to da će se novo javno preduzeće finansirati iz budžeta Grada Beograda, ono će zapravo imati funkciju finansijskog protočnog bojlera.
Odgovorni za javni prevoz u Beogradu nedavnim izmenama postali su samostalniji, i to je suštinska razlika u odnosu na pređašnji položaj, kada su bili pod upravom Sekretarijata za saobraćaj.
- Trebalo je da i mi budemo javno preduzeće, ali bi ta transformacija potrajala, a nismo imali vremena, tako da je jedino moguće rešenje bilo da postanemo poseban sekretarijat - objašnjava Uglješa Mitrović, v. d. sekretara za javni prevoz.
- Sa brojem ljudi koje zapošljavamo i obimom posla koji imamo, ne bismo mogli da funkcionišemo kao sektor pri Sekretarijatu za saobraćaj. U odnosu na ostale poslove kojima se ovaj sekretarijat bavio, poslovi Direkcije za javni prevoz bili su najobimniji, kao i budžet čiji je iznos 25 milijardi dinara godišnje. Imajući sve te činjenice u vidu, nama odgovara što ćemo moći samostalnije da odlučujemo.
Pod upravom novog Sekretarijata za javni prevoz, osim GSP i privatnih prevonika biće i "Bg voz", metro, žičare, prevoz za "Beograd na vodi".
.jpg)
BIĆE EKONOMSKI ISPLATIVIJE
Uprkos dosadašnjoj praksi kad je reč o koordinaciji gradskih službi, Dušan Rafailović, vršilac dužnosti gradskog sekretara za saobraćaj, veruje da će Grad, zahvaljujući preduzeću "Putevi Beograda", postati bitno funkcionalniji. Ujedno, trebalo bi da bude i ekonomski isplativije, a i organizacija rada će biti podignuta na viši nivo.
Gde vam je
29.01.2017. 08:17
metro? Kakvi diletanti...
Beograd put... Putevi Beograda... Hahaha, e zemljo Srbijo. Jedno preduzece vise to nije moglo da radi, nego sad imamo jos jedno na teret poreskih obveznika. Kolika je plata direktora, zamenika direktora i slicnih foteljasa u tom novom preduzecu? Sve to se radi ne da bi putevi u Beogradu, koji su ocajni, bili bolji, nego da bi namnozen naprednjacki kadar dobio radna mesta. Posle ce da nam pricaju o smanjenju nezaposlenosti a otvaraju nepotrebna preduzeca. Place mi se u kakvoj zemlji zivimo.
Jedni dogovarau, drugi pregovaraju, treći upravljaju, četvrti izvode radove a mi, peti - sve to plaćamo - i tako u krug....
Komentari (3)